kleine voeten + korte benen, leren rijlaarzen onmogelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anoniempje1

kleine voeten + korte benen, leren rijlaarzen onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:20

Hoi,

Tsja zoals de titel al zegt. Ik heb kleine voeten (maat 34/35) kuitmaat 36 en hoogte 38. Het is echt onmogelijk om leren rijlaarzen te vinden. Ik heb er al eens over nagedacht om chaps te nemen maar dat vind ik gewoon vervelend zitten. En dan pas ik ze ook amper, want dan zijn ze ook te hoog of juist te smal. Laarzen op maat is gewoon te duur. 150 is gewoon echt de max. Dat je voor iets meer dan 200 lipica op maat hebt, snap ik ook wel maar die 50 euro is gewoon te duur. Er zijn vast wel meer mensen met kleine voeten, en meestal heb je dan ook korte benen (lijkt mij :P)

Schoenmaat 36 kan ook nog, dan stop ik daar gewoon zooltjes in maar maat 37 of zo is gewoon echt té groot.

Wie weet er leren rijlaarzen die in deze maattabel valt? Of heeft nog een paar liggen? Ik zou je echt eeuwig dankbaar zijn!

Ik heb natuurlijk alles zowat al afgezocht, maar meestal kan ik er dan niet in met mijn kuit, of zijn ze te hoog, of zijn ze veel te groot bij mijn voet waardoor ik zowat heel mn voet in de beugel heb om dat de 'schoen' te groot is.

CoRiNa1983

Re: kleine voeten + korte benen, leren rijlaarzen onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:27

heb je al wel eens een kinderlaars geprobeert? die heb je ook wel in het leer.
dat is het voordeel van een kleine voet en kort onderbeen, maar dan moet je kuit ook niet te dik zijn.
merken die dit hebben kan ik je niet noemen, die voor die prijs een leuke laars hebben.

ik ben zelf meer van het op maat gemaakt, heb zelf namelijk kleine voet lang onderbeen en een normale kuit en dat is ook een moeilijke combi, ik heb er voor gekozen wat langer door te sparen en heb dus lipica's ze zijn al wel 6 jaar oud nu zien er nog best goed uit, maar je ziet ze nu wel dat ze nu hard gaan slijten, maar dat mag na 6 jaar.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:32

CoRiNa1983 schreef:
heb je al wel eens een kinderlaars geprobeert? die heb je ook wel in het leer.
dat is het voordeel van een kleine voet en kort onderbeen, maar dan moet je kuit ook niet te dik zijn.
merken die dit hebben kan ik je niet noemen, die voor die prijs een leuke laars hebben.

ik ben zelf meer van het op maat gemaakt, heb zelf namelijk kleine voet lang onderbeen en een normale kuit en dat is ook een moeilijke combi, ik heb er voor gekozen wat langer door te sparen en heb dus lipica's ze zijn al wel 6 jaar oud nu zien er nog best goed uit, maar je ziet ze nu wel dat ze nu hard gaan slijten, maar dat mag na 6 jaar.

Ja, kinderlaarzen heb ik al bekeken. Maar dat zijn allemaal voor hele smalle kuiten, en tsja die heb ik ook weer niet.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:35

Pfff, k zo niet weten, terwijl ik ook klene voeten heb.... heb ze gewoon op maat laten maken, is ff duurder, maarja ze gaan wel lang mee

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:38

Jaartje doorsparen en dan iets kopen dat echt goed past?

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:38

arian_wolf schreef:
Pfff, k zo niet weten, terwijl ik ook klene voeten heb.... heb ze gewoon op maat laten maken, is ff duurder, maarja ze gaan wel lang mee

Tsja maar de mensen die er verstand van hebben (Lees, winkel) die raden het nu nog af, omdat mijn kuit waarschijnlijk nog gaat ontwikkelen en dan ben ik er over een paar maanden uitgegroeid en dat zou ik echt zonde vinden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:42

Als je nog in de groei bent, zou ik ook geen 150 euro uitgeven.
Goede leren chaps kun je makkelijker laten aanpassen bij de schoenmaker.
Kijk anders is naar Ariat laarzen of andere vrijetijds rijlaarzen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:51

Als je nog groeit, zou ik sowieso niet zomaar leren rijlaarzen kopen. Is dan eigenlijk altijd zonde van het geld.

Als je jophurs met gaithers koopt voel je niet heel veel verschil met leren rijlaarzen. Als ze goed passen zie jet het op een afstandje ook niet. Die kan je wel vinden als set voor zulke prijzen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:40

Misschien de kinderlaarzen van Derby? Die worden standaard op maat gemaakt. Ik weet zo niet wat ze kosten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:00

Idd hebben bij de meeste merken de kindermaten met smallere kuitmaten (zelfs bij de wide variant) en ze zijn lager.
Mijn advies is ook om geen laarzen op maat te maken of indien je ze wel kan vinden te kopen.
En gewoon met chaps te gaan rijden.