Hoe snel de 2e proef starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

passie

Hoe snel de 2e proef starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 10:14

Weet er iemand of het is vastgesteld hoeveel tijd er moet zitten tussen het rijden van de 1e en de 2e proef?

De reglementen heb ik al doorgenomen maar daar kon ik het niet vinden. Misschien weet een bokker hoe dit precies zit of is er een bokker die beter heeft gezocht?

EllyC

Re: Hoe snel de 2e proef starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:04

Dat staat niet in de reglementen.
Dat verschilt dus per loatie van direct doorstarten tot zo/n 20 minuten.Bij de hogere klasses zit er soms een paar uur tussen.
Wel is het geregeld hoeveel tijd er tussen de proeven van twee ruiters moet zitten die op hetzelfde paard starten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:26

Staat inderdaad niks van in de reglementen. Meestal is het schema zo dat je 1 proef kunt uitrusten. In de praktijk echter valt die rusttijd vaak weg. Als er 1 combinatie besluit om meteen door te starten bij de 2e jury dan moet de rest daar min of meer achteraan.
Afgelopen winter hebben wij 1x meegemaakt dat we 2 proeven meteen achter mekaar moesten bij dezelfde jury. Toen hebben we gevraagd of we even uit mochten stappen en gelukkig vonden ze dat goed.

Gelukkig nog nooit meegemaakt dat er uren tussen 2 proeven in zitten. Het hoogste was 20 minuten.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:39

Wij tellen doorgaans 20 minuten tussen 2 proeven, maar in de praktijk komt het vaak voor dat er direct of vrij direct wordt doorgestart. Maar als organisatie zetten wij er altijd 20 minuten tussen.
Ik vind zelf een halfuur net te lang, maar dat heeft er misschien ook wel mee te maken dat ik mijn paard al drie kwartier moet losrijden voor de eerste proef en hem tussendoor niet echt lang kan laten, maar aan het werk moet houden omdat hij er anders een potje van maakt in de tweede proef.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:07

Ik moet zondag 2 proeven rijden, er zit maar 1 iemand tussen die 2 proeven dus met 7 min. ben k weer .