Stalschoenen voor heeeele smalle voeten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolijn83

Stalschoenen voor heeeele smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 22:41

Ik zoek een gouden tip! Ik heb schoenmaat 41, maar mijn voeten zijn heel smal en ik heb een lage wreef. Jarenlang heb ik zwarte Mountain Rider stalschoenen gehad. Die waren natuurlijk te breed, maar met een inlegzooltje ging het prima. Nooit last gehad van blaren! Op een gegeven moment wilde ik liever Ariat Terrains, omdat die niet zo zwaar zijn als Mountain Horse schoenen. Dus ja, ik verkocht mijn MH's en kocht Ariats. Die waren ook te breed, maar met een zooltje leek dat toch wel goed te gaan. Maar nee hoor, als ik er een paar uur op liep, kreeg ik steeds blaren. Na een jaar nog steeds. Conclusie: Ariat Terrains zijn het niet voor mij. Spijt natuurlijk dat ik die MH's verkocht had, dus kocht ik weer nieuwe Mountain Riders, maar dan bruine.
Nu lijkt het wel of MH de pasvorm van die Mountain Riders heeft veranderd. Want het is hetzelfde model en dezelfde maat als de zwarte MH's die ik had, maar nu kom ik er niet meer met één inlegzooltje :s Plus dat ik ook bij deze schoenen steeds weer blaren krijg. Ik word er niet goed van...

Er zijn vast nog meer mensen met dit probleem. Wie heeft de oplossing? Welk merk gaat mij blij maken?

Oreo

Re: Stalschoenen voor heeeele smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:47

Petrie? Over het algemeen zijn dat hele smalle schoentjes.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:50

Ariats heb je in verschillende wijdtematen!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:53

ik koop geen stalschoenen meer van de mh of ariat, ik haal mountain peaks, dat is volgens mij een huismerk van de scapino, die hebben een mooie smalle leest. het is een soort wandelschoen , maar ze gaan langer mee dan de 'paardenmerken'is mijn ervaring

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:56

knollentuin schreef:
ik koop geen stalschoenen meer van de mh of ariat, ik haal mountain peaks, dat is volgens mij een huismerk van de scapino, die hebben een mooie smalle leest. het is een soort wandelschoen , maar ze gaan langer mee dan de 'paardenmerken'is mijn ervaring

Die heb ik ook altijd, ik verbruik alleen wel 1 paar per half jaar/jaar maar voor 40,- mag dat wel.
Voor een smalle voet zitten ze echt perfect

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:03

risky schreef:
knollentuin schreef:

Die heb ik ook altijd, ik verbruik alleen wel 1 paar per half jaar/jaar maar voor 40,- mag dat wel.
Voor een smalle voet zitten ze echt perfect

ja maar ik doe dus net zo lang met die mh of ariats.. en die zijn 2 x zo duur...en te breed :')

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:10

Goh, dat lijkt mijn verhaal wel; ook smalle voeten met een lage wreef, ook eerst Mountain Rider schoenen en nu Ariats. Alleen één belangrijk verschil: ik heb helemaal geen last van blaren.

Ik denk dus dat het aan iets anders ligt dan aan de pasvorm van de schoenen. Het is toch ook raar dat je bij hetzelfde model eerst niet en toen wel blaren kreeg?

Wat voor sokken draag je? Heb je misschien je sokken veranderd?

Marjolijn83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 11:04

Bedankt voor de reacties allemaal! Scapino vind ik een goede tip

@Lindy H: ik vind het ook erg vreemd, want aan mijn sokken heb ik niks veranderd; ik draag altijd gewoon die StappHorse kousen met badstof voet. Ik vermoed dat MH stiekem toch iets veranderd heeft aan de pasvorm. Bij Divoza hadden ze een tijdje terug de 'oude modellen' voor 99 euro en de 'nieuwe' voor 119. Omdat in het oude model mijn maat op was, kreeg ik dus de nieuwe. Ik heb niet kunnen vergelijken, maar raar is het wel.

@Caira: heb je van Ariat de schoenen ook in verschillende wijdtematen?? Ik dacht alleen de laarzen...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:07

Ik zou zeggen, kijk op de plekken waar je ze niet verwacht.
Want weet je waar ik mijn perfecte stalschoenen heb gevonden, na stad en land ervoor te hebben afgezocht?
Juist, in onze eigen schuur :)* Wandelschoenen van m'n moeder, heel mooi smal en past perfect.
Ik zag dat Scapino hier al genoemd was en daar komen dezen ook vandaan, 55,- volgens mij.
Succes met zoeken! :)

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:48

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:54

De ariat heritage is een smalle schoen, is wel een jophur model

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:34

Ik zoek even mee!