Meisjes komen zomaar binnenlopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Breezke

Meisjes komen zomaar binnenlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 11:41

Dag bokkers,

Ten eerste ,ik wist niet precies waar dit thuis hoorde dus heb ik het hier neergezet. Mijn excuses als het fout staat.

Dan nu mijn verhaaltje.
Ik heb mijn paarden aan huis staan. Naast ons huis is een grote weide met nog 2 stallen die wij huren. Eigenaar van dat stuk land is lang geleden overleden en het wordt nu beheerd door zijn 2 kinderen. Kids zijn rond de 40 en de 1 daarvan woont bij ons in de straat(de dochter van de overleden eigenaar met haar gezin). En heeft nu zelf ook kinderen. Deze mensen doen verder niks met het land maar komen zo af en toe helpen met heggen snoeien of gewoon een kopje koffie drinken.

Deze mevrouw heeft ook 1 dochter van 14 die vroeger paardengek was. Ze kwam dan ook af en toe langs om te vragen of ze mijn paard mocht uitstappen etc. Heb ik altijd goed gevonden. Ze heeft ook een keertje gevraagd of ze mijn paard mocht rijden, soms ook zonder mij erbij. Dit heb ik haar op een vriendelijke manier uitgelegd dat ik dat niet wilde. Wel mocht ze gewoon binnenlopen als ik er was. :)

Het meisje is nu aan het puberen en doet eigenlijk niks meer met paardrijden. Ze is ook bijna 2 jaar niet meer komen vragen of ze mocht poetsen etc. Totdat ik haar gisteren zag.
Ikzelf was rond een uurtje of 8 nog naar mijn paarden gegaan. Mijn paard is onlangs overleden dus nu zit ik vaker gewoon in de wei naar de andere paarden te kijken, wat te knuffelen en maak ook wat foto's. Rond een uur of 9 zag ik ineens 2 meisjes aanlopen. Eentje daarvan was dat meisje van 14 uit de straat, de ander was waarschijnlijk haar vriendin. Ze hadden ook een tas bij zich, wat erin zat weet ik niet. Ze liepen richting de paarden . Die vriendin lachte hard en zei dat ze heel veel zin had om iets met de paardjes te doen. (want ze hield zoveel van paarden blablabla) Maar dat feestje ging natuurlijk niet door omdat ik bij de paarden was.Toen zijn ze meteen terug gelopen en zijn nog wat gaan klungelen in de wei. Binnen 5 minuten waren ze weer weg.

Nou snap ik best dat je aan het begin van dit langere weekend gezellig gaat afspreken en graag iets met de paarden wilt doen maar ik vind niet dat je zomaar aan andersmans paarden mag gaan zitten. Voor hetzelfde geld had een van de paarden hen flink getrapt en dan was ik de pineut omdat het mijn paard is.
Ze hadden het ook gewoon kunnen vragen, ben nou niet bepaald een mens die er een probleem van gaat maken.

Nu hebben ze deze x geluk gehad dat ik al in de wei was maar het kan natuurlijk ook dat ze nog een xtje komen deze week. En ik ben niet de hele dag thuis. Hebben jullie zoiets ooit al een x meegemaakt? Wil ze er best op aanspreken maar zie het meisje niet vaak. Verder is het natuurlijk gewoon bezit van hen dus sloten vervangen vind ik ver gaan. Zou een bordje misschien helpen? Dat de paarden agressief kunnen worden ofso?

Alvast bedankt voor de moeite voor het lezen haha *\o/*

Anoniem

Re: Meisjes komen zomaar binnenlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:44

Uit je verhaal begrijp ik dat je best op goede voet staat met de verhuurders? Persoonlijk zou ik weer eens een kop je koffie doen met de verhuurders en te spraken brengen dat jij het niet fijn vind wanneer er mensen bij jou paarden zijn zonder toestemming.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:45

met de ouders overleggen en zeggen dat je het niet prettig vindt ivm de gevaren ervan

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 11:48

Dankje voor jullie reacties! Lijkt me idd ook wel het beste om dat te doen. Verhuurders zijn idd heel erg aardig. Vind het alleen zo jammer dat het meisje de gevaren van een paard niet inziet. Want heb 1 ruintje erbij lopen die nog denkt dat ie een hengst is. En die kan harde klappen uitdelen.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:50

