Tarief voor bijrijder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Tarief voor bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 11:43

:wave: ,

Wat is een normaal tarief voor het bijrijden van een paard.

Binnenbak, buitenbak, stapmolen, hoefsmid, DA (enting)
(Als het goed is is dat het plaatje wat erbij hoort!)

Heb al met de zoekfunctie het één en ander gevonden maar dit waren oudere
topics waar je niet meer mocht reageren..

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:46

Vaak hoor ik wel het tarief van 100 euro per maand als je 2 x per week iemands paard bijrijdt.

(Ik heb wel eens een bijrijder gehad, alleen hoefde die van mij niet te betalen.)

Lara

Re: Tarief voor bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:58

Ik vraag 25,- per dag per maand :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:02

Hier hoeft niemand te betalen. Maar we hebben dan ook alleen een buitenbak. Voor die luxe mag inderdaad wel wat geld gevraagd worden vind ik ja. Ik zou toch uitgaan van het volledige bedrag wat je per maand als eigenaar kwijt bent en daar 1/3e van vragen. Ongeacht het aantal dagen. Ik zie het immers ook als een wederdienst.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:03

Dat hangt er geheel vanaf waar je woont en wat je kan.
In het westen wordt er vaak geld betaald voor het bijrijden van een paard door de bijrijder. In andere delen van het land is het soms zelfs andersom.
Die van mij betaald niets, die heeft heel veel mazzel :') :D (en zit ook op bokt :D )
Op zich vind ik het niet raar dat je betaald voor iets dergelijks, door gebruik slijt het. De spullen maar niet in de laatste plaats het paard.
Voor 2 dagen 100 euro vind ik persoonlijk wel weer erg veel. Dan zou het paard mij wel iets moeten kunnen leren en dus hoog opgeleid moeten zijn.
25 per dag vind ik wel een heel redelijk tarief.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:05

Ik vraag niks, want ik ben al blij dat ik een bijrijder kan vinden die aan mijn wensen kan voldoen.
Les, wedstrijden en hoefijzers mag ze wel zelf betalen en ik verwacht ook wel eens wat hulp.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 12:06

Quote schreef:
Hier hoeft niemand te betalen. Maar we hebben dan ook alleen een buitenbak. Voor die luxe mag inderdaad wel wat geld gevraagd worden vind ik ja. Ik zou toch uitgaan van het volledige bedrag wat je per maand als eigenaar kwijt bent en daar 1/3e van vragen. Ongeacht het aantal dagen. Ik zie het immers ook als een wederdienst.

Zoiets had ik idd ook vernomen laatst op andere informatiesites (google!)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:06

Laraax schreef:

Vraag je nu €25,- per dag of per maand? Ik snap um niet.. :o?

Voor hoeveel dagen is het? €75 - €100,- euro per maand lijkt me wel realistisch op basis van 3 dagen per week.
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 25-04-12 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:07

Rond de 50 euro per maand = 1x per week is hier in de buurt geloof ik aardig gebruikelijk..
Aalsmeer, Amstelveen, Uihoon, Mijdrecht.. Die buurt ;)

Beweging geven (longeren/rijden/etc), voeren, evt stal uitmesten..
Overige kosten voor hoefijzers, etc.. zijn voor de eigenaar.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:09

Jibbel schreef:
Laraax schreef:

Voor hoeveel dagen is het? €75 - €100,- euro per maand lijkt me wel realistisch op basis van 3 dagen per week.

Ja, ik ben ook benieuwd, anders vind ik het wel veel geld hoor...dan zou je als je 2 x per week rijdt en je gaat uit van 4 weken 200 euro kwijt zijn. Dan heb ik als eigenaar als 2/3 van mijn stalling betaald ;) .

Anonieempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:10

ik betaal alleen mn eigen contributie, groepsles, privélessen, startkaar&Wedstrijden.. en leuke dekjes natuurlijk :P en rij haar zeker 3x per week, soms meer soms minder.
Hoef niks te betalen.. maar dan moet ik er wel bijzetten dat de stalling hier maar €52,- is

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:19

Ik vraag niks omdat ik al lang blij ben dat ik eindelijk een betrouwbare bijrijdster heb. Maar ik hoop wel dat ze uiteindelijk wil gaan lessen met mijn paard op eigen kosten. Maar ik zou inderdaad 1/3 van de kosten eigenlijk heel logisch vinden. Wel hangt het er ook van af wat voor paard/pony je hebt en wat voor bijrijdster. Verbeterd je bijrijdster je paard echt dan vind ik het raar om geld te vragen. Maar heb je een goed paard waar je bijrijdster nog wat van kan leren of echt lekker mee aan het werk kan dan vind ik het al logischer om geld te vragen.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:22

Bij mij betalen ze niets ;)
Ook niet toen ik nog op pensionstalling stond.
Enige wat ik wel vraag/verlang is les nemen (op eigen kosten) zodat mijn ruin ook verder door kan 'leren', en diegene idem.
Zolang mijn paarden met respect, liefde enz. worden behandeld maakt mijn dag weer blij.

Als er wat is, bv. hoefsmid of er moet een da bij, dan zelf even overleggen/bellen met mij (of mijn man), of aangeven als er spoed bij is dat je gebeld hebt, zodat we ervan af weten (en er evt. kunnen zijn).

