Paard mee de grens over wie weet hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wollie27

Paard mee de grens over wie weet hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 09:18

Ik hoop dat het hier goed staat.
Maar mijn vraag is mag je aangespannen of onder het zadel de grens over van nederland naar Duitsland om alleen te rijden?
Wie weet daar toevallig de regels voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:24

Ik heb vele buitenritten begeleid waarbij we de grens België/Luxemburg overstaken en daarmee heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Ben alleen wel benieuwd naar andere reacties of mensen misschien andere ervaringen hebben of dat ik al die jaren illegaal bezig ben geweest :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:25

Wij hebben dit altijd gedaan en onze verzekering wist hiervan. Wij hadden de bepaling dat de verzekering geldt tot 60 KM over de grensstreek. Helaas nu we met de paarden in Frankrijk zitten geldt wel de verzekering als er iets met de paarden gebeurd maar als er hier schade aan derden komt zijn we onverzekerd. Dat moeten we regelen via onze verzekering hier.
Officieel moet je wel je paardenpaspoort bij je hebben maar dat hadden wij ook niet altijd.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 00:19

Oke nou ik bedoel ook vooral moet je papieren mee hebben .
Kan me herrinneren dat toen ik een veulen kreeg uit Denemarken daar de dierenarts bij moest komen voor gezondheids verklaringen enz.
Maar goed van de verzekering daar zal ik ook is naar informeren is toch gewoon je aansprakelijkheids verzekering?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 01:20

wollie27 schreef:
Oke nou ik bedoel ook vooral moet je papieren mee hebben .

Nee. Papieren (paspoort ed) moet je alleen maar bij je hebben als je het paard transporteert, met de trailer of vrachtauto dus ;) Dan ben je ook een gezondheidsverklaring nodig (ahum doet ook iedereen :x ) Rijdend of aangespannen hoef je geen paspoort of gezondheidsverklaring bij je te hebben. Ik ga met regelmaat met de paarden de grens over, is hier vandaan maar een paar km ;)

Ashley5760

Re: Paard mee de grens over wie weet hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 06:48

Idd officieele documenten. En in dld heb je buiten een "kenteken" nodig.
Ik (en vele hier in de buurt) rijden bijna dagelijks (al dan net met trailer) over de grens nooit problemen gehad.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:14

colette_007 schreef:
En in dld heb je buiten een "kenteken" nodig.

Niet overal in Duitsland. Hier in de omgeving hoef je geen kenteken te hebben.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 12:37

Dat is wel super dat het aangespannen en onder het zadel vrij toegankelijk is we zitten 500 meter van de grens en daar kan je veel mooier rijden dan de andere kant op.
Zal nog wel even de verzekering bellen.
Bedankt allemaal voor de reactie,s