ik heb mijn pony nu al een jaar en ze is best afstandelijk. ik denk dat er in het verleden iets mis is gegaan. ik probeer een betere band met haar te krijgen maar knuffelen wandelen etc. helpt niet. ik heb al veel geprobeerd met heel veel geduld maar ze blijft afstandelijk en redelijk kopschuw. kan iemand mij wat tips geven ?
Misschien een tijdje grondwerk met haar doen? Als je de zoekfunctie gebruikt krijg je al tig voorbeelden hierover. Gewoon wat dingen uitproberen dan vind je vanzelf waar ze goed op reageert.
Grondwerk is echt goed voor de band met je paard. Ik doe sinds een tijdje Parelli. Ik merk dat ze dan altijd super op me gefocussed is. Als ik haar daarna terugbreng naar de wei, heeft ze niet eens aandacht voor de andere paarden, maar blijft ze achter mij aanlopen. En dit doet ze doorgaans niet na het rijden hoor.
Idd gewoon zoeken op internet en kijken wat bij je past. Succes!
Ik zou er niet zomaar van uitgaan dat er iets vreselijks is gebeurt in het verleden. Waarschijnlijk heb je nog niet geleerd hoe je haar interesse kunt wekken. Verdiep je eens in Parelli.
Zorg dat je veel tijd doorbrengt bij je pony. Gewoon er zijn, zonder iets van haar te willen of te verwachten. Pak een stoel en ga een boekje lezen. Ga mest ruimen in de wei of paddock, gewoon lekker bezig zijn zonder enkele verwachting. Kijk eens of je zo haar interesse kan wekken. Als ze komt, geef d'r aai en laat d'r verder lekker d'r gang gaan.
Parelli heb ik ook gedaan met m'n paardje. Werkt echt super, voorheen zag hij me afentoe niet eens staan. Hij bond andere zaken interessanter, nu is hij echt op me gefocust en je band wordt echt veel sterker!
grondwerk en parelli is goed om te doen, Met een jolly bal spelen in de bak/piste is misschein ook wel iets. Gewoon leuke dingen doen met je paard! waar ook jij vrolijk van wordt. Succes!