Ik vind het wel belangrijk dat ze er ook iets van kunnen leren.
Gezien het vaak en 'opstap' is richting hebben/houden van een eigen (eerste) paard.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:23

ik krijg 60 euro van mijn bijrijdster. Dat is wat zij kon missen en daarvoor mag ze komen wanneer het haar uitkomt. Vaak overlegd ze dit of gaan we samen aangezien ze even oud is als mij.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:27

Jibbel schreef:
Laraax schreef:

1 dag in de week verzorgen 25,-
2 dagen in de week verzorgen 50,-
En dat betaal je dan 1x per maand ;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:30

Laraax schreef:
1 dag in de week verzorgen 25,-
2 dagen in de week verzorgen 50,-
En dat betaal je dan 1x per maand ;)

Dat vind ik wel heel veel geld.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 12:35

Nou idd.. Stel je rijd 4/5x per week oid?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:36

Dat is hetzelfde tarief dat ikzelf jaren betaald heb toen ik nog verzorgster was en geen eigen paard heb ik dat altijd zonder aarzelen betaald. Het blijft goedkoper dan een eigen paard als je er verder alles mee mag doen wat je wilt, en het geld gaat ook regelrecht in het ''potje'' van mijn paard ;)

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:36

bijrijders die betalen.. Ik kan het niet helpen maar ik blijf dat zeer raar vinden. Hier is dat dus ook absoluut niet de gewoonte. De eigenaars hier mogen blij zijn dat zij niet moeten betalen voor de service van een bijrijder. Wat ik me dan ook afvraag, de bijrijders die betalen, hebben jullie dan ook bepaalde rechten? Zekerheid dat het paard niet zomaar verhuisd of dat als de eigenaar meer tijd heeft je je dagen moet afgeven of hebben jullie inspraak in bepaalde trainingsmethodes of enige zekerheid dat je bij het eerste het beste niet zomaar je boeltje kunt pakken en ophoepelen en zo van die dingen?
99% van de betalende bijrijders zijn in mijn ogen idioten. Je betaald gewoon om te mogen komen werken.. |o 8)7
Als je dan toch geld teveel hebt, zoek een leasepaard.
Laatst bijgewerkt door Utan op 25-04-12 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:38

Volgens mij lees jij hem nog steeds niet goed HTM.
25 euro per maand voor 1 dag per week lijkt mij niet veel, dat is nog geen 6 euro per keer.

Lara

Liins schreef:
Nou idd.. Stel je rijd 4/5x per week oid?

Ik hoef uberhaupt geen verzorgster die meer dan 2x in de week komt(maar dat terzijde)
Ik denk dat als je 5keer per week wilt rijden maar er niet zoveel geld voor wilt betalen(dus bijv 125,- ) ben je niet realistisch bezig. Je hebt dan een paard bijna geheel voor jezelf, maar je bent nog goedkoper uit én je hebt een heel stuk verantwoordelijkheid niet.

Lara

puma schreef:
Volgens mij lees jij hem nog steeds niet goed HTM.
25 euro per maand voor 1 dag per week lijkt mij niet veel, dat is nog geen 6 euro per keer.

Klopt

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:39

Utan schreef:
bijrijders die betalen.. Ik kan het niet helpen maar ik blijf dat zeer raar vinden. Hier is dat dus ook absoluut niet de gewoonte. De eigenaars hier mogen blij zijn dat zij niet moeten betalen voor de service van een bijrijder. Wat ik me dan ook afvraag, de bijrijders die betalen, hebben jullie dan ook bepaalde rechten? Zekerheid dat het paard niet zomaar verhuisd of dat als de eigenaar meer tijd heeft je je dagen moet afgeven of hebben jullie inspraak in bepaalde trainingsmethodes of enige zekerheid dat je bij het eerste het beste niet zomaar je boeltje kunt pakken en ophoepelen en zo van die dingen?
99% van de betalende bijrijders zijn in mijn ogen idioten. Je betaald gewoon om te mogen komen werken.. |o 8)7
Als je dan toch geld teveel hebt, zoek een leasepaard.

Maar als je op een manege gaat rijden kost het je nog veel meer. En het voordeel van een bijrijdpaard is dat hij/zij meestal niet zo afgestompt is als een manege paard, dat je er veel meer mee mag en dat je ook vooruitgang kunt boeken. Dus er zitten voor een bijrijdster ook voordelen aan het hebben van een bijrijdpaard.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:41

Utan schreef:
Je betaald gewoon om te mogen komen werken.. |o 8)7

:+ ??
Mijn bijrijdster hoeft alleen maar te rijden, jeetje... vindt de jeugd dát al werken tegenwoordig? Maak de borstjes maar vast nat dan :D :D

Mijn bijrijdster betaalt 50 euro per maand voor 3x per week.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:41

En als je gelukt hebt mag je er ook (KNHS) wedstrijden meer rijden en dat voor een fractie wat een eigen paard kost. Ik vind dat altijd zo 'n gezeur dat je niks zou hoeven betalen omdat je er een eigenaar mee helpt. Yeah right.. het mes snijdt aan 2 kanten hoor.