Ik heb de volgende vraag en excuses als dit al eerder aan de orde is geweest. Wij hebben voor onze dochter een paard gekocht. Nu wil ik ook een trailer aan gaan schaffen. Ik heb mijn autoverzekering lopen bij www.polisidee.nl. Ik kan bij hen echter geen trailer dekken.
Wie kan mij op weg helpen? Het is dus de bedoeling dat mijn autoverzekering en de trailer bij één partij komt.
lees hun bijzondere voorwaarden maar eens grondig door, gekoppelde aanhangers zijn meeverzekerd over het voertuig.
ano0uk
Geplaatst: 25-04-12 23:16
Voor zover ik weet: Ben nog lerende voor m'n WFT diploma dus don't shoot me
WA is een trailer meeverzekerd zolang deze gekoppeld is aan het motorrijtuig. En als deze nog niet veilig buiten het verkeer tot stilstand is gebracht. Dus de schade die jij maakt aan iemand/iets anders is gedekt. Ook als iemand anders jouw auto/trailer aanrijdt is de schade gedekt.
De schade die je maakt aan jouw eigen voertuig is niet gedekt. Als je je trailer casco wil verkzeren zal je dit bij de verzekeringsmaatschappij moeten aangeven. Meestal is dit gewoon mogelijk.
voor het WA deel is de trailer verzekerd achter het trekkend voertuig, (mits de chauffeur het juiste rijbewijs heeft en de auto de trailer op papier mag trekken!). De trailer zelf kun je all-risk laten verzekeren via bijv Interpolis, kost mij ongeveer 7,- per maand maar dan moet je bijv wel de trailerlaten voorzien van een goedgekeurd slot en moet hij of met een wielklem worden weggezet of in een afgesloten ruimte staan.
boterham12
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-12 11:52
ik zal e.e.a. toch vandaag eens na gaan vragen bij mijn huidige verzekering http://www.polisidee.nl . als het daar niet lukt ga ik inderdaad elders.