Mn jaarlinghengst staat met 2 andere jaarlinghengsten samen, al een half jaartje zo. Ging hartstikke goed, dikke vriendjes, niks aan de hand. Mettertijd zullen ze sowieso uit elkaar moeten aangezien ze alledrie dekhengst zullen worden maar voorlopig leek het wel even prima te gaan.
Toen het voorjaar kwam gingen ze wat lopen klieren en dus hebben we een oude merrie erbij gezet, als juf
Rust kwam er weer in en het leek allemaal prima te gaan. Maar sinds een paar weken terroriseert mijn paard zijn halfbroertje
Spelen mag natuurlijk, maar dat andere paardje heeft op zijn rug en kont allemaal bijtwonden. Niet grappig, want hij gaat dit jaar ook nog naar show. Een beetje lakschade is tot daar aan toe maar t arme beest wordt stelselmatig mishandeld door mijn monster. Derde jaarling houdt zich overal een beetje buiten, daar heb je geen last van. Het bizarre is dus dat Umoyax zich heel keurig gedraagt als ik er ben. Als ik ze buiten zet gaan ze wel wat klieren, maar niet heftig en het ''slachtoffer'' bijt dan ook goed van zich af. Maar als mn pensionhoudster ze buiten zet is het elke keer raak. Vaak ook in de middag, zodra ik aan kom stopt Umoyax met jagen terwijl mn pensionhoudster de wonden van haar paard mag gaan verzorgen. Umoyax is een slijmbal, maar dit is natuurlijk A: bizar en B: erg vervelend.
Ze nu al uit elkaar halen willen we liever niet, ze moeten toch lekker kunnen spelen en jong kunnen zijn. Ze staan in een ruime rijbak en hebben volop hooi (op verschillende plaatsen) tot hun beschikking. Hoewel de ruimte niet ideaal is, kunnen ze er prima ravotten en gek doen.
Weet even niet zo goed meer wat te doen.. Ik kan moeilijk de hele dag op stal gaan zitten zodat Umoyax zich netjes houdt
De merrie grijpt goed in in de meeste situaties maar dit laat ze altijd gaan. Is een vrij dominante merrie en prima up for the task, dus daar lijkt het me ook niet aan liggen. Wel heeft de merrie Umoyax min of meer geadopteerd. Bovendien staat ze tussen Umoyax en zijn halfbroertje in, wellicht dat dat er mee te maken heeft. Toen het geklier begon stond zij nog rechts van mijn paard, het geterroriseerde halfbroertje aan de linkerkant. Vanwege die vete leek het ons beter ze niet meer naast elkaar te zetten.Iemand die er iets van kan maken? Misschien een idee heeft hoe dit op te lossen? Bij voorbaat grote dank!