Buitenrijden in het Zwarte Woud (DE)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

Buitenrijden in het Zwarte Woud (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 16:24

Ik ga aankomende zomervakantie naar het Zwarte Woud/Schwarzwald in Duitsland en wil graag, samen met mijn zus, een 'trektocht' (van bijvoorbeeld 2-3 uur, maar dat ligt eraan wat mogelijk is) te paard doen, aangezien we dit al eens eerder samen op vakantie hebben gedaan en het een leuke manier is om meer van de omgeving te zien, daarnaast moet ik wel IETS paarderigs doen want het is al erg genoeg dat ik m'n eigen paard een week moet missen (wordt moeilijk) :')
Ik rijd zelf western dus mijn voorkeur gaat uit naar een buitenrit met western(-gereden )paarden, maar het belangrijkste vind ik dat het gewoon lekker relaxte paardjes zijn en dat het niet zo 'massaal' is, dus een klein groepje met een begeleider.. :) en waar ook echt wordt gelet op welk paard geschikt voor je is, deze netjes worden verzorgd (waar je het liefst ook zelf bij betrokken wordt) en waarbij het niet alleen om het geld gaat waardoor de paarden als 'gebruiksvoorwerp' worden gezien... want dan maken we direct weer rechtsomkeert :n
Als iemand een leuk, gezellig adres weet en/of zijn ervaring wil delen.. laat het me aub weten! Dank :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:55

waar ergens ga je zitten, het zwarte woud is nog een groot gebied

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 11:18

Vergeten te vermelden... we zitten in het midwesten van het Zwarte Woud, in de buurt van Biberach :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:39

ik wist een leuk adresje in Kirnbergsee maar dat ligt behoorlijk uit de richting

Klimop

Re: Buitenrijden in het Zwarte Woud (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 11:55

We zullen niet alleen daar in de omgeving blijven dus wellicht gaan we ook nog een dagje iets zuidelijker... wat is dat voor adresje dan?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:03

gewoon particuliere mensen die hun paarden beschikbaar stellen voor buiten ritten
wel pittige paardjes dus je moet wel kunnen rijden

zal even kijken of ik iets op internet kan vinden van hun

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 15:13

Ah oke.. wat voor paardjes zijn dat dan? En ik neem aan dat zij dan wel mee willen als begeleiding? Ben altijd wat huiverig voor mensen die zo hun paard 'verhuren'/uitlenen aan vreemden (wat ik sowieso een beetje raar en onverantwoord vind), je kent de paarden en omgeving niet.. stel dat er iets gebeurt.. brrr :\

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:52

nee, ze gaan zelf mee, anders kom je ook nergens en zij weten de leuke paadjes

kan helaas niks op internet vinden van hun

ik weet wel dat als je paardrijden in het zwarte woud zoekt, je een hoop rij adressen tegen komt

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 17:14

Ja ik had ook al een paar websites gevonden... maar je weet nooit of dat wat ze zeggen ook in werkelijkheid zo is en het is natuurlijk altijd interessant om andermans ervaringen/aanbevelingen te horen :)
Als je bij dat adres van jou al aangeeft dat het pittige paardjes zijn denk ik niet dat dat 'm gaat worden; mijn zus kan goed rijden maar heeft de laatste tijd wat nare ervaringen gehad waardoor ze een beetje vertrouwen kwijt is in (vreemde) paarden. Afgelopen keer deden we een trektocht met (pleasure gefokte) Quarters, super cool in de kop en zulke vlakke gangen dat je het verschil tussen stap en draf niet voelde zeg maar :)) nou dat beviel d'r wel erg goed :D
Dus we hebben geen zin om ons druk te moeten maken om een paard wat onrustig/zenuwachtig/gespannen oid is, hoeven ook niet keihard door de bossen te crossen, gewoon lekker relaxed van de natuur kunnen genieten :Y)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:04

*schopje*