Roeckl Handschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesfriend

Roeckl Handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 14:19

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:21

Ze zijn het zeker waard. Ik rijd met de mijne nu ongeveer een jaar 4x per week.
Er beginnen nu wat gaten in te komen dus ben op zoek naar nieuwe, en dan het liefste in de aanbieding ergens. Dus wie weet waar ze goedkoper zijn als 32,95?

Bij agradi kom je nog op 32 euro uit. handschoenen met korting en daar komen dan weer verzendkosten bij. Dus ik zoek ze goedkoper en zonder verzendkosten ( hoezo veeleisend )

MRIIIS

Re: Roeckl Handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:24

Ze zijn het zeker waard! :j

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:25

Heb een ander model van Roeckl(Meredith Michaels-Beerbaum), maar vind ze het ook waard. Nog geen handschoenen gevonden die zo fijn zitten en goed passen.
Slijtage is afhankelijk van hoe vaak je ze gebruikt en type teugels. Heb zelf sinds een jaar webbandteugels en daardoor slijten handschoenen sneller. Dat geldt voor elk merk.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:25

Mijn Roeckl gaan zeker een stuk langer mee dan andere goedkope handschoenen. Daarnaast vind ik ze ook nog eens fijner zitten :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:26

MRIIIS schreef:
Ze zijn het zeker waard! :j

Ja zeker :j
Dubbel en dwars :D

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:26

Ik heb de niet bicolor variant. En gebruik dit soort al jaren. Bij mij gaan ze ongeveer een jaar mee, hangt er een beetje vanaf hoeveel paarden ik per week rijd. Nu rijd ik wat minder vaak, dus zullen ze ook wel langer mee gaan. Vind de kwaliteit echt fijn, zijn heerlijk in gebruik en voor mij geen andere meer

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:31

Beste handschoenen die ik ooit heb gehad!

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 14:35

Ik rijd 1x per week 1 uur op de manege, verschillende paarden=verschillende teugels.
Hoe lang zullen ze mee gaan?

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:44

ik heb dus hele andere ervaringen met de roekl handschoenen.

Ik heb deze gekocht:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/kleding---accessoires/handschoenen/6716_roeckl-suprema-grip-winter.html
de bruine variant, ook bij divoza.
Ik dacht ik koop echt goede handschoenen voor het buitenrijden als t vriest.
Warm zijn ze wel, maar na een aantal keer rijden ging het verflaagje aan de binnenkant van mijn handschoenen er al af, en ik kwam er achter dat het helemaal geen leer was, maar dat daar onder gewoon stof zat ( je weet wel van dat nep leer wat je ook wel eens bij goedkope handtassen hebt). en ze zijn nu dus ook niet meer water dicht voor het rijden met dit vieze druilerige weer

Ik was eigenlijk heel erg boos. vooral omdat die dingen extreen duur zijn.
ben er niet mee terug gegaan omdat het er niet van kwam (en de mensen van divoza mij al te vaak zien), maar baal er nu wel van, want ze gaan steeds verder 'ontbinden' (heb ze sinds januari)

maar ja dit is mijn ervaring, ik zal wel een beetje ongeluk hebben gehad, en divoza zal wel verkeerd op hun site hebben staan dat het leer is...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:52

lindar1985 schreef:

Ik heb deze gekocht:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/kleding---accessoires/handschoenen/6716_roeckl-suprema-grip-winter.html
Warm zijn ze wel, maar na een aantal keer rijden ging het verflaagje aan de binnenkant van mijn handschoenen er al af, en ik kwam er achter dat het helemaal geen leer was, maar dat daar onder gewoon stof zat ( je weet wel van dat nep leer wat je ook wel eens bij goedkope handtassen hebt). en ze zijn nu dus ook niet meer water dicht voor het rijden met dit vieze druilerige weer

ben er niet mee terug gegaan omdat het er niet van kwam (en de mensen van divoza mij al te vaak zien), maar baal er nu wel van, want ze gaan steeds verder 'ontbinden' (heb ze sinds januari)

maar ja dit is mijn ervaring, ik zal wel een beetje ongeluk hebben gehad, en divoza zal wel verkeerd op hun site hebben staan dat het leer is...

