[FOTO] Ben ik te groot voor mijn paard - Volwassenen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

[FOTO] Ben ik te groot voor mijn paard - Volwassenen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 10:41

Je hebt bij JITP een topic lopen met 'ben ik te groot voor mijn paard'..
Nou ben ik ook volwassenen tegengekomen met deze vraag.. en om even niet de 'Penny' reacties met 3 pagina's 'Past' te krijgen, maar eventueel wat meer onderbouwing of feedback waarom iemand wel of niet te groot is, lijkt het me wel wat om dit ook voor 'volwassenen' te openen?

Ik zal de spits afbijten..
Ik ben 1.65.. en heb vorig jaar een C pony gekocht :o
Ik was toen 85 kilo.. inmiddels 20 kilo lichter..

Maar ik vind haar nog erg klein/mij groot voor haar..
Wat vinden jullie? (zadel is een losstaande hel.. of te klein voor mij, of te lang voor haar..)

Afbeelding
Afbeelding

Annabel

Re: [FOTO] Ben ik te groot voor mijn paard - Volwassenen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:43

Ik vind je op het eerste zicht wel passen,
Maar waarom nu al een zadel er op leggen, beestje is nog hardstikke puppy?
Maargoed dat was niet je vraag..
Ze groeit denk ik ook nog, en je bent zeker niet te zwaar, en je lengte valt mee.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 10:45

Dank je.. Zadel was daar om te passen.. is te klein voor me helaas.. (ze is idd nog niet bereden omdat ze zo puppy is... al is ze bijna 4)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:45

Ik moet eerlijk zijn: Ik vind dat er nog wel wat kilo's af kunnen voor deze combi :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:46

Waarom vindt je het belangrijk wat anderen van jouw combi vinden?

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:47

Leuk zo'n topic!

Ik vind je prima passen! Zeker als zij straks wat beter in de bespiering zit :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:48

nou, 65kg moet een tinkertje toch makkelijk kunnen dragen lijkt me. misschien groeit ze nog wat als ze pas 4 jaar is.. ik vind de combi wel kunnen hoor. Zonder zadel steken je voeten er wel onderuit, maar met zadel is dat al een stuk minder. veel plezier met je paardje.
(en knap dat je zoveel bent afgevallen!)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 10:49

troi schreef:
Waarom vindt je het belangrijk wat anderen van jouw combi vinden?

Het is een algemeen topic voor mensen die twijfelen.. het is soms goed als iemand kritisch meekijkt... soms ook juist even wat soepeler kijkt..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:52

Ik vind jullie er beiden erg goed uitzien zo :j Diaz idd nog niet af, maar dat komt heus wel :)

Luna en ik is trouwens niet veel anders, we zijn beiden ongeveer 10 cm groter
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 11:22

Luna is een stuk forser, en jij dunner ;) Dat past perfect! Ook je benen komen er los nouwelijks onderuit! ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 11:23

phormicola schreef:
Ik moet eerlijk zijn: Ik vind dat er nog wel wat kilo's af kunnen voor deze combi :j

Als het me gaat lukken wil ik het zeker wel.. maar er is al 20 kilo af (bijna 25 in totaal) dus voor mij is het al een enorm verschil! ;) :j

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:27

@diaz: Ik vind het prima passen hoor, helemaal als ze straks minder puppy is en meer spieren heeft. Qua gewicht moet het makkelijk kunnen en ik vind je ook niet te lang voor je paard :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:29

op zich vind ik jouw gewicht niet zo een probleem....maar hoeveel weegt dat zadel?
Vaak wegen die zo tegen de 20 kilo,en dan is het in ene 85 kilo op een redelijk ielig tinkertje....tja.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:34

geerke schreef:
op zich vind ik jouw gewicht niet zo een probleem....maar hoeveel weegt dat zadel?
Vaak wegen die zo tegen de 20 kilo,en dan is het in ene 85 kilo op een redelijk ielig tinkertje....tja.