Dit kan echt niet natuurlijk.
Ik begrijp dat je een goede verstandhouding hebt met de verhuurders maar het is natuurlijk nooit de bedoeling dat een verhuurder of zijn of haar kind ongevraagd binnen komt, of in jouw geval op het door jou gehuurde stuk. Het is natuurlijk helemaal uit den boze om dan ook nog eens iets met jouw eigendommen (de paarden) te gaan ondernemen.
Ik zou - als ik jou was - gewoon naar de verhuurder gaan (ik neem aan dat het de dochter was van de mevrouw bij jou in de straat) en een gesprekje met haar en haar dochter aangaan. Uitleggen dat dit niet de bedoeling is. Ik zou de gevaren geeneens noemen omdat het toch evident is, dat je van andermans eigendommen afblijft. Ik denk zelf dat de moeder van het meisje hier niet vanaf weet en ze zal het zeker met je eens zijn, dat haar dochter niet ongevraagd aan jouw paard mag zitten. Je hoeft er geen heisa van te maken, gewoon netjes uitleggen en duidelijk maken dat dit echt niet kan. Succes...

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 12:27

ElanII schreef:
Dit kan echt niet natuurlijk.
Ik begrijp dat je een goede verstandhouding hebt met de verhuurders maar het is natuurlijk nooit de bedoeling dat een verhuurder of zijn of haar kind ongevraagd binnen komt, of in jouw geval op het door jou gehuurde stuk. Het is natuurlijk helemaal uit den boze om dan ook nog eens iets met jouw eigendommen (de paarden) te gaan ondernemen.
Ik zou - als ik jou was - gewoon naar de verhuurder gaan (ik neem aan dat het de dochter was van de mevrouw bij jou in de straat) en een gesprekje met haar en haar dochter aangaan. Uitleggen dat dit niet de bedoeling is. Ik zou de gevaren geeneens noemen omdat het toch evident is, dat je van andermans eigendommen afblijft. Ik denk zelf dat de moeder van het meisje hier niet vanaf weet en ze zal het zeker met je eens zijn, dat haar dochter niet ongevraagd aan jouw paard mag zitten. Je hoeft er geen heisa van te maken, gewoon netjes uitleggen en duidelijk maken dat dit echt niet kan. Succes...

Moeder van het meisje weet er idd niks van af denk ik. Ga deze week eens een gesprekje voeren met de mams en het meisje :j . Vind het eigenlijk ook een beetje brutaal dat ze dan ook meteen een vriendin meeneemt. Had dat zelf nooit gedurfd maarja.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:21

Ik snap jou punt heel goed en ga met het commentaar mee.
Hoop dat het goed komt en dat ze je punt met respect zullen begrijpen :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:59

Als ik je een tip mag geven, begin niet meteen met wat je niet wilt, maar geef aan dat je het niet zo prettig vind omdat je je ruin nog niet vertrouwd, als er iets mis gaat dan is het in het schemer lastig hulp halen oid. Benadruk vooral de risico's.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:04

In eerste instantie zou ik alleen met het meisje praten, breng het positief. Bijvoorbeeld dat je het leuk vind dat ze weer interesse toont, maar dat je ook wel een beetje bezorgd was.
Als ze echt lekker in de puber zit verwacht ik dat mams invloed niet heel goed binnen zal komen. Bovendien als je haar op een positieve manier aanspreekt dan is dat héél volwassen en gaat ze voor niemand af.
Helpt het niet, dan wel naar mams.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:47

mrie schreef:
In eerste instantie zou ik alleen met het meisje praten, breng het positief. Bijvoorbeeld dat je het leuk vind dat ze weer interesse toont, maar dat je ook wel een beetje bezorgd was.
Als ze echt lekker in de puber zit verwacht ik dat mams invloed niet heel goed binnen zal komen. Bovendien als je haar op een positieve manier aanspreekt dan is dat héél volwassen en gaat ze voor niemand af.
Helpt het niet, dan wel naar mams.

+:)+ ga ik helemaal in mee!

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 00:48

Ik ga natuurlijk niet zeuren tegen mams en het meisje. Zou ik zelf ook niet leuk vinden als dat tegen mij werd gezegd. Dus ga zeker beginnen met het positieve . ;) Mijn ruintje is een schat, de andere ook wel hoor maarja een paard blijft een paard.