Waterplassen waar je met je paard mag komen (omg. Nunspeet)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waterplassen waar je met je paard mag komen (omg. Nunspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:06

Voor een fotoreportage ben ik op zoek naar plekken waar je met je paard te water mag. Echt 'zwemmen' hoeft niet eens- pootjebaden of erdoorheen kunnen draven/galopperen is voldoende. Een mooie omgeving (voor op de foto ;) ) is echter wel een vereiste!

Ook zeer belangrijk: het moet natuurlijk wel een plek zijn waar je ook daadwerkelijk met je paard mag komen (in het hoogseizoen, dus mei/juni). Bij voorkeur tussen Ermelo en Zwolle in, of op redelijke afstand vanaf Nunspeet (trailerafstand ;) ).

Ik google me rot, ook via bokt, maar vind echt niets waar je legaal in mag met het paard rond deze tijd. Suggesties zijn dan ook van harte welkom!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:01

Kijk eens gewoon bij BRT, locaties waar je met je paard mag zwemmen ;) bovenaan de pagina, geheid dat je wat vindt!

Anoniem

Re: Waterplassen waar je met je paard mag komen (omg. Nunspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:03

Had ik natuurlijk al gedaan, maar niets gevonden ;) Toch bedankt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:24

Bij ons op stal mag je gewoon legaal het water in hoor ;) linkje staat er ook tussen.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:53

Op deze site staan volgens mij wel ongeveer alle watergebieden in de omgeving; http://www.rgv.nl/index.php?id=6
Helaas heb ik nog niet één plaats kunnen vinden, waar je te paard ook echt in het water mag komen... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:14

Bedankt, maar die had ik al gevonden hoor ;) Alleen dat is toch weer 70 kilometer bij Nunspeet vandaan, en vanaf Zwolle nog verder, dat is denk ik voor mijn modellen iets te ver.
Bedankt Djini, ik ga nog verder kijken of daar iets tussen staat waar je met het paard bij in de buurt mag.

Ik hoop toch dat er ergens in de buurt van Nunspeet iets is, er zijn zoveel watertjes daar.. weet niemand iets waar je met het paard over het strandje mag? Echt zwemmen hoeft niet eens.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:23

Kan je niet terecht bij de Zandenplas? Misschien dat je daar buiten het zwemseizoen wel mag komen als je contact opneemt met de terreinbeheerder?

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:24

Zandenplas mag écht niet. Zelfs als je het heel beleefd aan de beheerder vraagt, buiten het seizoen, mag het niet.
(spreek uit ervaring)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 00:30

Heel erg bedankt voor het meedenken allebei +:)+

Het gaat om de maanden mei/juni, dat is dus echt het hoogseizoen/zwemseizoen helaas! En zelfs buiten het hoogseizoen is het echt een no-go om met paard buiten de ruiterpaden te komen daar, als ik het zo eens lees in de reglementen en op bokt. Veluwemeer schijnen wel wat plekken te zijn waar je met het paard in kan (en mag??) pootjebaden, maar het is erg lastig te vinden voor welke plekken dat precies geldt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:38

Sorry dat ik hem omhoog schop, maar is er echt niemand anders die iets weet?
Als ik wil weten hoe lang de cake in de oven moet of welke shampoo ik moet gebruiken hebben mensen om 01.00 snachts het antwoord nog voor me op bokt :D Maar voor een paardenvraag is het lastiger :P

Er schijnen wel maneges in de buurt te zijn die door het water rijden, weet iemand waar die dan rijden? (Manege Nunspeet is ook al gemailed ;) ) Ik blijf dapper doorproberen, en anders wordt het misschien toch een stukje rijden voor de modellen richting de optie van SusanH :j

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:15

Er zijn rondom het meer wel een aantal kleine recreatiestrandjes. Maar dat is vaak in de buurt van havens of industriegebied. Dus niet echt leuk voor een fotoshoot.
Een vriend van mij gaat, ook tijdens het hoogseizoen, vaak met de honden ergens zwemmen bij het wolderwijd of veluwemeer. Ik zal eens aan hem vragen waar dat toegestaan is. Want als je er met honden mag komen, dan zullen paarden waarschijnlijk ook niet echt een probleem zijn.
Volgens mij gaat hij wel altijd via de polderkant het water in, dus dan moet je sowieso wel een stuk omrijden.

Edit; Ik had het wolderstrand in gedachten. Daar is dus een speciaal hondenstrand, maar geen stuk waar paarden mogen komen. :n

Toch raar dat er in zo'n watergebied niet één recreatieplekje is waar ruiters met paarden mogen komen. Al zou het alleen maar off-season zijn..

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:15

In het bos en op de hei zitten ook wel wat plasjes in de buurt van Nunspeet.

Zandeplas kwam ook als eerste bij me op, daar doet de manege het ook. Maar kwas er pas zelf laatst en zag dat het niet meer mocht, vroeger mocht die volgens mij wel in het buitenseizoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:46

Ik ben niet bekend in de buurt van Nunspeet, kan je misschien wat meer informatie geven over welke plassen en of het daar ook echt mag?

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:28

Ik rijd bijna dagelijks door die omgeving.
In deze omgeving zijn een aantal vennen, maar ik kan je verzekeren dat de boswachter op zijn zachtst gezegd niet blij is als hij daar mensen met paarden in/bij ziet.

Hier in de buurt zijn zat ruiters die er regelmatig even met hun paarden doorheen gaan. Maar als je betrapt wordt, heb je wel een probleem. (En er is natuurlijk een logische reden dat de vennen met rust gelaten moeten worden ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:02

Ik ga in ieder geval even proberen of ik contactgegevens kan krijgen van staatsbosbeheer/boswachter of welke persoon/instantie erover gaat, om te kijken of we in Nunspeet bij wat plassen erin mogen.

Ik schop dit topic omhoog omdat ik nog altijd op zoek ben naar opties.. omgeving Zwolle etc... echt meer dan welkom, het is ontzettend lastig iets te vinden!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:05

Veluwemeer bij Elburg? (ligt vlakbij Nunspeet)
Daar rijden wel eens paarden, maar weet niet of het nu nog mag (vanwege seizoen)
Wij gingen daar vroeger met de pony's ook wel eens rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:15

Bedankt voor je suggestie :) Super. Dat zou qua locatie wel prettig zijn! Enig idee met wie ik contact zou kunnen opnemen daarvoor? Ik kan sowieso de manege daar in de buurt bellen om te vragen of zij er verder iets over weten.. maar andere suggesties over wie ik daarvoor kan bereiken zijn ook welkom. Het is echt een drama zeg, de goede locatie vinden hiervoor :=

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:22

Geen idee eigenlijk? VVV misschien?
Manege Schurer ligt er het dichtst bij, die zou het moeten weten.
Dat is een soort van toeristenmanege, maakt zomers ook huifkarrentochten en ritten te paard met toeristen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:59

Dit zal wel niet precies zijn wat je bedoelt.
Maar langs de Wallen in Elburg mag je wel te paard komen.
Je kunt niet echt in het water maar wel vlak erbij, en erachter zie je het middeleeuwse stadje.
Dus op zich heb je wel een mooie achtergrond.

Afbeelding

Afbeelding