Webshop geeft geld niet terug, en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Webshop geeft geld niet terug, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 18:40

Tja, het is mij nog nooit overkomen, maar ik begin nu nattigheid te voelen dat ik ben opgelicht via internet. :\

Vorige maand kwam ik een site tegen waar eczeemdekens voor 55 euro werden aangeboden, en ik bestelde er eentje voor mijn paard. Het heeft uiteindelijk bijna drie weken geduurd voordat deze deken binnen kwamen. Ik heb veelvuldig contact gehad met de eigenaar van de webshop, en deze vertelde me telkens dat deze 'net verzonden was, onderweg was, zou morgen aankomen.'
Uiteindelijk kreeg ik de deken binnen, maar bleek deze veel te klein. -O-
Hij wilde me een andere maat deken opsturen, maar ik had de tijd niet om nog eens 3 weken te wachten, dus na overleg over de telefoon werd besloten dat de deken retour zou gaan, en dat ik m'n geld terug zou krijgen.
Ik heb de volgende dag al de deken retour gestuurd, track en trace bevestigde dat deze een dag daarna ook arriveerde. Maar geen geld voor mij. -O-
We zijn nu weer drie weken verder sinds ik de deken heb opgestuurd, en na wat belletjes 'het is overgemaakt, de deken is inmiddels ook al weer verkocht; we hebben andere banken, misschien duurt het daarom wat langer...' Langer, okee, maar drie weken?

En nu... krijg ik deze meneer helemaal niet meer aan de lijn -O- ik heb gemaild, gesmst, zijn voicemail ingesproken en met verschillende telefoons gebeld, maar ik krijg geen contact meer, terwijl de meneer aan de telefoon heel vriendelijk was, en ook een bokker tevreden was over zijn zaakje.

Ik begin nu gewoon te vermoeden dat ik die 55 euro nooit meer terug zal zien, maar voor mij is het toch aardig wat geld... -O-

Hebben bokkers misschien tips wat te doen? Want zover ik begrepen had, is het adres van de winkel en het adres waar de meneer woont, niet hetzelfde, dus even langs gaan heeft misschien ook geen nut.

Is aangifte doen nu een idee?

Mri

Re: Webshop geeft geld niet terug, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:44

Mailen dat je als je binnen een week het geld niet o je rekening hebt, je aangifte doet.
Probeer wel alles op de mail te hebben, zwart op wit

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 21:17

Ik heb een mailtje verstuurd , ik verwacht alleen geen reactie te krijgen.

Hij had ook een boktaccount en adverteerde ook op bokt. Ik hoop dat er niet meer bokkers inmiddels gedupeerd zijn. :n

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:26

je mag vast de naam wel noemen of anderen te waarschuwen :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:40

Even een mod inlichten..ervaringen uit eerste hand mogen openbaar en dan zal een mod een topic openen om te vragen of er ook andere mensen gedupeerd zijn. Dit kan helpen door meneer sneller te laten betalen, of jullie kunnen er samen mee aan de slag.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:48

Hmn, nog geen mail terug, geen belletje of smsje. Zucht.

Is het tegenwoordig zo dat er een specifieke mod over de markt gaat? *zoekt op*

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:52

Aangetekende brief sturen dat je het geld terug eist binnen een bepaalde periode zo niet dat je stappen onderneemt ( aangifte politie ) niet mailen,maar aangetekende brief omdat je dan bewijs hebt dat deze meneer het ook daadwerkelijk heeft ontvangen.

Succes !

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:53

Hoe heb je het geld over gemaakt?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:54

Mailtje al verstuurd, maar een brief sturen is ook een goede, ga er meteen 1 schrijven :)

_YSB_: internetbankieren, hij stuurde zijn rekeningnummer op via email, dat geld is binnengekomen (want ik heb drie weken later eindelijk eens een deken in handen gehad) maar vooralsnog nog niks teruggezien van zijn kant. En zo lang doen ABN AMRO en ING er niet over :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:54

Ik heb een vergelijkbaar iets gehad over een helemaal niet gekomen bestelling, ook met iemand die via bokt adverteerde. Na weken en weken wachten bleek het bestelde al voor mijn bestelling uitverkocht te zijn. En ik had meteen moeten betalen en dat geld kwam maar niet terug. Steeds berichten, ja de administrateur is ziek, het is overgemaakt, o nee toch niet nog enz Na veel heen en weer gemail, bellen lukte niet, heb ik op het punt gestaan aangifte te doen en heb dit ook gemeld. Ook gedreigt met het op bokt zetten van de situatie. Toen had ik opeens binnen 3 dagen mijn geld terug. :j

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:57

Ik heb bij de ABN amro gewerkt, geld dat kan uiterlijk 3 werdagen erover doen om op de tegenrekening te staan. Mits er natuurlijk niks verkeerd is gegaan.
Is het een ABN rekening dan staat het er dezelfde dag nog op.
Mailtje sturen dat je aangifte gaat doen, dat kan nog wel eens helpen en vragen aan de Mod of je zijn naam kan doorgeven.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:59

Handige informatie om te weten :)

Mailtje verstuurd, mod ge-pb't... Zucht, zo gaat je vertrouwen in de mensheid wel een beetje naar de maan...

of hij blijkt zo overleden en sta je daar met je mond vol tanden :')

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:14

Kan je je geld ook niet meer terugboeken? Want ik las dat je het via internetbankieren had gedaan, en dan is er meestal die optie wel. Weet alleen niet wat de bepaalde duur daarvan is,

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:21

Ilonaa__ schreef:
Kan je je geld ook niet meer terugboeken? Want ik las dat je het via internetbankieren had gedaan, en dan is er meestal die optie wel. Weet alleen niet wat de bepaalde duur daarvan is,

dat kan alleen als het automatisch is afgeschreven en niet als je het zelf heb overgemaakt.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:29

Oke dat wist ik niet, misschien is het handig om informatie op te vragen bij de internet consumentenbond voor je aangetekende brief.