Spieren hals paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

careltje03

Spieren hals paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 10:31

Hallo allemaal,

Ik heb een fjord die in haar hals de onderste spier teveel ontwikkeld heeft vergeleken met die bovenin haar hals, waardoor ze altijd met haar nek gestrekt naar voren loopt. Er zit amper een rem op en ik denk dat het onder andere komt door haar dikke ondernekspier. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Iemand tips?

Liefs,

aslo

Re: Spieren hals paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:37

Laag en rond rijden.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:39

idd laag en rond rijden, en misschien als hulpteugel een thiedemann? zodat ze jou niet te sterk wordt.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:42

Een paard heeft geen bovenhals spier ;).
Wat je bedoeld is dat hij een onderhals heeft, dit is verkeerde
Ontwikkeling vd spier, dezelfde spier (in andere ontwikkeling) zorgt namelijk voor de "ronde" hals.
De dikke (mooie) nek is puur spek ;).

Spier goed trainen doe ik het liefst met dubbele longe. Evt een slof als je weet hoe het andere werkt averechts.
Edit: rem heeft niks te maken met nekdikte oid maar met africhting ;)

careltje03

Re: Spieren hals paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 16:10

Bedankt! Ik rij western dus hulpteugels worden een beetje lastig. Sowieso doe ik het liefst met zo min mogelijk extra hulpen. Maar we gaan onze best doen! Ik heb haar nu een jaar, maar waar ze vandaan kwam werdt ze naar mijn idee verkeerd gerede. Ze wist niet eens meer hoe ze moest galoperen! Verder is het een heel braaf paard hoor! Maar weet iemand dan hoe je er een rem op kan zetten? Ze is nu 9 dus dat wordt dan al wel lastiger.