maar meestal zijn zadels niet 20 kilo :o

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:35

Westernzadels soms wel hoor, maar ik weet toevallig dat die van diaz een boomloze is en dat stelt niks voor qua gewicht.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:37

een echt leren westernzadel niet?Dan vergis ik mij zeker...

de kunststof westernzadels zijn ook nog een kilo of 9 meen ik.Een normaal zadel van leer weegt z'on 7 kilo.
Mensen vergeten dat vaak erbij op te tellen,maar dat draagt het paard naturrlijk ook mee.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:40

Diaz schreef:
phormicola schreef:

Als het me gaat lukken wil ik het zeker wel.. maar er is al 20 kilo af (bijna 25 in totaal) dus voor mij is het al een enorm verschil! ;) :j

En dat is natuurlijk hartstikke goed, dikke pluim +:)+ Ik zeg ook niet dat je nog eens 20 kilo af moet vallen, maar zeker voor het in/doorrijden vind ik dat de ruiter het best zo licht mogelijk kan zijn :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 11:46

geerke schreef:

Je hebt gelijk hoor.. er zijn westernzadels van tegen de 30 kilo zelfs!
Mijn zadeltje weegt nog geen 10 kilo ;) Inderdaad een boomloosje..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:52

geerke schreef:
een echt leren westernzadel niet?Dan vergis ik mij zeker...

de kunststof westernzadels zijn ook nog een kilo of 9 meen ik.Een normaal zadel van leer weegt z'on 7 kilo.
Mensen vergeten dat vaak erbij op te tellen,maar dat draagt het paard naturrlijk ook mee.

Het gewichtsverschil zit hem vooral in de boom, een roper met eikenhouten boom is niet te tillen, zo'n zadel met een kunstofboom is al veel lichter.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:06

Tinkers zijn enorm sterke paarden. Als ze straks uitgegroeid is en ingereden is kan het heel goed.

P.S. knap dat je zoveel bent afgevallen!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:00

Ik vind het wel kunnen! :j Goed dat je zoveel bent afgevallen!

Maar als het nu een C pony is, groeit ie dan niet uit naar een D? Gezien de leeftijd.....
Dacht dat Tinkers ook altijd wel een D of E maat waren (nou heb ik amper ervaring met het ras dus misschien zit ik er gigantisch naast :o ))

Ik ga even zoeken naar een foto (als ik hem durf te plaatsen.... :') ) Ik heb een C-maat welshje en ben zelf 1.60. In dat andere topic vonden ze het passen, maar dan krijg je inderdaad alleen de korte reacties als ''past'' of ''dat kan echt niet''.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:42

Ff gezocht naar een foto :P
Ik: 1.60 meter en ongeveer 55 kg. Pony is ongeveer 1.30 meter (niet officieel gemeten...).
Heb de pony al sinds mijn 12de, maar toen was ik nog iets kleiner en lichter... -O-

Afbeelding

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:47

Kan allemaal prima op deze pagina mits de paarden gezond zijn natuurlijk. Het is echt niet zo dat als je onder de buik uit komt, dat je te groot bent.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:50

@diaz past prima hoor! Je staat er nu al hartstikke mooi op en straks als ze wat meer bespierd is staat het helemaal netjes. :j

@blingpiggy voor t plaatje ben je wel een beetje lang, qua gewicht is het wel te doen, maar je bovenlichaam lijkt mij ietsjes te lang... Verder is het volgens mij wel een bredere pony waardoor het wel beter te doen is denk ik... ;)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:54

ja ik denk dat je pony het uiteindelijk wel aan kan hoor, nu nog niet nee en ik neem aan dat je ook niet iedere dag uren lang gaat rijden? zou je dat wel willen dan weet ik het nog niet zo zeker dan zou ik persoonlijk wel iets groters iets met meer front maar ook iets langer (tinkers zijn vrij kort in de rug) kiezen,
dat vergeten mensen ook vaak het gaat ook om de intensiteit van het rijden een ontspannen buiten rit is alweer heel wat anders dan iedere dag een uur springen b.v. maar ook de balans van je paard moet je naar kijken de een heeft de benen met 4 jaar goed onder controle de ander stoeit er op 8 jarige leeftijd nog steeds mee!