[PG] informatie over C pony Bonita

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

[PG] informatie over C pony Bonita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 14:56

Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-04-12 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet, maximaal twee zichtbare foto's per bericht.

Mioux

Re: [PG] informatie over C pony Bonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:07

Hoe oud is je pony als ik vragen mag?

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:11

Kun je geen contact opnemen met de oude eigenaresse?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:20

Bo wordt 4 of 5 mei 13.

En dat heb ik, maar ik wil meer van haar verleden weten.
Ben opzoek naar de oorzaak van haar gedrag.

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:00

Ik ben bo haar bijrijder geweest voor 6 maanden, en heb haar in die tijd erg goed leren kennen.
Bij mij heeft bo nooit een pas verkeerd gezet en is naar mijn mening een pony van goud.

Ja, bo heeft opstap problemen GEHAD op manege de s-hoeve (daar ken ik haar dus ook van en zo ben ik weer in contact gekomen met 'chocotof').
Maar toen ik bo begon te rijden heeft ze een keer gek gedaan en heb ik daarna altijd rustig op kunnen stappen. Zelfs een meisje van 8 heeft op bo leren rijden zonder problemen.

Ik volg je al een tijdje omdat ik bo nogsteeds een ontzettend leuke pony vindt.
Misschien is het tijd om het probleem bij jezelf te zoeken..

Dus ja bo is eenkennig maar wanneer zij jou kan vertrouwen vorm je een hecht team met haar en kan je na 1-2 keer zonder enkele problemen opstappen.

Ik denk dat je in je handjes mag knijpen met een pony als Bonita
Misschien hebben jullie wel gewoon geen klik samen, heb je daar ooit aan gedacht?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 19:23

Dat is makkelijk gezegd. Bo heeft weldegelijk lichamelijke problemen.

Ik kan als ik haar iedere dag rijdt en door haar pijngrens heen rij, gewoon opstappen en weg rijden.
Ze heeft niet voor niets talloze drukplekken op haar rug zitten.

Maar als jij zon goede klik hebt met Bo wil ik je van harte uitnodigen om mij te laten zien hoe je Bo moet rijden, en eventueel laten zien dat het tussen ons niet klikt.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:30

betwixed schreef:
Ik ben bo haar bijrijder geweest voor 6 maanden, en heb haar in die tijd erg goed leren kennen.
Bij mij heeft bo nooit een pas verkeerd gezet en is naar mijn mening een pony van goud.

Ja, bo heeft opstap problemen GEHAD op manege de s-hoeve (daar ken ik haar dus ook van en zo ben ik weer in contact gekomen met 'chocotof').
Maar toen ik bo begon te rijden heeft ze een keer gek gedaan en heb ik daarna altijd rustig op kunnen stappen. Zelfs een meisje van 8 heeft op bo leren rijden zonder problemen.

Ik volg je al een tijdje omdat ik bo nogsteeds een ontzettend leuke pony vindt.
Misschien is het tijd om het probleem bij jezelf te zoeken..

Dus ja bo is eenkennig maar wanneer zij jou kan vertrouwen vorm je een hecht team met haar en kan je na 1-2 keer zonder enkele problemen opstappen.

Ik denk dat je in je handjes mag knijpen met een pony als Bonita
Misschien hebben jullie wel gewoon geen klik samen, heb je daar ooit aan gedacht?

Nare post van jou en ongepaste opmerking hoor!

TS: als de pony die problemen heeft, waarom rij je er dan nog op? Wie weet heb je zelf de reden aangegeven van het probleem.... Grondwerk al eens overwogen?

En nee, ik ken je pony niet maar ze is wel heel leuk :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 19:35

Daarom rijd ik haar momenteel ook niet ;).
Ik weet dat wanneer ik haar iedere dag rij, dit probleem verdwijnt. Of althans de symptomen.
Ze doet dit niet voor niks vandaar ook mijn onderzoek , misschien kom ik er achter wat er ooit gebeurd is.

Grondwerk doen we, pakt ze heel goed op :j

We hebben al heel wat gehad. Van dierenarts tot gedrags therapeut.
Vandaag is ze bij de fysio geweest. :).

