Kan een paard jaloers zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liefmeisje21

Kan een paard jaloers zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 08:04

Gister ging ik met mijn dochter en haar vriend naar stal toe.
Na het poetsen ging ze wandelen. Op een gegeven moment gingen ze hand in hand lopen en ja wat er toen gebeurde haha.
Mijn pony ging gelijk met zijn hoofd tussen hun, ging blazen, paraderen dus heel hoog met zijn benen lopen, staart de
lucht in, dus eigenlijk een beetje uitsloven. Het leek heel erg of hij jaloers was. Het was trouwens de eerste keer dat hij dit
gedrag vertoonde en dat haar vriend meeging.

kinel

Re: Kan een paard jaloers zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:07

ja dat zeker, die van mij kan er niet tegen als de ander meer aandacht krijgt. doet verder niet gemeen, maar laat het wel merken.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:09

ja die van mij doet het ook als ik bezig ga met mijn andere paard doet hij alles om aandacht te krijgen

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:19

Herkenbaar! Mijn oude verzorgpaard was jaloers op vriendje en andere paarden die aandacht kregen :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:27

mijn jong paard steekt standaard haar hoofd tussen vriend en mij,ongeacht of ze los liep of niet , bijandere mensen doet ze dit niet

Voque48

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:29

Ook bij mij heel herkenbaar. Mijn paard eist graag dat alle aandacht naar haar gaat.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:29

Zeker wel.
Nadat ik na 5 jaar 1 paard gehad te hebben er 1 bij kocht was de eerste enorm jaloers.
En nu mag mijn 2e paard met tijd en wijlen nog niet bij mij in de buurt komen van hem.
(maar dat is dan alleen als ik erbij ben. Kijk ik van een afstand toe en dat ze niet weten dat ik er ben dan zijn het gewoon goede vriendjes)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:33

Denk wel dat een paard jaloers kan zijn. Mijn eerste paard is 5 jaar enig kind ( ;) ) geweest, nu sinds een klein jaar een tweede paard erbij, dus hij moet de aandacht delen. En dat vindt hij niet leuk! Tis zelfs zo erg dat hij soms, als ik het andere paard opzadel, zich er echt tussen komt wringen, zo van 'je bent mis baasje, hiér ben ik'. Arme schat :(:)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:29

Ja hoor! Mijn Fjord durft al eens door de draad stormen als ik met een ander paard aan het werk ben... en als er een ander paard dichtbij staat is ze plots veel werklustiger, en doet ze alles flinker! <3

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:37

oja...kan zeker :j
mijn fjordje is ook wel eens jaloers als ik eerst een ander paard begroet dan haar.
Ook toen ik nog meerdere paarden had en de ander eerst reed dan haar,vond ze dat niet leuk.
Andersom was dat trouwens ook zo.

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:38

Yep absoluut. Als ik klaar ben mijn mijn eigen paardje doe ik altijd nog even rondje knuffelen en snoepje geven naar de andere paardjes.
Eigenlijk loop ik altijd hetzelfde rondje..hahaha wat een lol als ik een keer andersom begin..Dan hoor je nummer 1 wel hoor..die is not amused.
En als ik dan eindelijk voor zijn stal sta, kan ie zo lekker hooghartig kijken, net of ie zeggen wil: " weet je wel wie ik ben, ik ben niet de pony die je als laatste doet ja..de stal is naar mij vernoemd..ik ben DE king" (gelukkig krijg ik ook dan nog wel mijn kusje)

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 11:08

haha best wel grappig om te lezen dat ze zo jaloers kunnen zijn. Maar die van mij was niet jaloers op een paard maar op een mens. Hij zag zijn leider/maatje met een ander en dat vond hij niet leuk en ging heel mooi lopen en staart in de lucht. Ook een fjord trouwens haha.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:17

haha die van mij is ook stinkend jaloers.. Als ik op stal kom staat mijn nieuwste paard vooraan in de stal en mijn 'jaloerse' paard achter in de stal. Zodra ik binnenkom begint ze de boel af te breken zodat ik eerst naar haar toe loop..
Helaas is mijn nieuwste paard net ziek geweest en kreeg dus 3 keer per dag aandacht terwijl die andere gewoon 1 keer aan de beurt was.. Dat ging er dus niet in bij haar....... Nu loop ik dus altijd eerst even een rondje door de stal en liefst rijd ik haar als eerste..

