Rijlaarzen, maar welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Rijlaarzen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 10:59

Hoihoi!

Ik ben al een tijdje opzoek naar nieuwe rijlaarzen, leren vind ik heel mooi, maar voor mij absoluut niet praktisch :+ Ik heb wel eens rondgekeken op verschillende sites, maar kan toch niet helemaal vinden wat ik zoek. Het liefst heb ik mooie nette rijlaarzen, maar die ik ook kan gebruiken voor in de stal, die dus ook redelijk goed lopen. Als ik dan op webshops ga kijken, kan ik óf alleen de echte leren rijlaarzen vinden, óf gewoon lompe stallaarzen. Ik zoek dus iets daar tussen in :+ Zouden jullie me daarbij kunnen helpen, of heb jij toevallig de laarzen gezien die ik bedoel? Ruitersportzaken vind ik ook prima om heen te gaan, maar ik woon in Nieuwegein (Utrecht) en wil liever niet 100km rijden :=

Groetjes Ella

Ik bedoel zo iets, met een sportieve uitstraling, handig op stal en fijn om mee te rijden.
http://www.ej.nl/products/10000068/6010 ... +H20+ZOMER

kiki1976

Re: Rijlaarzen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:07

Helaas is de mest/urine etc niet bevoordelijk voor de levenduur van je leren rijlaarzen.
Zelf loop ik altijd gewoon op stalschoenen en trek laarzen/jodphurs aan als ik zover ben om te gaan rijden.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 18:36

Haha ja dat begrijp ik, maar ik wil er ook gewoon fatsoenlijk over het erf mee kunnen wandelen en ik vind van die sjieke rijlaarzen niet zo geschikt voor mij :=

Marloes_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:04

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 20:36

Ik vind dan die neus weer net iets te lomp :+ Of lijkt dat alleen maar zo op de foto?
Denk dat ik nogal wat eisen heb haha, ben niet van plan om wedstrijden te gaan rijden, maar vind het wel leuk om af en toe een onderling wedstrijdje in de buurt mee te pakken als hij helemaal ingereden is. Wil niet speciaal voor die 6 keer per jaar laarzen kopen, dus zoek ook laarzen waar je een beetje fatsoenlijk mee voor de dag komt.
Even voor de duidelijkheid: Het gaat niet om het letterlijk in de stal (zoals het mesten ed) maar meer in en om de stal, waar ik dus fatsoenlijk op kan lopen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:17

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:59

EllaBellaah schreef:
Hoihoi!

Ik ben al een tijdje opzoek naar nieuwe rijlaarzen, leren vind ik heel mooi, maar voor mij absoluut niet praktisch :+ Ik heb wel eens rondgekeken op verschillende sites, maar kan toch niet helemaal vinden wat ik zoek. Het liefst heb ik mooie nette rijlaarzen, maar die ik ook kan gebruiken voor in de stal, die dus ook redelijk goed lopen. Als ik dan op webshops ga kijken, kan ik óf alleen de echte leren rijlaarzen vinden, óf gewoon lompe stallaarzen. Ik zoek dus iets daar tussen in :+ Zouden jullie me daarbij kunnen helpen, of heb jij toevallig de laarzen gezien die ik bedoel? Ruitersportzaken vind ik ook prima om heen te gaan, maar ik woon in Nieuwegein (Utrecht) en wil liever niet 100km rijden :=

Groetjes Ella

Ik bedoel zo iets, met een sportieve uitstraling, handig op stal en fijn om mee te rijden.
http://www.ej.nl/products/10000068/6010 ... +H20+ZOMER

mm. Moeilijk. Ga is een kijkje nemen bij de Decathlon, daar hebben ze normale rijlaarzen voor 11,- en ook die laarzen die jij bedoelt voor 75,- en ook gevoerde laarzen die zijn rond de 40,- erg fijne zaak trouwens :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 13:18

hmmm het is zo lastig! Haha
Al die 'outdoor' laarzen vind ik te lomp en de leren laarzen zijn weer net iets te chique :+ Wie van jullie heeft gewoon leren rijlaarzen en is daar tevreden over in het gebruik op het erf? Hoe zit het met het onderhoud, lopen ze fijn als je ze wat langer aan hebt dan alleen op het paard etc?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:25

die in je OP :+ ik heb ze ook en zitten echt zo goddelijk lekker!!
ik ken veel meiden die ze hebben en die lopen er dagelijks uren op. door zand, modder etc en ze blijven goed zonder al te veel onderhoud.
en ja hoe mest je? ik neem aan dat je geen uren in de urine en mest rond wandelt?
doekjes op stal leggen en je laarzen daarna even snel afnemen :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 13:26

Nee hoor, ik mest alleen mijn eigen stal, al is dat wel altijd een bende :+ Maar als het mooi weer is doe ik gewoon gympies aan dan :)
Ik inderdaad wel eens gehoord van die leder doekjes maar ik kan ze dus echt nergens vinden :=
Meerdere laarzen van ariat (met rits en veter) vallen bij mij wel in de smaak moet ik zeggen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:32

Ik draag mijn laarzen dan alleen met rijden anders draag ik schoenen (ivm enkels) maar de meiden die ze ook hebben geven gewoon volle weken les op maneges en die staan in een rijbak met die laarzen, lopen door stallen, langs mesthopen etc en zien er prima uit.
Als je ze vreselijk intensief gebruik gaan ze misschien maar 4 jaar mee maar dan bedoel ik ook echt intensief (iedere dag min 8 uur)
Ik ben er echt heel blij mee. Er zit namelijk een heel aangenaam voetbed in dus ook voor gewoon lopen zitten ze echt heerlijk