Hey, ik weet niet of het hier goed staat maar ik had een vraag. Over de band met een paard en mens. Als je nu een paard koopt van 11 jaar dat altijd al bij het baasje is geweest kan je dan nog een goeie band opbouwen met het paard of niet echt.
waarom zou het niet kunnen? Kan toch ook met een hond of kat van 11 jaar? Als de klik er tussen het dier en de mens er maar is dan komt alles goed. Ik heb namelijk een enorme band gehad met mijn vorige hond. Was de 6de eigenaar al voor hem maar wij hebben de rest van zijn leven een enorm geweldige tijd gehad. wat de 5 andere eigenaren met hem gehad hadden geen idee maar vast de band niet die ik met hem had want dan hadden ze hem nooit weg gedaan!!!
Heb overigens op 1 hond na allemaal herplaatsers (konijnen, kat, honden) en kan wel zeggen dat ik met allemaal een enorm goede band heb!
Als jij eerlijk tegenover je paard bent en respect geeft zal je respect terugkrijgen. Dus waarom zou het niet kunnen?
Nikass
Geplaatst: 19-04-12 11:14
ik las toevallig net in het FNRS handboek:
"Een paard leeft in het hier en nu. Als een paard van stal of eigenaar verandert en het daar ook goed heeft, is het paard tevreden en heeft dus geen last van heimwee".
Ik heb mijn paard gekocht toen zij bijna dertien jaar oud was en heb een hele goede band met haar opgebouwd. Dus ik denk dat dat niets met leeftijd van het paard te maken heeft of met eerdere eigenaren. Wel met hoeveel je bereid bent te investeren in de relatie met je paard, want je krijgt m niet kado. En in sommige gevallen zal de klik er echt niet zijn en wordt het nooit wat, maar ik denk dat het in de meeste gevallen wel kan lukken.
Tuurlijk kan dat alleen hangt het er ook vanaf hoe hecht de band met zijn vorige baasje was. Je moet het paard in iedergeval je vertrouwen geven dan ben je al een heel eind.
Koper
Geplaatst: 19-04-12 18:15
Ja hoor, dat kan. Een paard heeft leiding en veiligheid nodig. Als je 'm dat kunt geven kun je een heel goede band met 'm opbouwen. Ongeacht de leeftijd van het paard.