? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
? HorseTopShop schreef:Mijn belg van 1,87m is de laatste keer vervoert in een vrachtwagen en daar moest hij én schuin in staan, want hij was te lang én bukken want hij was te hoog.
Maar wat is groot?
Maik79 schreef:wij hebben de Hekra Crowline (Henra i.s.m. Kraay aanhangwagens in Nijkerk). Geloof dat die 2.35 m hoog is, en speciaal voor mijn ruin van 1.75 uitgezocht. Hij hoeft in ieder geval bij lange na niet te bukken
dit is de gewone Henra Easyline, alleen de stickers zijn veranderd en de dealer heeft er zn eigen naam van gemaakt
Hij is gewoon ook een dealer van Henra.
gap schreef:Dit heeft niets met Kraay te maken of een samenwerking hoordit is de gewone Henra Easyline, alleen de stickers zijn veranderd en de dealer heeft er zn eigen naam van gemaakt
Alle Henra paardentrailers hebben een binnenhoogte van 2.35
Maik79 schreef:gap schreef:Dit heeft niets met Kraay te maken of een samenwerking hoordit is de gewone Henra Easyline, alleen de stickers zijn veranderd en de dealer heeft er zn eigen naam van gemaakt
Alle Henra paardentrailers hebben een binnenhoogte van 2.35
Hmm, verkeerd uitgelegd. Ik doelde op de naam (ik kende Henra wel, maar Hekra???).
Hekra is een combi van Henra en Kraay
Maar als iemand wel weet hoe de nieuwprijzen liggen geeft dat ook al een aanwijzing.
Het enige nadeel is dat hij nogal zwaar is (MTM 2600 kg) en dat dus niet zomaar elke auto hem mag (en kan...) verslepen! ingvdh schreef:ik heb een standaard Humbaur die lekker hoog is, mijn paard is 1,74 en past er prima in! Ik heb de 1,5paard alu met zadelkamer.
Aluminium trailers zijn aardig aan de prijs, maar voor een houten trailer nieuw ben je denk ik 4000 a 5000 euro kwijt. Prijs 2e hands verschilt nogal waar en van wie je hem koopt.
Ik ben wel bij heel veel dealers geweest, prijsverschillen en klantvriendelijkheid scheelt enorm per dealer, ik raad ook iedereen aan om bij meerdere dealers te kijken voordat je een keus maakt.
Let bij het kopen van een trailer ook op de lengte tussen de stangen, ik had hiervoor een andere trailer waar grote paarden schuin in moesten staan anders was de ruimte tussen de stangen niet voldoende.
Nieuwere trailers worden vaak al langer en hoger gemaakt omdat de paarden ook steeds groter worden, maar bij 2e hands moet je hier dus goed op letten.
Tip: neem een meetlint mee en meet de tussenstukken op, naast de hoogte. 2e hands verkopers weten het ook vaak niet en zo verkom je teleurstellingen.
de houten die jij bedoelt staat bij ons al te koop tussen de 3500 a 4500
incl btw.