Duinritten Loonse & drunese duinen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Duinritten Loonse & drunese duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:17

tja, ik wil komende zondag, met mijn tweeling zus en een vriendin (14 & 15) een duinrit maken,
gewoon, met zijn drieeën of een groep, mét begeleiding, maar welke stallen zijn er allemaal die dat doen?
en we willen ook gewoon galoperen, en niet alleen maar stappen (áls je dan naar de duinen gaat...)
ik heb er al een paar gevonden:
hotel manege van loon
manege duiksehoef
manege pullens (gister gemaild, nog geen antwoord

het zou gaan om een 1 of 2 uurs rit
dus wie weet er iets, heeft ergens goede ervaringen mee?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:26

Manege Duikse hoef is een prima manege met zeer goede begeleiding. Manege Pullens durf ik je niet te zeggen, maar dat zou persoonlijk niet mijn eerste keus zijn. Manege van Loon zit pal aan het bos, ideaal wat dat betreft. Daar wordt zeker gegaloppeerd op de buitenritten. Het schijnt alleen dat niet alle begeleiding even leuk is, maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Verder heb je ook nog in Drunen Maaike's Adventure stallen.
Of er ook gegaloppeerd wordt op de duinen, durf ik je niet te zeggen. Ik heb geen van de groepen dat ooit zien doen daar. Wel op goede bospaden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:29

_Dune_ schreef:
Manege Duikse hoef is een prima manege met zeer goede begeleiding. Manege Pullens durf ik je niet te zeggen, maar dat zou persoonlijk niet mijn eerste keus zijn. Manege van Loon zit pal aan het bos, ideaal wat dat betreft. Daar wordt zeker gegaloppeerd op de buitenritten. Het schijnt alleen dat niet alle begeleiding even leuk is, maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Verder heb je ook nog in Drunen Maaike's Adventure stallen.
Of er ook gegaloppeerd wordt op de duinen, durf ik je niet te zeggen. Ik heb geen van de groepen dat ooit zien doen daar. Wel op goede bospaden.

ah, oke, wat bevalt je dan niet aan pullens? had wel het idee dat het daar vrij wedstrijd gericht is (houd hier niet zo van)
tja, of de begeleiding leuk is, maakt mij niet zo veel uit, wij hebben 't zowieso wel gezellig met z'n drieën :o dan zal ik van loon eens mailen

maaike's adventure stallen had ik inderdaad ook gevonden, maar dat is vrij duur (17,50 per uur p.p, en begeleiding nog eens 20 euro extra per uur)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:32

Het is inderdaad een wedstrijdgerichte manege, dat is al niet zo mijn ding. Verder staan de paarden veel op stal en naar mijn mening veel te weinig buiten. Op de drie andere genoemde maneges komen de paarden wel veel buiten.
Ik zou dan gewoon gaan voor van Loon of de Duikse Hoef.

melody7

Re: Duinritten Loonse & drunese duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:33

oke, dan ga ik die twee ook eens mailen, bedankt!

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:34

Van Loon is erg leuk, en je hebt veel keuze, zowel paarden als pony's! Er wordt veel rekening gehouden met het soort paard dat je wilt, wat ik altijd erg fijn vind... Er zijn hele brave, maar ook juist 'uitdagingen'.. Als ik weer in die regio ga rijden, ga ik zeker weer naar Van Loon!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:34

Ik rijd er ook wel eens en kies altijd bewust wel voor Pullens.
Ze zijn zuinig op hun paarden, als de groep ervaren is wordt er wel gegaloppeerd, maar beheerst. Er wordt niets afgejakkerd en als de leiding het niet ziet zitten blijft het bij stappen en draven.
Daarnaast blijf je daar met het groepje met wie je zelf komt. Er komen geen andere mensen bij, alleen 1 persoon leiding. Altijd een klein en gezellig groepje dus.
Ik ben altijd erg tevreden over de ritten bij hun.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:36

Oh en toevoeging, ik zou bewust niet kiezen voor van Loon.
Als iemand de paarden wel afjakkert is het die stal wel. Wij komen met onze rit altijd wel een groep van van Loon tegen (die altijd erg groot is ook nog) met volledig afgepeigerde paarden.
Niet mijn keus dus.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:37

_Dune_ schreef:
Het is inderdaad een wedstrijdgerichte manege, dat is al niet zo mijn ding. Verder staan de paarden veel op stal en naar mijn mening veel te weinig buiten. Op de drie andere genoemde maneges komen de paarden wel veel buiten.

