Welke rijlaazen voor brede kuiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikkialex

Welke rijlaazen voor brede kuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 16:38

Heei.
Ik heb nu als rijlaarzen de mondoni field junior,
Alleen ik heb een probleem met de rits, die gaat niet meer dicht, het zit ook onzettend strak bij de schacht..
Welke Leren laars kan ik het best kopen?

Voorkeur:

#Geen lipica
#Brede schacht
#niet duurder dan 150,00
#met veter en rits aan de Achterkant.
#kleur zwart

Helpp mii.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:51

lipica's heb je al niet voor €150 dus dat was zoiezo al afgevallen, al heb ik zelf hele fijne ervaring met lipica al bijna 7 jaar klant daar en nog nooit problemen gehad.

hiervoor had ik laarzen van mountainhorse ook erg fijn voor brede kuit maar weet niet of die in jouw prijs categorie vallen, zou je voor moeten google, alleen ben ik vrij lang en waren die laarzen wel altijd te laag.

tevens weet ik dat horka ook een model heeft voor brede kuit ik dacht dat dat de anne wijd is? en die zijn volgens mij wel in jouw prijsklasse.

verder zou ik geen laars kunnen noemen die in jouw prijsklasse valt en een brede kuit heeft, want die ik weet te noemen zijn zoiezo allemaal duurder, maar mischien heeft er iemand anders nog wel een goede tip.
Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 14-04-12 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkialex

Re: Welke rijlaazen voor brede kuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 16:53

oke dankjewel voor je uitleg!!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:59

HAR -> RUI

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:23

De laarzen van mountain horse hebben elastiek bij de kuit en rekken dus nog een flink eind mee. Alleen zijn ze rond de 200 euro en iets duurder (hangt er vanaf welke je kiest) dus niet binnen jouw budget helaas.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:10

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:32

Mondoni's maar dan niet de [***]?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:34

Je kunt bij een laars die 'bijna' past ook een stuk elastiek door de schoenmaker erin laten verwerken, bijvoorbeeld net naast de rits, dat kan (bij juiste schoenmaker) heel netjes en goedkoop

milouhoefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:37

Ik heb hier ook altijd last van gehad voordat ik afviel. (kuitmaat 48) Wat ik altijd deed was via marktplaats in de buurt laarzen met rits zoeken maakt niet uit wat voor merk als de voet en de hoogte maar goed was en natuurlijk zo'n breed mogelijke kuit.
41 of 42 cm is volgens mij het breedste op een voetmaat 40.
Doordat er een rits inzit kun je ze op de voet passen dus weet je of ze lekker zitten. Deze bracht ik naar een GOEDE schoenmaker.
De schoenmaker zette heel netjes een spie erin niemand die het zag. Het koste 20 euro.
Succes ermee!

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:47

Ik heb er ook last van. Ik heb altijd van mountainhorse rijlaarzen gehad. Nu ben ik overgestapt op chaps. Ik heb nu rijschoenen van ariat en ariat concord chaps. Ik heb ook via mp van iemand rijlaarzen van petrie overgekocht die speciaal op maat waren gemaakt, maar geef mij maar mijn chaps. De laarzen zijn zo verschrikkelijk stijf, dat ik naar een kwartier rijden al het gevoel heb alsof ik 3 uur lang heb gereden. Als je op mp kijkt, dan kan je vaak nog hele nette laarzen vinden die voor een bredere kuit zijn en ook niet zo duur. Ik had laarzen van mountainhorse voor 90 euro. Die zagen er echt nog uit als nieuw en waren ook werkelijk heel weinig gebruikt. Dus ik zou zeggen ga snuffelen op mp. Dan heb je vaak ook meteen kwaliteits laarzen voor jou budget.

milouhoefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:04