Ariat western rijboots. Ervaring kwaliteit!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Ariat western rijboots. Ervaring kwaliteit!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 12:56

Hallo!

Ik heb mijn oog sinds kort laten vallen op de western/cowboy boots van Ariat, en dan in het speciaal het Heritage model.

Hier een afbeelding:
Afbeelding

Ik vind dit een heel mooi laarsje en ben benieuwd hoe die in de smaak valt. Als je een ander model van de western boots hebt hoor ik daar ook graag ervaringen over :)
Wat ik wil weten is hoe ze zitten, gaan ze lang mee (snel slijtage leer/zool enz.) vallen ze groot of juist klein qua maat en waar heb je ze gekocht?
De meeste laarzen zijn rond de 200 euro dus voordat ik zo'n groot bedrag uitgeef heb ik graag eerst wat info.

Alvast bedankt! :)

Anoniem

Re: Ariat western rijboots. Ervaring kwaliteit!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:01

Ongeschikt voor rijden, zie lelijke puntneus en aflopende hak.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 13:10

Deze is er ook nog die ik wel leuk vind. Misschien meer geschikter om ook mee te rijden?

Afbeelding

@hollywood86:
Ik dacht dat Ariat naast vrijetijdslaarzen ook vaak als rijlaars gebruikt kon worden?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:26

Die laatste is wel geschikt inderdaad, die daarboven niet.
Zelf heb ik ook Ariats en ze zitten fantastisch!
Kan ermee door de blubber of de mest, het maakt allemaal niet uit.
Prima kwaliteit! Heb er nog geen slijtage aan kunnen ontdekken, na een jaar dagelijks gebruik (rijden en stal)

Wel een tip: ga vooral even flink passen bij een winkel. Zoveel laarzen, zoveel modellen, zoveel pasvormen.
Zelf heb ik bijvoorbeeld vrij smalle voeten, waardoor een aantal merken en modellen voor mij al niet geschikt waren.
Het is een flink bedrag, dus ik raad aan om dus gewoon een middagje laarzen te gaan passen :)

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:04

Inderdaad opletten met Ariat vrijetijds- versus rijlaarzen. Wij zijn zo gewoon dat ze enkel paardenspul maken, maar eigenlijk is hun collectie 'vrijetijdskledij' nog groter. Als je in de VS een BootBarn of zo binnenstapt val je achterover en heb je vervolgens veel zakdoeken nodig om je kwijl af te vegen. :D Je zou zo de hele winkel willen leegkopen.

Zelf kocht ik daar m'n boots in een uitverkoop dan nog, dus kreeg ze aan een ongelooflijke prijs. Ze zitten geweldig en bevallen me prima. Omdat de 'print' nogal luxe is in mijn geval, vreesde ik dat ze na korte tijd al lelijk zouden worden of moeilijk te onderhouden zouden zijn. Niets is minder waar! Ze hebben amper onderhoud nodig en zelfs met een hoop modder erop: gewoon even laten drogen, borstel erover en ze zijn weer als nieuw! Af en toe kuis ik ze met zadelzeep van Stübben en ga ik er met wat Hamanol over nadien. De zool is behoorlijk slijtvast. Draag je nu toch bijna een jaar zowat dagelijks voor in de stal en wekelijks om mee te rijden en buiten een paar schrammen op de punt van de laars lijken ze nog nieuw.

Al naargelang de vorm van je voet en je eigen voorkeur kan je bij Ariat kiezen uit heel wat verschillende modellen. Zelf heb ik een heel brede voet en daarom past een 'square toe' me het fijnst. Bovendien vind ik ze wel stoer staan. :) Zoiets dus: http://www.ariat.com/Western/Women/Footwear/Fatbaby/RodeoBabySqToe.html De mijne hebben wel een heel andere print.

Denk niet dat ik het zou riskeren ze online te kopen. Passen is echt de enige optie, heb ik daar ook ervaren.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 14:00

Bedankt voor de 2 uitgebreide verhalen over de laars :D

Helaas zit er geen winkel bij mij in de buurt die deze laarzen verkoopt. Ik zou daar dus eens een dagje voor moeten uitrekken om op laarzenjacht te gaan!
Mijn voeten zijn juist wat aan de smalle kant, passen is dan idd wel fijn als er veel verschil is tussen de laarzen qua breedte.
Fijn om te lezen dat ze dus super stevig zijn en lang mooi blijven! Dan weet ik ook dat ik het geld uitgeef aan iets wat ook echt goed is en lang mee gaat :D

Bedankt!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:06

Ik heb deze nu een aantal jaar in gebruik: http://cache.wists.com/thumbnails/a/7e/ ... bb391-orig

Ik vind het fijne laarzen, prima om mee rond te lopen en ook om mee te rijden en ze slijten nauwelijks. Alleen heeft m'n broek ontzettend de neiging om op te kruipen tijdens het rijden en dat was bij m'n vorige laarzen niet het geval. Dat komt dus waarschijnlijk echt door de vorm van de laars :\

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:11

heb ook rijlaarzen van ariat bevallen goed (idd opletten dat je echt rijlaarzen hebt).
hiervoor twisted X gehad bevielen net zo goed.