vakantie met paard op de veluwe en camper.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bianca23

vakantie met paard op de veluwe en camper.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:03

hoi iedereen,
ik wel eind mei met me ouders en paard een weekje op vakantie, nu wou ik graag van andere mensen weten wat/waar het jullie erg goed bevallen is??
iemand tips of idieen graag?
wat wij zoeken: een camping want we gaan met de camper, op de camping zelf een stalling voor me paard. voor s'nacht een stal en overdag weidegang (liefst niet met andere paarden)
heeellll veel bos/hei!! zo dicht mogelijk erbij natuurlijk.
het liefst ook waar ze ritten organiseren anders moet ik dat weekje nog veel alleen rijden.
oja en het liefst op de veluwe ergens!

iedereen bedankt voor het meedenken.
groetjes bianca

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:51

Bij mij staat camping boszicht (laag soeren op de veluwe) met stip op nummer 1.
Heerlijke locatie die aan al je wensen voldoet. In principe worden er geen ritten georganiseerd maar je kunt bijna altijd wel bij iemand aansluiten of de camping eigenaar lief aankijken.
Die neemt mij ook al vanaf de eerste keer mee op sleeptouw ;)

aletniessen

Re: vakantie met paard op de veluwe en camper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:24

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:31

boszicht en camping het keteltje ben ik beide zelf geweest en kan ik van harte aanbevelen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:10

aletniessen schreef:

Eventueel kun je ook bij de buren kamperen, de Niesjeshof is een keurige camping met goede faciliteiten. Bij Stoeterij Willemien zijn goede stallen beschikbaar. Eventueel is er op de camping ook een weitje beschikbaar voor een paard, maar geen stal. Paddocks van Stoeterij Willemien grenzen aan de camping.

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:28

Wij hebben op ons terrein ook een stuk minicamping waar als er genoeg ruimte is op dat moment je je paard bij je tent/caravan kan zetten. Een filmpje hiervan staat op onze site, is echt leuk. Toiletvoorziening is nieuwwww.stoeterijwillemien.nl

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:24

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:50

Samoza in Vierhouten misschien?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:56

Bij Samoza in Vierhouten is geen weidegang. Ik denk dat Boszicht of Willemien voor jou het meest geschikt zijn, hoewel ik camping Jagtlust in Epe niet persoonlijk ken.
Bij Boszicht heb je misschien begeleiding, bij Willemien rijden er veel ruiters buiten voor zover ik weet, dus dan kan je misschien wel bij hun aansluiten.

Gaucho, het Keteltje heeft toch zelf geen mogelijkheden voor paarden of heb ik dat verkeerd?

Verder vind ik het ook lastig, ik heb al op verschillende plekken gestaan, bij de één was mijn paard heel tevreden en ik ook wel, maar die plek heeft geen campingplaatsen meer, bij de ander was het voor mijn paard totaal ongeschikt en stond ik een paar km. verderop. Ook niet geslaagd dus.
Samoza is voor mij al heel wat jaren geleden, maar destijds beviel me dat uitstekend, ook al had ze daar geen weidegang. Die ene week of twee weken zonder weidegang wist ze wel te overbruggen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:43

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:54

Bij 't keteltje hebben ze weidegang en stallen voor een aantal paarden.

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 17:28

iedereen heel erg bedankt voor alle reactie's mij lijkt boszicht en willemien idd erg leuk!!!
nu is het zo dat me vader iets verder weg wil, (pff mannen) dus nu gaan we richting drente, zijn er mensen die ervaringen hebben met de reeenwissel in hoogersmilde??

groetjes bianca en job

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:20

Ik heb in Drenthe op de Alberthoeve gestaan. Veel weidegang, stalling ook mogelijk, fijne camping, dichtbij het Drents Friese Woud, ik heb er met plezier gestaan.
Ik heb ook met plezier op de Boerhaarshoeve gestaan, overdag weidegang, 's nachts op stal. Fijne plek om met je camper te staan, wel een kleiner soort camping, niet masaal. Dit ligt bij Grolloo, je kan daar alle kanten uit om het bos in te gaan.
Ik heb ook bij camping Zonnetij gestaan, maar daar ligt het weiland wel een stuk van de camping af, wat ik een nadeel vond. Dat ligt aan het Dwingelderveld.