Geertje Boukje ,graag tips!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aisa

Geertje Boukje ,graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 09:21

Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:46

Berichten: 519 Dit is een heel heel lang slepend verhaal geworden,na verkoop van mij jaarling in september 2011
Geertje Boukje ging met haar mee,na haar de helft te hebben betaald,de rest zou de volgende de volgende komen,haar Friese 23 jarig ruin bleef bij mij in pension(na 7 weken weg laten brengen,geen betaling gehad!!).

De "nieuwe eigenaresse" heeft haar verkocht,en zou mij het resterende bedrag overmaken(Let op ze al weg sinds September 2011 naar Capelle aan de Ijssel ).

Na 100 en 1 mails , sms, aangetekende brief, beloftes nog meer beloftes ,kwaad op mij worden omdat ze het gezannik zat is om te moeten betalen,noem het maar op,ben ik haar kwijt,ik krijg geen antwoord meer,ze heeft gezegt dat ze is verkocht naar mensen richtinge Groningen/Duitse Grensgebied,ze wist niet of ze wel contact mij willen??

Ze heeft wel 6 weken te koop gestaan op Marktplaats,en na het Rhino gebeuren is ze opgehaald??(of is dit ook gelogen??)
Ze zou betaald worden er wilde dan nooit niks meer met me te maken hebben omdat ik haar in het nauw dreef

Ik weet het nu niet meer,waar is ze,ze heeft in Capelle aan de Iijsel en omgeving gestaan,bij een kleine stal,daarna een kleine opfok ,omdat ze totaal over de zeik ging overal binnen.
Toen zou ze verkocht worden ,dan kon ze me afbetalen,maar er komt niks, allemaal beloftes,nog niet 1 keer een ritje naar ons om haar goodwill te tonen!!
Heb ook gezegt dat ik dit zou gaan plaatsen als ze haar afspraken niet na kwam.puur om te weten waar mijn paard is!!

Paaszaterdag zou de officieel betaling gedaan zijn(vragen om een betalings bevestiging ,er kwam niks),we zitten 5 werkdagen verder,en gewoon niks!

Wie kan me helpen??
Waar is Geertje Boukje,wie heeft haar gezien en weet waar ze verblijft??
Ze word in augustus pas 2 jaar,ze is een prachtige Friese dame Abelx Folkert en groot.
Wie heeft nog tips om wat de doen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:26

Ik zou wel even duidelijk vertellen wat je van de nieuwe eigenaren verwacht. Want als ik dit zou lezen, het paard in mijn bezit zou hebben dan zou ik me toch ongerust maken of je het resterende bedrag niet op mij zou willen verhalen.

Op de betreffende dame zou ik een deurwaarder zetten.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:17

Hmm ik vind je verhaal een beetje onsamenhangend maar ik begrijp dus dat je een paard hebt verkocht en nu op zoek bent naar waar hij staat?
Of is nou het probleem dat de nieuwe eigenaar jou nog geld schuldig is?
In dat geval wordt het moeilijk aantonen dat die eigenaar jou nog geld moet betalen, daarvoor zul je een contract moeten hebben opgesteld. Anders ben ik bang dat je naar je geld kunt fluiten. Tip voor de volgende keer is dus in een keer laten betalen.
Er is op bokt een forum voor het zoeken van paarden PG-OV volgens mij. :)
Daar zou je een advertentie kunnen neerzetten met hoe je pony eruitzag etc.
Maar ik begrijp niet precies het probleem, dus ik geef zo wat tips.

aisa

Re: Geertje Boukje ,graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 11:40

haha klopt er staat een bedrag open,paard is verkoch(zegt ze) en geeft geen gegevens in het kort.
Haar ruin stond als "onderpand"(natuurlijk geeg ik geen paard mee wat niet compleet betaald is!)
Puur door haar paard bij mij durfde ik die gok te wagen....
Tot er na 7 weken ook voor hem geen geld werd betaald(stallingskosten)

Hem hem na 7 weken terug laten brengen met een hoop heisa,hij koste me elke dag geld!

Snap je hem?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:42

Je bent dus opgelicht. Hier kun je gewoon aangifte van doen en er een deurwaarder op zetten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:48

jeetje wat vervelend!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:06

ik zou vragen aan een moddie of je de tekst in je beginpost aan zou mogen passen en er dan een heel ander verhaal van maken en die hele geschiedenis met die wanbetaling achterwege laten tot je weet waar je paard uithangt.
Op deze manier gaan mensen echt niet vertellen of ze je paard hebben gezien want het verhaal is zo warrig als de pest en weinig positief.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 14:36

niet positief??
Hoe moet ik hier iets positiefs van maken?
Mijn friese jaarling verkocht in Sept,niet alle centen gekregen,haar paard als onderpand bij mij in pension wat ze dus ook niet betaalde,plus de jaarling is inmiddels verkocht,de opbrengst zou voor mij zijn,sindsdien geen gehoor aan de andere kant.

Ben alleen benieuwd of er mensen zijn die dit paard hebben gezien(capelle aan den Ijssel,of Groningen waar ze "waarschijnlijk"naar verkocht is.
Of misschien iemand die haar kende in die buurt,jonge vrouw met 3 friezen(jaarling , 5 jarige plus een 23 jarige fries)
Ze heeft nogal wat stallen gehad.
Je weet het maar nooit.

Ik snap dat het wat warrig leest heb hem van het fries paarden forum gekopieerd en daar is het verhaal al langer bekend,sorry..

Nee ,natuurlijk ga ik geen geld verhalen bij een "eventuele"nieuwe eigenaar,dat zou wat zijn zeg!
Ben alleen bang dat ik haar uit het oog ben verloren en dat steekt ontzettend na al die maanden van touwtrekken en beloftes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:43

daarom zou ik het aanpassen want de nieuwe eigenaar heeft niks met die hele zaak te maken en ik neem aan dat het jou alleen gaat om te weten waar je paard is en of het goed gaat. Toch? Of zie ik het nou verkeerd?

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 15:41

ik vraag om twee dingen,de zoektocht naar Geertje en of er mensen zijn die weten hoe en waar ze nu is.
Zij hebben niks meer te maken met de oude eigenaresse,maar ik hoop maar dat ze willen weten waar Geertje gefokt is en benieuwd zijnn naar haar achtergrond

Plus of dat er mensen zijn die de "oude"eigenaresse kennen :) :D
Vandaar het verhaal erbij,misschien gaat er bij iemand wel een lichtje branden

Jaja we komen er wel uit :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:47