[PG] Wie kent Evita alias Eefje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Josie

[PG] Wie kent Evita alias Eefje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 12:20

Hallo bokkers!

Ik ben al een hele poos op zoek naar Evita (door laatst bekende eigenaar Eefje genoemd).
Eefje is (vermoedelijk) een mixje van meerdere rassen, een smalle pony, e-maat.
Ze beweegt wat vreemd, heeft een aparte draf en nog vreemdere galop (draaft met de achterhand).
We hebben het vermoeden gehad dat ze misschien voor de sulky is getraind, gezien haar gangen.
Het is/was een vlotte pony en zal onderhand in ieder geval ouder zijn dan 10. Als ik een gok zou moeten doen zou ik zeggen dat ze rond de 14 zou zijn?
Maar haar exacte geboortedatum was ook niet bekend, er zaten geen papieren bij haar.

Eefje werd altijd lekker enthousiast van springen, dan kon ze ook erg snel gaan. Ze is/was 100% verkeersmak / bomproof.

We hebben haar verkocht aan Sipko Sipkens (handelaar in Groningen) en daarna begreep ik dat zij op Manege de Wending in Ter Idzard terecht gekomen is. Ik heb zelf geen foto's van haar digitaal (toen ik haar had werkten we nog met rolletjes :+ ) maar ik vond op internet een foto van haar ten tijde dat zij op eerder genoemde manege stond:

Afbeelding

Ik heb begrepen dat deze manege haar deuren heeft gesloten en dat Eefje doorverkocht is. Waarheen weet ik niet.

Ik vind het jammer dat ik niet meer informatie heb. Laat ik kort uitleggen hoe dat komt:
Toen ik Evita had, was ik zelf nog maar 14. Ik kreeg haar van mijn opa (Dus zonder papieren etc. hij heeft ook niet geïnformeerd bij de vorige eigenaar wat voor pony het was etc. Hij kwam 'gewoon' met 'een pony' aan.), daar stond zij ook gestald. Echter overleed hij 2 jaar daarna en wilden mijn ouders geen pensionstalling o.i.d. betalen voor haar, waarna mijn vader haar weggebracht heeft naar Sipko Sipkens. Ik heb hier erg veel verdriet van gehad, ookal heb ik haar maar kort gehad.

Mijn doel met dit topic is haar terug te vinden, en te informeren of ik 'Eefje' misschien terug mag kopen. Ik zal de huidige eigenaren verder geenszins lastig vallen, ongeacht het antwoord. Het is ook niet mijn intentie om haar te willen bezoeken o.i.d.
Ik zou puur en alleen willen informeren of er een mogelijkheid is dat ze bij me terug kan komen. :)
Nu ik eenmaal volwassen ben, een baan heb en dus eigen centjes heb. :=

Wie kan en wil mij helpen?

Bij voorbaat dank!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-04-12 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd.

Rumpleteaser

Re: Wie kent Evita alias Eefje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:31

Wanneer is ze precies verkocht aan die manege? En wanneer is ze daarna doorverkocht?

_Josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 14:34

Ik heb misgerekend bedenk ik me net.
Ze zal zo'n beetje rond de 16 jaar zijn inmiddels denk ik.
Ik kreeg haar toen ik 12 was. :+
Time flies.

Ze zal dan zo'n beetje rond het jaar 2000 verkocht zijn naar de manege? (reken een marge van 2 jaar ervoor en erna :o )
De manege is opgehouden in 2008 ( ??? ) .

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:45

De manege waar Eefje heeft gestaan heet Manege de Wending in Oldeholtwolde. In 2007 of 2008 heeft deze manege inderdaad haar deuren gesloten, nadat de vrouw van de manege eigenaar overleed. Momenteel hebben ze alleen nog pensionstalling daar.

Ik heb geen idee waar de pony's van de wending heen zijn gegaan, een handelaar in ieder geval.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:19

Hé Rosa, jij ook hier! :D
(offtopic)

Ontopic:
Zoals Rosa al aangeeft stond ze op manege de Wending. Ik heb ook geen idee waar ze heen zijn gegaan, maar de handelaar die je noemt, Sipko Sipkens, daar haalde deze manege wel regelmatig paarden vandaan. Logisch gevolg zou denk ik zijn dat ze deze ook naar deze handelaar hebben terug gedaan. Indien deze ze wilde hebben natuurlijk. :')

Tip: bel eens naar deze mensen. Telefoonnummer staat nog wel op internet. Zijn heel aardige mensen die (als ze het zelf nog weten) je best een stapje verder willen helpen denk ik! :)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:33

Heeee jij ook hier! Nou idd bel ze een keer op :) ze willen je vast helpen. Je mag mij ook wel pb'en, ik heb het nummer wel.