Des te meer reden om de paarden van Pullens mee te nemen, komen ze een keer extra hun box uit ;)
Pullens doet ook buitenritten, maar ivm drukte kan je ze beter even bellen..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:37

oke, bij mij klinken ze allemaal wel goed (behalve 't afjakeren, en wedstrijd gericht uiteraard), ik vindt het ook een erg groot voordeel bij pullens dat je met je eigen groepje blijft, das wel erg leuk, achja, ik mail ze gewoon allemaal even, en dan kijken waar plaats is
maar ik denk dat door dat stuifzand galoperen voor die paarden ook erg zwaar is?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:38

Casarell schreef:
_Dune_ schreef:

Des te meer reden om de paarden van Pullens mee te nemen, komen ze een keer extra hun box uit ;)
Pullens doet ook buitenritten, maar ivm drukte kan je ze beter even bellen..

ik was er inderdaad al achter dat ze daar niet snel terugmailen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:39

melody7 schreef:
oke, bij mij klinken ze allemaal wel goed (behalve 't afjakeren, en wedstrijd gericht uiteraard), ik vindt het ook een erg groot voordeel bij pullens dat je met je eigen groepje blijft, das wel erg leuk, achja, ik mail ze gewoon allemaal even, en dan kijken waar plaats is
maar ik denk dat door dat stuifzand galoperen voor die paarden ook erg zwaar is?

Je kan Pullens beter even bellen.
Pullens zal ook nooit galopperen door het zand, maar alleen op een goed pad. Van Loon jakkert wel door het zand, gaaf natuurlijk, dat wel, maar niet echt bevorderlijk voor de dieren zelf.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:39

Ik had die ervaring toen ik reed bij van Loon helemaal niet eigenlijk! Heb ook geen overdreven gejaagde rit gehad, gewoon rustige rit met stap, draf en wat galop (maar niet overdreven veel of hard).. Paarden lopen denk ik in de zomer wel meer dan toen ik er was (oktober ofzo). Misschien dat het daar ook mee te maken heeft? Van Loon galoppeert met name in de bossen en ik heb toen over het stuifzand eigenlijk helemaal niet gegaloppeerd...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:40

tja, ik ga even kijken, het scheelt natuurlijk ook dat het zondag maar 10 graden wordt, tenminste weet niet waneer je die paarden tegenkomt zo moe?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:41

én het is ook een voordeel dat de bosritten bij van loon 2 uur duren

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:41

Bij Pullens ook ;)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:42

niet op zondag toch?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:43

Jawel, ik ga altijd op zondagen en rijd altijd ritten van 2 uur.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:47

Staat op hun website: buitenritten zijn op zondag en op afspraak.. ;)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:48

oke, fijn om te horen! ik heb nogsteeds geen antwoord, dus ga morgen denk ik even bellen,
heb nu van loon ook gemaild nu nog duiksehoef (aangezien we vrij kort van tevoren nog reserveren, mail ik ze maar even alledrie)
--
ahh, oke had ik even overheen gelezen, sorry!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 20:18

duikse hoef valt af, is van 9-11 en dit is te vroeg voor zondag aangezien we dan 7 uur op moeten, en dat wil ons ma niet (moeten met de auto; fiets is te ver)
van loon is te duur (28 euro)
dusja 't hangt van pullens af eigenlijk... hopen dat dat gaat lukken

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:20

Ik zou ze alle drie gewoon even bellen, ik denk dat het sowieso sneller is dan mailen en dan krijg je zelf ook een beter beeld van de manege.
Overigens worden de paarden bij van Loon echt niet afgejakkerd hoor. Ik kom ze minimaal 1 keer per week tegen, zowel op hun heen, als terugrit en ik zie nooit afgepeigerde paarden.
Maar volgens mij doen ze bij alle maneges ook ritten van 2 uur.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:23

Pullens is een euro goedkoper inderdaad. Hopelijk hebben ze nog een plekje voor jullie!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 15:19

Bedankt voor alle reacties, het is pullens geworden!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:53

oke dankje! dan gaan we daar als het wat warmer wordt eens een keer rijden :) hoop dat daar de paarden er beter verzorgd bijstaan :)