Minivakantie voor mijn jonkie - leren buitenrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Minivakantie voor mijn jonkie - leren buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 23:31

Hi there!

Mijn paard is net vier geworden en ik zou ter afwisseling van het rijden, longeren, grondwerk, wandelen etc. graag (als het straks iets warmer is) een lang weekend met hem weg gaan, naar een plaats waar het fijner en rustiger buitenrijden is dan in Amsterdam :) Niet te ver weg; buurt van Utrecht bijvoorbeeld, of meer richting de kust. Ben op zoek naar een plaats waar ik hem zou kunnen stallen en - het belangrijkste - iemand met een buitenrij-rot-in-het-vak om met ons mee te gaan, zodat hij leert hoe het hoort te gaan. Niets intensiefs: gewoon drie of vier keer een halfuurtje/40 minuten - voor de leuk :) Hij is verkeersmak, dus een klein stukje langs de weg is geen probleem.

Iemand tips? Iemand zin om ons buitenrij-mak te maken?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:29

Tja, bij ons is geen plek voor een logeerpaard, anders was je van harte welkom. Maar wat misschien wel een optie is om een paar dagen/weekendje bij Stoeterij Willemien (Otterlo) te gaan logeren. Daar staan ook aardig wat buitenrijders en je zit direct aan het bos. Mocht het zinvol zijn dan kunnen wij vanuit onze stal daar ook wel naartoe komen (het is een kilometer of 7) om een rondje te begeleiden. Neem gewoon eens contact op met de familie Niessen om te vragen wat er mogelijk is.

FCSA

Re: Minivakantie voor mijn jonkie - leren buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 08:33

Thanks voor je reactie! Otterlo is prachtig, weet ik van een trail met mijn pony vroeger. Ik hou 'm zeker in gedachten!

cannysweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:44

Ja stoeterij Willemien is een mooie locatie. Ik ga eerdaags ook een weekendje daar op de camping staan. Eigen terrein en dan heerlijk met me paardje de bossen verkennen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:43

De omgeving van wateren (drents friese wold) is ideaal voor paarden, ook onervaren paarden kunnen mee vanwege de paardvriendelijke omgeving.
Als je wilt kun je mee ik ga zowel in juli als in augustus een midweek daarheen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 23:15

Thanks voor je aanbod! Drents-Friese Wold is best heel ver voor mij, maar ik hou het in gedachten.