@PocoGaucha Denk niet dat het afkomstig is van vocht, maar kan je tip wel eens proberen. Hoge sokken en zelfs thermisch ondergoed brengen geen soelaas: die twee 'trucjes' probeerde ik al.
@Bienotje: Misschien moet ik inderdaad maar eens op zoek naar een leuke Eurostar of zo die me past. Heb er nog een hoop liggen, maar allemaal een maatje te klein. Zucht...
@Mariekyy: Waar kan ik deze vinden?
@Linky: Het moeilijke aan lange chaps is natuurlijk dat als je broek eronder fout komt te zitten, je eigenlijk geen andere keuze hebt dan af te stappen, je chaps uit te doen, alles weer netjes in de plooi leggen en de chaps er weer over doen. Want éénmaal aan 'plakt' de boel netjes aan elkaar zoals het hoort en dan kan je de ene laag niet aanpassen zonder dat de andere meeschuift. Ik vind ze verder echt fantastisch, maar misschien toch eens zorgen dat we opnieuw korte chaps hebben ook. Eigenlijk toch een must om de beide in huis te hebben. Vroeger was m'n droom Mountain Horse laarzen te hebben, maar in de paardenshop wisten ze me al snel te vertellen dat de combinatie van een 41! schoenmaat met brede kuiten en een kort onderbeen niet bestaat tenzij dus maatwerk (Waarom toch ben ik geboren in maat 'Brabander' ipv 'Arabier' of zelfs maar gewone 'warmbloed'?
) . Dat is voor chaps wellicht niet heel anders. M'n vroegere jeugdchaps passen me helaas niet meer. Dat wordt straks thuis even alles nameten en kijken of ik iets vind in leder op die website.