[EG] familie of oud-eigenaren van mijn paardje gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Doerak51

[EG] familie of oud-eigenaren van mijn paardje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:21

Een groot half jaar geleden kochten we een 15 jr friese ruin. Al een poosje probeer ik te achterhalen waar het dier allemaal al heeft gewoond. Helaas is bij het friese stamboek de naam van de eigenaar nooit gewijzigd dus daar wordt ik niet wijzer van.
Tot 2008 is hij keurig ieder jaar geënt; maar omdat in het dierenpaspoort noch het entingsboekje de naam van de eigenaar niet vermeld is kom ik via de dierenartsen (die ik inmiddels allemaal gebeld heb) ook niet verder. Misschien heeft iemand voor mij een aanknopingspunt als ik hier zijn gegevens zet?
Het gaat om de friese ruin Marnix van de Roskam.
Geboortedatum 1 april 1996.
De fokker was: D. Smit uit Eext in Nederland.
Eigenaar: Mw. Pomstra uit Winsum.
Hij is opgenomen in het friesche ruinenstamboek op 15-08-2001. En toen ook ster verklaard.
Vervolgens kom ik in zijn entingstatus dierenartsen tegen uit NW Groningen, Delfzijl, Coevorden, Emmen, Klazienaveen. Wijzelf haalden hem in Hulshorst.
Hij heeft dus op nogal wat plaatsen gewoond en ik hoop zo dat wij zijn laatste halte zijn.
Marnix laat helaas wat probleempjes zien die we misschien beter zouden kunnen verhelpen als we iets meer van zijn historie weten. Iemand met een herkennig?
Marnix is een friese ruin van 1.57m. Zijn hoofd heeft, voor zijn leeftijd, al heel veel witte aftekening. Foto volgt later (heb daar hulp bij nodig helaas).
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-04-12 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd.