Bovenkleding met maatje meer .. Waar te koop en welk merk ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyPie

Bovenkleding met maatje meer .. Waar te koop en welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 18:47

Ongetwijfeld is hier al eens een topic over geweest, maar ik kon niets vinden.
Wie heeft er tips voor het kopen van leuke bovenkleding (shirts) voor wanneer je wat voller bent (bovenmaat mt 44/46) ?

Met rijbroeken kan ik prima slagen, daarin is voldoende keus (Harry's Horse, HV Polo etc.).
Maar shirtjes van alle mooie merken (Pikeur, HV Polo, Ariat, PK, etc.) zijn supergetailleerd, superstrak, en super NIET mooi als je niet maatje 38 van boven hebt..Het lijkt wel of die merken alleen maar voor slanke vrouwen worden gemaakt. Omdat ik ook nog eens moeder van 2 kinderen ben heb ik helaas geen strak lichaam :o :o en wil me dus ook niet in een dergelijk shirtje wurmen.
Tips als: koop gewoon een polootje bij de V&D hoor ik liever niet, want ook vollere vrouwen (en mannen) willen wel een mooi shirtje aan als je gaat rijden :D :D (het oog wil ook wat).

Wie heeft er ervaring met bepaalde merken/webshops oid ?
AmazoneXL ken ik al.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:53

Ik lees even mee, zit met dezelfde vraag..
Zag laatst leuk shirt van PK, maat XL kon volgens mij met gemak door voor een.38/40.
Ik heb ook nog eens een lang bovenlijf....vind het moeilijk...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:58

Ik vind de shirtjes die speciaal voor paardrijden zijn bedoeld vaak spuuglelijk en vaak staat het merk er ook nog groot op. Dan draag ik dus liever een normaal (polo) shirt. Vind je ze bij V&D niet mooi dan koop je ze toch elders. Je maakt mij niet wijs dat er nergens leuke shirtjes te vinden zijn.

Wil je toch graag een sportshirt kijk dan eens bij een sportwinkel in plaats van een paardenwinkel en scoor daar een leuk fitness shirt of tennispolo.l

Avelienvd

Re: Bovenkleding met maatje meer .. Waar te koop en welk merk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:01

Scapino heeft nog wel eens leuke sportshirtjes ook in grotere maten (zelf ook maat 44)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:09

Ben zelf ook behoorlijk fors van boven, brede schouders en een grote voorgevel, maar de grootste maat van PK en Anky pas ik afhankelijk van de stof meestal wel. Daarnaast heb ik een heel fijn kingsland herenshirt in de uitverkoopgekocht, is gewoon groen en zit heerlijk. De katoenen kingsland damesshirts pas ik ook, maar draag ik meestal naar mijn werk, vind het zonde om er mee te rijden. Verder heb ik fijne shirts van Esprit (heb daar maat 42 van) en van Tom Tailor.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:15

kingslang heeft uniseks kleding die vallen ook wel wat groter dan de vrouwen maten. ik heb namelijk een s of m maar van kingsland een xxs

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:20

ik heb maat L, natuurlijk niet superieur, maar ik heb zeker geen strakke buik :}. ik heb nu een mannen maat polo van pikeur. heerlijk zon flodder ding:'). ik vind het ook jammer dat alle paardenmerk shirts zo getailleerd zijn. misschien zijn ze er wel in maat L en groter, maar alsnog strak en dan komen toch je vetrollen boven, helemaal in combinatie met een rijbroek. ik heb het allerliefst een beetje een wijd shirt, die ik in mijn rijbroek stop(ja, ik hou daar van, ben een anti-mode-miep), dus dan ga ik meestal voor mannenmaat, dan camoufleert het wijde shirt de vetrol die mijn rijbroek creeert.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:29

Dat probleem heb ik ook, in eerste instantie vooral door de cupmaat maar nu ik moeder ben is het model van mijn bovenlichaam ook drastisch van vorm veranderd. Ik vind het zelf geen gemis dat het niet mooi past, meestal vind ik ze vrij aan de prijs. Daar kan ik bij een willekeurige reguliere kledingwinkel 2 of meer shirtjes voor kopen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:18

Kevin34

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:19

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:20

Ik heb nog een lading Fuller Fillies kleding. Staat in het gelinkte topic vermeld.