Misschien contact opnemen met Divoza? Product voldoet duidelijk niet aan de verwachting die je er aan mag stellen. En het is inderdaad best snel. Dus zou contact met ze opnemen. Mogelijk dat er nog iets als garantie is ;)

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:52

Ik vind het merk Roeckl echt super goed !
Heb altijd handschoenen van dat merk want andere merken gaan veel minder lang mee bij mij dus is het geld zeker waard ! :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:54

@ lindar1985
Er staat bij de beschrijving van die handschoenen textielleder.
Dat is toch nep-leer?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:58

lindar1985 schreef:

Ik heb deze gekocht:

Gelijk bellen of terug gaan! Dit mag echt niet gebeuren bij handschoenen in deze prijsklasse.

Ik heb meerdere Roeckl handschoenen, ook die voor de winter, gebruik ze al jaren. Ik wil nooit meer een ander merk.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:02

Absoluut niet waard, 3 maand plezier van gehad toen waren ze compleet doorgesleten :(

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:05

Ik heb die handschoenen nu al 3 jaar! Ze zijn nu een beetje versleten, maar dat mag ook wel na 3 jaar denk ik! Echt nog nooit betere handschoenen gehad. Je doet er natuurlijk langer meer als je een rustige hand hebt en niet trekt aan de teugels enzo.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:09

Ik vind mijn roeckls heerlijk! heb ze nog niet zo lang, maar er komt mij bij niks ander meer in!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:35

ook ik vind ze heel fijn zitten, goede handschoenen! :j

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:40

rooswita schreef:
Absoluut niet waard, 3 maand plezier van gehad toen waren ze compleet doorgesleten :(

Maar ze zitten toch lekker en zijn soepel en dun, dan kunnen ze het toch waard zijn? Mag ik vragen hoeveel paarden je er dan per dag mee reedt? Ik kan geen goedkopere handschoenen vinden die ik beter vind zitten hoor. Ik deed gemiddeld 10 maanden met de roeckl's (en dan zitten er nog geen gaten in) en dan 2 paarden per dag.

Ik heb als wedstrijdhandschoenen de kingsland van 49,95 euro en die zijn een stuk minder sterk als trainingshandschoen, voor wedstrijd gaat het en ze zitten heerlijk maar die gaan wel snel stuk.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:58

Ow ik was nog vergeten te zeggen, ik doe er nu dus 3 jaar mee en rijd 6 dagen in de week 2 of 3 paarden per dag!

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:08

@BrankaZ & Klasien: had ik ook gedaan als ik niet op het moment dat ik dat wilde aankaarten een beetje gedoe had met de bedrijfsleider van de Divoza enschede omdat hij vond dat ik iets te veel korting en extratjes bij mijn zadel gehad had (van het hoofdkantoor, was echt super netjes) omdat ik er heel lang op moest wachten. Toen durfde ik er niet ook nog bij te vragen of ik andere handschoenen uit mocht zoeken omdat mijne kapot waren..
@Sjors Dat zie ik nu idd ook staan, en het stond ook op het kaartje wat er aan de handschoennen zat, toen ik later keek, toen ik het nog even ging checken toen ze dus kapotgingen en ik de stof er onder er doorzag komen

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:10

Niks anders dan roeckls aan mijn handen! Ik rijd er 3xpw mee en met longeren heb ik ze ook aan.
Verslijt er 1paar per 2/2.5 jaar

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:16

ik heb ze ook, inmiddels 3 paar, 1 versie is voor de winter en sinds kort heb ik de bicolor in blauw met wit, super pasvorm en gaan lang mee.

EJ heeft 25% korting op 1 artikel en divoza 20% korting dus daar kun je ze ook halen of bestellen.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:16

Ik heb ook de Roeckl grip handschoenen. Ik vind het hele fijn handschoenen. Ze zitten erg fijn en slijten niet echt snel.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:19

Deze heb ik, zelfs in de winter fijne warme handen gehad..
Afbeelding