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:24

Super toch als ze dat doen ! (Als ze maar niet gaan overdrijven ;) ...)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:30

Als ik dit zo eens lees, lijkt het erop dat best wel wat Fjorden dit trekje hebben... ik sluit me er ook bij aan namelijk! Als ik mijn stalgenootjes help met NH, en Ynia daarbij mee laat helpen, is ze -veel- werklustiger dan wanneer zijn alleen met mij werkt! Dat niet alleen... maar ik help een stalgenootje met zware depressie af en toe met haar paarden. Ik doe wel -altijd- Ynia eerst, maar als ik eenmaal aan de andere paardjes begin... oei, oei! Staat ze zowat te dansen in de stal! :')

bengel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:18

Dat kan inderdaad :+

xmellsx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:52

Ja dat kan want, een paard van een vriendin van me wordt altijd boos als ze hem niet het eerste aandacht geeft. Dus een paard kan idd jaloers worden.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:10

Ik denk het ook wel, ik deed af en toe een shetlander verzorgen. Een tijdje had ik die pony niet gepakt, maar een andere pony (om verschillende redenen). De pony die ik eerst deed, was altijd heel gemeen tegen de ander, lees elkaar niet kunnen verdragen 'kontje kontje doen' en echt gericht naar haar trappen. Nu pak ik ze allebei, en geef ze allebei wat aandacht, en nu is het geen probleem. Ze kunnen zelfs in 1 stal met elkaar, echt heel apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:24

Die van mij is ook behoorlijk jaloers haha, ze is sinds september verhuisd en staat nu niet meer alleen maar met een tinkertje. Als ik die tinker wil aaien duwt mevrouw haar gewoon zowat omver (mijn merrie is een smalle appaloosa maar beukt de 2x zo brede tinker zo weg). Als mijn vriend mee is duwt ze die ook zo weg, zodat ze alle aandacht krijgt, toen ze alleen stond nog was het zelfs zo als je langs haar liep in de wei, een aai gaf en weer wegliep en mevrouw vond het dan tijd om op stal te gaan voor extra aandacht dat ze doodleuk over het stroomdraadje sprong en zichzelf wel binnen zette, ja dan moet je haar wel aandacht geven haha. Als ik weg ga bij haar begint ze meteen te hinniken en rennen in de wei van kom nou terug, en als ik dan naar haar toe ga omdat ik het sneu vind mag ik haar niet aaien, dan is ze beledigd dat ik weg wou gaan, en zo kan ik nog wel even doorgaan!

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:29

Mijn paard is altijd jaloers als ik haar vriendinnetje ga aaien. Af en toe is dit wel handig als ze weer eens geen zin heeft om uit de wei te gaan . (: Dan pak ik de haf en loop ik daarmee naar het hek en dan komt ze als een gek naar me toe rennen, omdat ze anders bang is dat ik haar geen aandacht meer geeft. :)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:39

Ja, kan. Ik heb het vaak genoeg gezien in de wei.

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:50

Ja, dat kan, als je 1 paard aait wil de andere bijvoorbeeld ook aandacht.

cannysweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:39

die van mij is niet jaloers op mij maar jaloers als er een ander aan zijn fjorden vriendinnetje komt.

TAVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:42

Ja dat kan. Die twee van mij zijn echt jaloers. Als ik met een bezig ben is de ander echt jaloers en probeert de aandacht te trekken. :D

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:08

Die van mij kan ook aardig jaloers uit de hoek komen. stond laatst heel even te grazen met een ander paard en mijn paardje stond in de paddock. hij bleef mij de hele tijd aankijken en om aandacht vragen. Toen heeft mijn verzorgster die net aankwam hem maar uit de paddock gehaald, kwam hij echt snel stappend/dravend naar ons toe, zodra ik hem overpakte van mijn verzorgster was het weer goed, ging hij rustig staan grazen. Gek paard :o