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:00

jeez, dan heb je heel de handel al wel gehad.
Acupunctuur al eens overwogen?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:07

Tyrcanol schreef:
Dat is makkelijk gezegd. Bo heeft weldegelijk lichamelijke problemen.

Ik kan als ik haar iedere dag rijdt en door haar pijngrens heen rij, gewoon opstappen en weg rijden.
Ze heeft niet voor niets talloze drukplekken op haar rug zitten.

Maar als jij zon goede klik hebt met Bo wil ik je van harte uitnodigen om mij te laten zien hoe je Bo moet rijden, en eventueel laten zien dat het tussen ons niet klikt.

Je hoeft niet zo defensief te reageren. Betwixed suggereert alleen maar wat. Het zou toch kunnen dat er een mindere klik is.
Ik ken Bonita nog van toen ze van Chocotof was, maar daar heb je al contact mee dus ik zal daar wel niet veel aan toe kunnen voegen. Ik vond Bonita altijd een kei leuke pony. Maar hopen dat het allemaal goed komt.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 20:24

Ik ken niemand die zo in een keer met Bo wegrijd nadat ze een tijd niet bereden is dus ben gewoon benieuwd naar de speciale band tussen
Bo en betwixed. Nodig haar enkel uit het me te laten zien ;).

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:33

http://i.imgur.com/8NqWK.jpg
Die witte vlek die je daar op de foto ziet, is de enige drukplek die bo had toen ik haar reed.
Ik heb haar het laatste gereden voor dat ze naar jou ging.
Overigens had ze deze al toen ze op de s-hoeve stond.

Als je echt het beste wil voor die pony zou ik eens goed contact opnemen met chocotof, zij kent de pony binnenstebuiten en liet er zelfs kleine kinderen zonder problemen op rijden.
Misschien dat ze je even de handleiding van Bo door kan mailen. Overigens heeft chocotof Bonita ook helemaal door de mallemolen heen gehaald, dus lichamelijke problemen had ze toen der tijd niet.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 20:43

Ze had er toch echt meer toen ze kwam. Ze was ontzettend mager en al een hele tijd niet gereden.
Zoals ik al meerdere malen heb gezegd kan ik haar gewoon rijden als ik routine aanhoudt. Dan kan ik doen met dr wat ik wil. Vorig jaar is ze door een meisje van 10 gereden en die sprong er alles mee.

Echter! Komt dit gedrag ergens vandaan, en daar ben ik dus naar opzoek. En niet van dit soort in mijn ogen no offence neer halende- mij niet gunnende berichten. Want je bent op de een of andere manier vaak negatief in mijn topics.

Volgens de zadelmaker is ze jaren lang met een niet passend zadel gereden.

Haar gedrag word ergens door getriggerd, en ik wil weten waardoor.
Daarom is alle informatie over Bo welkom.

Felicia heeft dit probleem namelijk zelf ook gewoon met Bo gehad ....

Maar nogmaals je bent van harte welkom. Als je zo met haar weg kan rijden zal ik mij nogmaals achter m'n oren krabben. Goed?

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:48

Dat vind ik een ernstige beschuldiging aangezien ik naar mijn weten maar 1 keer vaker heb gereageerd in een topic van jou:
Tyrcanol schreef:
betwixed schreef:
Ik heb bo 2 jaar gereden en na een paar weken ging het opstappen gewoon probleemloos. Ik kon gewoon opstappen en ik had nergens last van na die weken.
Edit:
Na het opstappen stapte ze ook gewoon braaf en relaxt weg

Dat was bij mij ook. Ze heeft drie kwart jaar super braaf gelopen.
Nu een tIjdje niet onder het zadel geweest en de hel breekt los ...

Gina biemans? Ik ga zoeken ! Bedankt !

Dat klopt, typisch Bo.
Als je de routine verandert breekt de hel los.

Dan mag jij of ieder ander eventjes aanwijzen waar ik negatief tegen jou doe.
Net als nu, probeer ik je alleen maar te helpen?

Je hebt gelijk dat bo niet in top shape was, ik heb een scooter ongeluk gehad en heb daarna bo helaas niet meer kunnen rijden. Ik vind het ook niet helemaal fair hoe je de conditie van bo omschrijft aangezien je de situatie van de verkoper kende.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 20:54

Ik beschuldig helemaal niemand. Iets wat jij wel doet.
De toon in jouw berichten tegen mij komen altijd zeer negatief over. Kan me ook nog een springtopic herinneren.

