Onder welke eigen naam schrijf ik mij in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Onder welke eigen naam schrijf ik mij in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:00

Okee beetje onduidelijke titel misschien maar ik zit met de volgende vraag.

Mijn ouders hebben toen ik geboren werd mij een naam en een roepnaam gegeven. Deze verschillen nogal in lengte en de eerste letter.
Ik ben zo gewent aan mijn roepnaam(zo noem ik mezelf ook) dat ik nooit reageer op mijn echte naam.

Ik denk dat ik ooit met startkaart aanvragen toch mijn paspoortnaam ooit heb ingevuld, want op mijn nieuwe startpas staat dus mijn "paspoortnaam".

Moet ik nu met inschrijven via het inschrijf formulier die naam gebruiken of maakt het niet heel veel uit of ik mijn roepnaam invul?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:04

Ik heb hetzelfde. Twee officiele namen en een totaal andere roepnaam.

Op mijn startkaart stond altijd bovenaan B.R. (officiele letters) Achternaam + adres etc. En verderop stond roepnaam: Debbie
Ik gaf mij ook altijd op als Debbie. Heb dat voor de komende wedstrijden ook gedaan.

Heb nog niet zo goed gekeken wat er op de startpas staat... Staan daar alleen je voor letters?
In ieder geval niet meer zowel voorletters als roepnaam denk ik?

Edit: Of topic.. Onze paarden lijken wel wat op elkaar :Y)
Laatst bijgewerkt door Debbie op 08-04-12 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:04

De naam op je startpas, zodat het klopt bij controle van je pas.

Debbie

Re: Onder welke eigen naam schrijf ik mij in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:09

Heb de startpas er even bij gepakt. Alleen mijn officiele voorletters staat er dus op...
Ik blijf me gewoon opgeven als Debbie..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:11

@ Debbie: Dat is juist het grappige, op mijn oude startkaart staat dus gewoon Lizette + achternaam(mijn roepnaam) en op de startpas die ik nu dan heb staat E.H. + achternaam.
Waarom dat dus al veranderd is, vind ik al een beetje raar.

@ Urielle, dat zal ik voortaan dan wel doen. Maar het is al zo'n gewoonte om mijn roepnaam te gebruiken. Als ik het perongeluk verkeert invul en ik word gecontroleerd, wat voor concequenties kunnen daar aan hangen? (nieuwschierigheid)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:13

De naam an je startpas ja, anders zouden ze je zelfs kunnen diskwalificeren,logisch, want dan is het iemand anders dan op de startpas.

Dus gewoon je echte naam.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:16

Zo jammer dat er zo veel minder gegevens op de startpas staan dan er op de startkaart stonden..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:16

Ik neem aan dat het allemaal wel meevalt als je je gewoon aanvullend legitimeert met je paspoort enzo, maar dat levert weer gedoe en stress op die je wel kunt missen. In principe word je, denk ik, als je als verkeerde ruiter of met verkeerd paard start gediskwalificeerd en evt. boete KNHS maar dat is bij jou niet van toepassing. Heb het nog nooit uitgeprobeerd :+ Maar op je startpas staan alleen je voorletters, geen 'Elisabeth' ofzoiets? Want dan kan je roepnaam natuurlijk wel prima.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:18

Debbie schreef:
Zo jammer dat er zo veel minder gegevens op de startpas staan dan er op de startkaart stonden..

Maar ze kunnen het alsnog wel checken via knhs.

Ik zou het risico niet nemen...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:22

@ Urielle: ja mijn echte naam is inderdaad Elisabeth, maar de begin letters van mijn roepnaam komen dus niet overeen helaas.

Helaas kan ik aan de inschrijving die ik gister heb ik er maar snel een mailtje achteraan gestuurt dat mijn paspoortnaam afwijkt van mijn roepnaam.
Ik zal voortaan inschrijven met mijn paspoort naam en dan me roepnaam er maar tussen haakjes achter.

Maar ik vind het nogsteeds vreemd dat mijn naam veranderd is op de startpas en dat op mijn startkaart wel gewoon lizette stond.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:26

Idd raar dat ze dat zomaar veranderen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:45

Ik denk dat ik van de week eens naar het knhs bel. Eens vragen hoe het zit.
Ik ben gewoon Debbie.. en niet zoals ik officieel heet :') Zo kent iedereen mij ook en zo start ik al 15 jaar..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:53

Ik heb net de knhs ook maar een mail gestuurt. Vind het raar dat ze het zomaar veranderen. En ik ben mijn "paspoortnaam" ook echt wereld vreemd. Iedereen kent mij ook als Lizette en noemt mij zo.

Zodra ik antwoord heb van de knhs, zal ik dat hier ook plaatsen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:56

Waarschijnlijk staat je roepnaam er ook nog gewoon in. maar niet op de startpas.
Als je wil kan ik dat wel voor je controleren.
Moet je even je combinatie nummer pben!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:01

Ik heb mn startpas hier nu even niet naast me liggen. Maar hoe zit het eigenlijk met de naam van je paard? Staan zowel de officiele als wedstrijd naam op de pas? Die zijn bij mij namelijk ook verschillend..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:14

Ik neem aan dat er op de startpas het stamboeknaam en de sportnaam op de pas staan. Anders kan je van elk willekeurig paard het paspoort mee nemen. of verwachten ze van het wedstrijdsercetariaat dat we het transponder nummer gaan controleren?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:25

Ik denk dat meer mensen hier last van hebben, vooral als je een hele lange (katholieke) doopnaam hebt.

In mijn geval heb ik ook andere voorletters dan daar waar mijn roepnaam mee begint.

Ik schrijf me altijd in met mijn gewone roepnaam.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:53

Als je dat met het aanvragen van je startkaart/ startpas hebt aangegeven dan is dat ook de naam die in het programma staat waar de rijverenigingen mee werken.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 15:35

Antwoord van de knhs:

Citaat:
Geachte mevrouw Heuvelman,

Het maakt voor ons niet uit welke naam op uw startpas staat. Zolang u zich maar inschrijft met de naam die ook op de startpas staat.

Op de startkaart stond inderdaad uw roepnaam omdat u toen nog onder de 18 jaar was op het moment van uitgeven van die startpas.

Voor leden onder de 18 wordt op de startpas de voornaam + achternaam gedrukt. Maar voor leden voor boven de 18 komt op de startpas te staan de voorletter en de achternaam.

Als we het voor u zouden wijzigen dan komt er op de startpas te staan L. Heuvelman. Als u het wil wijzigen dan zitten er nog wel kosten aanverbonden van €5,-

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

Dan schrijf ik me maar in met me startpas naam en tussenhaakjes mijn roepnaam met de vraag of ze die willen gebruiken op de startlijsten etc.
Want eigenlijk is hij nu wel hoe hij hoort te zijn, ookal is het lastig omdat ik daarmee heel veel rekening moet houden met inschrijven.