last van klitteband in nieuwe laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

floor69

last van klitteband in nieuwe laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:38

Hoi, ik heb sinds kort leren laarzen en merk nu dat die op de enkel strakker zitten dan de rubberen laarzen die ik daarvoor had.

Ik heb namelijk last van het klitteband onder aan de broekspijpen, het lijkt alsof daarvoor te weinig ruimte is in de laarzen.
Ik doe nu mijn sokken onder de broek (anders drukt het klitteband in mijn huid) #) , maar ik voel het echt zitten en vroeger nooit.
Kousen over de broek gaat dus ook niet meer, anders zou ik er weer sokken onder moeten en kousen erover, dat past allemaal niet.

Ik heb zelfs al overwogen die rot-klitteband rand eraf te knippen, maar dan kan ik de broek dus nooit meer zonder laarzen (of kousen eroverheen) aan...

Wat doen jullie hieraan? Ik lees wel over stugge laarzen, maar daar heeft weer niemand het specifiek over het klitteband :? ??

MamaMiesje

Re: last van klitteband in nieuwe laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:40

Misschien je broek onderaan ietsje omhoog slaan en dan de klittenband dicht doen? Wellicht heb je wat meer ruimte over daar?
Welke laarzen zijn het? :)

floor69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:51

Goeie vraag welke laarzen... Aan de onderkant staat Shock Absorber, aan de zijkant staat een soort merkje van een Q en een P, de doos is kwijt en ze waren ongeveer 160 euro. Ze zijn zwart met bruine biesjes op de naden.

Ik trek de broek nu al iets hoger en sluit dan het klitteband, maar laatst kwam er toen teveel broek bovenuit, een soort drollenvanger, charming! Mijn broeken zijn dan ook niet te kort, de onderkant eindigt ter hoogte van de enkel-knokkels, dus net waar de laarzen kennelijk het strakst zijn.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:55

Mijn broeken zijn ook te lang (of mijn benen te kort :D ) maar ik sla de pijpjes dus naar boven toe, ik trek ze niet op :) Naar boven toe omslaan dus en dan dichtdoen. Plus dat ik vrij dunne kousen heb...weet het merk niet meer...maar het zijn "showkousen" : de voet is lekker dik, maar het enkel/kuitgedeelte is dun en elastisch. Met gewone sokken krijg ik mn rits ook niet dicht :n

floor69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:59

Maar met omslaan heb je dan een dubbeldik stuk net boven je enkel??
Ik zie sowieso het nut niet van dat klitteband!
Waarom niet gewoon elastisch aan de onderkant, zoals bij een legging? _-:(

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:01

Ja..daar heb je ook weer gelijk in...Maar: het zit dan wel boven je enkel en wellicht heb je daar wat meer ruimte in je laars?
En ik denk, als het gewoon elastisch zou zijn, dan kruipt het omhoog ;)

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:02

Je kunt het klittenband eraf halen en dan een bandje onder je voet door maken.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:04

Oh dat is ook een goed idee! +:)+

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:19

de laaste tijd zijn er ook rijbroeken die al elastiek aan de onderkant hebben, dus geen klitteband meer, eurostar heeft ze onderandere

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:52

Er zijn inderdaad de laatste tijd broeken op de markt met een elastieken onderzijde. Equiline heeft ze ook.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:58

Afbeelding

Afbeelding

floor69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 09:38

santie schreef:
Je kunt het klittenband eraf halen en dan een bandje onder je voet door maken.

Hier moest ik erg om lachen, niet omdat het een stomme tip is, maar omdat ik heeeel lang geleden een trainingsbroek had (zo heette dat toen) met inderdaad bandjes onder de voet, en dat vond ik toen het toppunt van l*lligheid... :')
Dus sorry Santie, het heeft niets met jouw tip te maken, ik had er gewoon verkeerde beelden bij...
Het is nl ook gewoon een goede tip!

En broeken met elastiek, dat is ook een goede tip maar laat ik nou net, samen met die mooie nieuwe laarzen, wel 3 nieuwe broeken gekocht hebben met klitteband _-:( ... .
Dus ik denk dat ik gewoon het klitteband eraf ga halen en een knoopje of drukkertje (of een elastiek dus) maken op mijn eigen maat.
Wel leuk trouwens dat meer mensen dit herkennen en óók leuk dat er dus fabrikanten zijn die hierop ingespeeld hebben.
Minder leuk natuurlijk dat ik alles tegelijk heb gekocht en hier dus te laat achter kom 8)7 .

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:03

Een knoopje of drukkertje lijkt me ook een pijnlijke plek kunnen geven?

floor69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 20:41

MamaMiesje schreef:
Een knoopje of drukkertje lijkt me ook een pijnlijke plek kunnen geven?

Ik had dan wel het idee om dat op het smallere deel van de enkel te maken, zeg maar boven die knobbels. Waar jij je dubbelgevouwen klitteband hebt :j .

Maar eerst heb ik eens goed naar het klitteband gekeken. Er is een dik deel en een dun deel en van het dikke heb ik 3/4 afgehaald, zodat er geen klitteband meer op de huid kan komen (ik voel het klitteband zelfs door de sok, soms). Ik hoopte dat dat zou schelen (zowel in dikte als met irritatie) maar wat blijkt: geen verschil! Toen heb ik de rand omgeslagen (je moet toch alles proberen) maar dat zat alleen maar nog strakker.

Dus nu denk ik :)* , zou ik niet net als vele bokkers in andere topics last hebben van stugge laarzen? En dat ze gewoon moeten inlopen? Zucht... :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:47

_O-
Pijn is fijn!
Ik heb mijn Mondoni's nu een aantal maanden en het wordt iets beter (rij ook maar 1x per week ;) ), maar nog steeds heb ik wel last van mn rechterenkel -precies op het botje :=