Maar dat terzijde.

Een paard hoort niet alleen routine te hebben.
Volgens de fysio en de zadelmaker loopt ze gewoon door de pijn heen vanwege haar inderdaad gouden karakter.

En ja ik weet de situatie van de vorige eigenaar. Maar als ik haar moet geloven heeft Bo een jaar stil gestaan. Ze is uit een grote wei gevist, toen ze opgehaald werd. Maar daar ga ik verder niet op in. Bo zag er niet goed uit. En hoe dat komt dat doet er hier niet toe.

Ik wil enkel de oorzaak weten. Maar dat dringt niet door volgens mij. Want volgens jou ben het probleem.
Dan is Bo maar een arme stakker dat ze mij getroffen heeft als baasje...

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:58

Waarom vraag je dat dan niet aan chocotof, zoals ik al zei, zij kent die pony van binnen en buiten. Als er iemand is die weet waarom ze zo doet is zij het.

Ik heb overigens nooit gezegt dat bo een arme stakker is omdat jou getroffen heeft.
Wat ik heb gezegt is dat de klik KAN onbreken, dat maakt die pony geen arme stakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:59

Volgens mij heb je iets te lange tenen, ik zou betwixed haar reacties nog eens rustig op je gemak doorlezen. Ze wil je volgens mij alleen maar helpen hoor :) Denk niet dat je er veel mee opschiet door zo in de aanval te gaan.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 21:00

Ik heb regelmatig contact met haar. Daarom heb ik Bo ook gekocht. Om zowel Bo als Felies te helpen.
Volgens haar is Bo een dramaqueen, maar daar geloof ik gewoon niet in ..

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:01

wist je dan ook dat Bo bij BM stables vandaan komt en eerst nog van een andere bokker is geweest voor ze naar de shoeve ging?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 21:02

Nee daar heb ik geen idee van.

Edit bm stables doet me wel een lampje branden.

En sorry als ik zo aangebrand reageer. Maar ik ben al zeker 1,5 jaar het beste voor Bo aan het zoeken en dan krijg je dit. Sorry maar dat is niet bepaald tof :n

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:08

Ik bedoel het ook niet aanvallend, maar ik ken Bo al vanaf haar s-hoeve tijd en heb haar daarna ook nog ruim 6 maanden verzorgt en gereden omdat chocotof dat zelf niet kon en voor ik begon met rijden en verzorgen heb ik een uitgebreide handleiding gekregen en dat scheen perfect te werken.

Zoals ik in mijn andere topic al zei, routine helpt heel veel.
En of het de routine is die haar makkelijker en probleemloos maakt, dat maakt toch niet uit? Als je een oplossing hebt die perfect werkt voor Bonita, waarom zou je dat dan veranderen?

Het kan heel goed dat Bo nu ergens last van heeft, maar dat had ze toen echt niet. Het was toen gewoon een pittige maar gezonde pony. Die kleine kinderen die er op reden, hadden geen vaardigheden om haar ergens door heen te rijden.
Vraag het aan chocotof, ze kan je vast helpen

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 21:11

Ik blijf er bij een pony doet dit niet voor niets.
Ze gaan niet zomaar gek lopen doen, dat doen ze om je wat te vertellen...

Ik heb er ook kleine kinderen opgehad. Dat was geen enkel probleem
Maar geloof gewoon niet in "dramaqueen" gedrag.

Evengoed toch bedankt voor het meedenken.

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:24

Ik zeg ook niet dat Bonita dit zomaar doet.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat het een traumatische ervaring is aangezien het probleem steeds opnieuw begint zodra er een nieuw persoon op haar rug stapt of ze op een nieuwe locatie komt en haar verleden niet rooskleurig was.

Nogmaals, neem contact op met chocotof, die heeft dit probleem toen opgelost en kan je nu wellicht heel goed helpen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 21:30

Ik heb contact met chocotof zoals ik al zei ..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:03

Vanwege het feit dat dit topic niet meer over het zoeken naar de oude eigenaren gaat en TS inmiddes ook al informatie heeft ontvangen over eerdere eigenaren van de pony gaat dit topic op slot.