Dillema strand, wat zouden jullie doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveruby

Dillema strand, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 11:58

Een vriendin en ik waren van plan om morgen eigenlijk naar het strand van Renesse te gaan met onze pony's. Want dit zou zegmaar onze laatste strandrit worden a.g.z mijn pony de 28e van april weggaat.

Maar nu wordt het eigenlijk afschuwelijk weer, kwa zon zit er wel wat zonneuurtjes tussen het zal alleen om 13.00 even regenen. Maar de wind lijkt mij echt een probleem want het wordt namelijk net windkracht 5! Dus eigenlijk denken we dat het geen doen is, het probleem is natuurlijk ook dat onze ouders meegaan, dusja hoe is het voor hun om met windkracht 5 op het strand te zitten?

Zelf zat ik te denken anders gewoon een avond door de week maar dat wordt allemaal net zo slecht, dus dat is ook geen optie en volgende week gaat mijn pony al weg. Dus als we morgen niet gaan, dan komt het er ook niet meer van met deze pony, wat ik erg jammer zou vinden.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Of heb je weleens met windkracht 5 op het strand gereden en wat was jullie ervaring erbij? Leuk en gewoon doen of? Hebben jullie nog andere optie's?

Dankje wel alvast ! _/-\o_

weet namelijk niet zo goed wat ik moet doen...

beestenfreak

Re: Dillema strand, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:02

ik zou gewoon lekker gaan hoor, op het strand waait het altijd hard.
(niet vergeten om je cap goed vast te maken :+)

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:03

Als het hard waait waait er een beetje zand op en is er veel schuim.
Ik zelf heb daar geen last van en mijn pony ook nooit.
Ik zou het gewoon doen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:10

Windkracht 5 lijkt me toch geen probleem? Het is geen stormkracht, alleen een wat hardere wind.
Je ouders kunnen denk ik het beste een strandtentje opzoeken voor een lekkere kop koffie.

PeterK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:18

Ik ben daar geboren en heb daar jaren op strand gereden in weer en wind. Windkracht 5 is mijn inziens geen probleem. Je kunt eventueel rekening houden met de windrichting en zorgen dat je windje mee rijd op het strand. Een ander alternatief is om 5 km verder bij Burgh via het bos naar het strand te gaan, als je het dan toch te hard vindt waaien dan kun je altijd nog een rondje door het bos doen, daar licht ook 12 km ruiterpad.

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 13:05

Dankje wel allemaal! Heb niet zo'n gevoel voor wind, dus wist niet precies hoe hard het was, maar dat van Burgh is zeker handig! Dank je :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:37

Niet zo jammeren, gewoon gaan!
Ik was op het strand bij windkracht 6 en dat ging prima, zelfs met een paard dat voor het eerst van z'n leven zee zag!

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:23

gewoon lekker genieten van de omgeving en van je pony natuurlijk

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:56

Inderdaad gewoon gaan, lekker genieten van je pony en vraag je ouders om mooie foto´s te maken.
Heel veel plezier morgen en alvast sterkte voor volgende week :(:)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:09

Als het alleen wind is is het niet zo'n probleem. Voor je ouders juist alleen maar leuk ( teminste, ik vind strandwandelen met flinke wind wel leuk juist).
Ik heb alleen ook een keer met hagel en harde wind moeten rijden. Paarden hadden een wedstrijd en er moest getraind worden, nouuuu toen zag ik aan paardjelief toch ook wel dat hij heel blij was toen hij om mocht keren en de wind en hagel in zijn rug had.

Was gelijk de vuurdoop voor mijn nieuwe kingsland jack, kwam ik toch even mooi met een droge trui van mijn paard af, kon de rest niet zeggen met hun harry's horse en mountain horse jacks.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:27

Gewoon gaan!
Ik heb al vaak op het strand gereden, ook met veel wind. Niks aan het handje hoor.

Rozalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:59

Ik heb met Koninginnedag op het strand gereden. Er was helemaal niemand. Heerlijk! Het waaide bij ons ook wel hard toen, maar we hadden er weinig last van.