Ander tussenschot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Ander tussenschot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 12:40

Ik mag gebruik maken van een tweepaardstrailer van iemand anders, waar ik echt super blij mee ben!!
Echter is mijn merrie een beetje nerveus op de trailer, en heeft ze ook vaak wat lichte beschadigingen op de hoeven aan de kant van het schot. Ik heb het idee dat ze meer ruimte nodig heeft, dan het schot haar kan geven. Echter durf ik haar niet zonder schot te vervoeren. Het schot dat er nu in zit is van massief hout (kunstof?? iig massief), die met een klein puntje in de voorstang hangt, en zowel voor als achter in de bodem met een 'pin' vast zit.

Nu heb ik meerdere trailers gezien met een tussenstang met van dat doorzichtige 'plastic' er tussen. Dit lijkt mij ideaal, omdat mijn merrie dan nog wel de steun van een schot zal hebben, maar wel haar benen iets makkelijker wijder kan zetten met een wat flexibel tussenschot.

Maar hoe pak ik dit aan, en waar kan je zoiets krijgen/ laten maken? Het moet er wel uitkunnen, dus het moet geen vast geheel worden (schot moet er volledig uit kunnen, de trailer-eigenaar gebruikt hem vaak genoeg zonder schot voor alles en nog wat). Mijn merrie kan niet met 2 paarden in een kleine ruimte, dus het maakt niet uit als eventueel paard ernaast er last van kan krijgen, want ze zal niet snel vervoerd worden met een ander paard ernaast.

Hoe pak ik dit aan, waar moet ik zijn, en hoeveel zou zoiets gaan kosten? Iemand ervaringen ermee door hun tussenschot te vervangen?

Ik kan helaas geen eigen trailer betalen momenteel, dus een aanschaf van een 1.5 paards zit er helaas niet in. Al zal dat misschien wel ideaal voor mijn merrie zijn.

Duhelo

Re: Ander tussenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:21

heel simpel: zorgen voor twee lange stangen, en schot er gewoon uitlaten. paard gaat gewoon schuin en wijdbeens staan, en problem solved en geen dure aankopen :)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:32

Tancreda4 schreef:
Ik mag gebruik maken van een tweepaardstrailer van iemand anders, waar ik echt super blij mee ben!!
Echter is mijn merrie een beetje nerveus op de trailer, en heeft ze ook vaak wat lichte beschadigingen op de hoeven aan de kant van het schot. Ik heb het idee dat ze meer ruimte nodig heeft, dan het schot haar kan geven. Echter durf ik haar niet zonder schot te vervoeren. Het schot dat er nu in zit is van massief hout (kunstof?? iig massief), die met een klein puntje in de voorstang hangt, en zowel voor als achter in de bodem met een 'pin' vast zit.

Nu heb ik meerdere trailers gezien met een tussenstang met van dat doorzichtige 'plastic' er tussen. Dit lijkt mij ideaal, omdat mijn merrie dan nog wel de steun van een schot zal hebben, maar wel haar benen iets makkelijker wijder kan zetten met een wat flexibel tussenschot.

Maar hoe pak ik dit aan, en waar kan je zoiets krijgen/ laten maken? Het moet er wel uitkunnen, dus het moet geen vast geheel worden (schot moet er volledig uit kunnen, de trailer-eigenaar gebruikt hem vaak genoeg zonder schot voor alles en nog wat). Mijn merrie kan niet met 2 paarden in een kleine ruimte, dus het maakt niet uit als eventueel paard ernaast er last van kan krijgen, want ze zal niet snel vervoerd worden met een ander paard ernaast.

Hoe pak ik dit aan, waar moet ik zijn, en hoeveel zou zoiets gaan kosten? Iemand ervaringen ermee door hun tussenschot te vervangen?

Ik kan helaas geen eigen trailer betalen momenteel, dus een aanschaf van een 1.5 paards zit er helaas niet in. Al zal dat misschien wel ideaal voor mijn merrie zijn.

Wij kunnen dat plastic tussenschot voor je maken, we hebben het hier op voorraad liggen ;) en dat kost echt niet onwijs véél ;)
Maar wat ik je aan zou raden is wat anders, wij kunnen ook twee stangen maken die tussen de gehele breedte van de trailer past, dan kun je het tussenschot weghalen en je paard vervoeren zoals in een 1.5 paards trailer, en ook dit hoeft niet héél duur te zijn, maar dan zou je even de maten moeten doorgeven voor een prijsopgave ;)
Dit doen we ook regelmatig voor fokkers die er hun merrie's met veulens op deze manier mee vervoeren :D

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:04

welk merk en type trailer is het ?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:10

Bij onze vorige trailer heeft mijn vader zelf in plaats van een tussenschot, een tussenbuis gemaakt.
Schot er dus helemaal uit, voorin en achterin een brede buis die van wand tot wand loopt en als paard/paarden geladen zijn, tussenbuis er even tussen friemelen en vastzetten en voor onze paarden werkte dat uitstekend.