Dit is Noah:

http://i43.tinypic.com/25hl4s0.jpg

Noah is twee weken geleden ingeslapen.
De afgelopen 3 jaar heb ik haar verzorgd. Als je een foto van toen vergeleek met een recentere foto, dan zie je meteen dat ze lekkerder in haar vel zat. Ze was geen allemansvriend, maar de band die Noah en ik hadden was heel sterk en hier stonden we ook om bekend. Het was Noah en Kim op de manege (:
Noah had artrose. Als ze mij een jaar geleden hadden verteld dat ze artrose had, had ik haar direct gekocht. Helaas wist ik het niet, en ik dacht dat ze zich steeds verstapte, omdat het woord artrose niet genoemd werd als we over haar praatten. Nu weet ik dat ze hier een jaar tegen hebben proberen te vechten, maar helaas: niks sloeg aan. Het was nu ook zover dat ze teveel pijn had, dat het gewoon echt niet meer ging. Je kon aan haar ogen aflezen dat ze nog vol levenslust zat. Ze was zelf echt nog van plan om nog jaren mee te gaan.
Helaas dacht haar lichaam daar anders over, en ik moest haar laten gaan. Hoe moeilijk dat ook was.
Ik heb een week lang afscheid kunnen nemen, en om nog volop van haar te genieten. Dit was erg fijn, maar het afscheid viel alsnog heel erg zwaar..
Nu komt het. Mijn voornemen van het jaar 2012 was om Noah te kopen en vanaf 2012 zou ik haar eindelijk mijn eigen pony kunnen noemen. Omdat dit zo plotseling gebeurde, heb ik uit alle macht manieren bedacht om haar alsnog te redden, om haar te kopen ookal kon ik niks meer met haar!
Maar ze had teveel pijn. Ookal stond ze 24/7 op wei, kreeg ze regelmatige beweging, voedingssupplementen en medicijnen, het kon niet meer want ze had gewoon teveel pijn.
Na het afscheid kreeg ik te horen dat ik haar paspoort mocht hebben. Hier had ik niet aan gedacht, want dit kwam (tot zover ik wist) nooit voor met een manegepony. Ik ben de manege-eigenaar daarvoor ook eeuwig dankbaar!
Ik las haar gegevens, de ouders van Noah en de ouders van haar ouders. Ook inentingen t/m 2010 stonden in het boekje. Ik ben heel erg blij dat ik deze gegevens heb!
Wat ik zoek, zijn de ouders van Noah, en andere paarden en pony’s die van haar ouders zijn voortgekomen. Foto’s zijn erg welkom, eigenaren zijn méér dan welkom en alles wat hiermee te maken heeft!
Ik zou denk ik zelf makkelijk deze paarden kunnen vinden omdat ik erg veel informatie heb, maar het probleem is: ik ben totaal onbekend in het opzoeken van paarden in stamboeken oid.. Ik vraag jullie dus wanhopig om hulp want ik heb echt geen idee hoe ik dit op moet lossen en hoe ik paarden moet zoeken..
Hier heb ik (zo overzichtelijk mogelijk, heeft veel werk gekost...) alle gegevens van Noah en haar ouders op een rijtje gezet, misschien hebben jullie een paard met dezelfde ouders of zelfs een nakomeling van Noah zelf (ik weet niet of ze veulens heeft gehad namelijk) Dit zou ik echt fantastisch vinden!
Noah's gegevens:
Haar echte naam is MAASBERG’S PRISCILLA
Levensnummer N32791
Transpondernummer 528210000657159
Geslacht Vrouwelijk
Stamboek Veulenboek
Type NWR
De moeder is H183 CONDOR
De vader is M21760 FLORA'S HOF PASCAL
Moeders vader H7153 DOWNLAND FLEET FOOT
Haar geboortedatum is 15 april 1993 OVERASSELT
Lidnummer 60582
Fokker(s)/ 1e eigenaar
C.M.C. TOONEN-SCHEL
OUDE KLEEFSTRAAT 65
6611 AM OVERASSELT
De gegevens van Noah's vader:
Naam CONDOR
Levensnummer H1830
Kleur BRUIN
Geboortedatum 30 MEI 1979
Ras OX
Vader H918 RONDEEL JOF
Moeder M377 KAMA
De ouders van H918 RONDEEL JOF:
Vader HA 190 LITTLE STAR
Moeder MA 244 AL-NADINA
De ouders van M377 KAMA:
Vader H90057 C SALON
Moeder M90076 C KAPELLA
De gegevens van Noah's moeder:
Naam FLORA'S HOF PASCAL
Levensnummer M21760
Kleur VOS
Stamboek stamboek (Dit staat er..?)
Geboortedatum 20 JUNI 1978
Ras Welsh NWR
Vader H7153 DOWNLAND FLEET FOOT
Moeder M611 OX BALKIS
De ouders van H7153 DOWNLAND FLEET FOOT:
Vader H4978 SHAWBURY BITTERMINT
Moeder M10451 DOWNLAND LOVE-IN-THE-MIST
De ouders van M611 OX BALKIS:
Vader H90079 C DARZEE
Moeder M90080 C BIRUTA
Verder staan er nog wat vaccinaties van 2005 t/m 2010..
Als u dit doorgenomen hebt, dan wil ik u heel erg bedanken voor de tijd en de moeite die u hiervoor gedaan heeft.. Het betekent heel erg veel voor me!