Paard word in stal lastig gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Paard word in stal lastig gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 17:34

Heb de zoekfunctie gebruikt maar kan hier verder niets over vinden.

Mijn paard staat in een buitenstal naast een ander paard.
Mijn paard kan absoluut niet naar buiten kijken of het andere paard naast haar valt haar lastig, hapt en bijt. Ook bij voeren kan me paard niet rustig eten, ze word continue lastig gevallen en ze doet niets terug. Bij voeren breekt haar buurvrouw de hele stal af als mijn paard staat te eten. Ik word er moe van, ik kan me paard niet even lekker aaien in stal of ze word gebeten, ze kan niet met haar hoofdje naar buiten kijken, of ze word gebeten. Wat moet ik hieraan doen? Van stal wisselen is geen optie. Maar ik weet dat m'n paard dit zat word, ze is erg op zichzelf en word liever met rust gelaten.

Blackberry28

Re: Paard word in stal lastig gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:37

Is dit al langere tijd zo of staan ze nog niet zo lang naast elkaar? Lastig probleem lijkt me inderdaad en zeker als je ook niet van stal kunt wisselen.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:39

Weefrek voor het bovenste gedeelte van de staldeur?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 17:41

Dit is al langere tijd zo. Paard is nog jong, ik ken eigenaren persoonlijk heel goed en vind het naar om te zeggen, maar ik weet ook dat dit paard onopgevoed is en geen grenzen kent.
Of dit er echt mee te maken heeft weet ik natuurlijk niet.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:42

Met de stalhouder over praten en kijken of er een oplossing voor is? Plankje tussen de stallen (tussen de opening) of weefrek bij andere paard zodat die niet zover richting jouw paard kan?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:43

Ik zou zeggen... zoek een andere stal, of praat met de stal eigenaar!
Er zijn best oplossingen te vinden dat jou paard gewoon rustig zijn eten kan eten.
Een extra schot zodat de buurman/vrouw in elk geval niet kan bijten b.v.
Maar sta je op een pensionstal of manege?geef eens aan wat de situatie van de stal is.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:44

en een hengstenrek aan de muur plaatsen?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:45

Wij hadden er ook 2 die dat deden, toen zijn er bij allebei aan de kant van het andere paard in de deur tralies geplaatst, zodat ze nu niet meer bij elkaar kunnen, maar nog wel gewoon naar buiten kunnen loeren, heeft veel geholpen :j

Nadjax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:56

Nou ik denk dat je een goed woordje met de eigenaar moet hebben. Want zoals je zegt zal ze haar rust wel nodig hebben dus dan zal er toch een manier moeten zijn. of misschien met de eigenaar van dat andere paard of die niet gewoon een hekje tussen de stallen kan plaatsen of iets met tralies

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 00:05

oei, dat probleem heb ik ook gehad.. een plankje (naar voren stekende) tussen de twee deuren in was de oplossing, het bijterige paard beet vervolgens in het plankje en mijn pony kon lekker ongestoord buiten kijken.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 01:26

Indd of een plankje of 1 van de 2 paarden verplaatsen naar een andere box!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 02:26

Inderdaad plank ertussen of paard moet van box veranderen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:02

Ik zou ook met de stalhouder gaan praten om er een wat tussen te maken zodat je paard in ieder geval niet gebeten wordt en enigszins rustig kan eten. Mocht ik nu bij mijn paard staan en dat paard gaat echt bijten naar mijn paard kan die echt wel een klap krijgen als de eigenaren het beestje niet opvoeden dan doe ik het wel als ik er ben.
Ik zou toch voor je paard kiezen en als het nodig is uitkijken naar een andere stal kijken of je deze stal kunt aanpassen en anders vragen voor een andere stal is dat niet mogelijk zou ik toch gaan uitkijken naar wat anders. Stal moet voor een paard een veilig plekje zijn en niet een plek waar ze geterroriseerd worden door een ander paard.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:08

shilady schreef:
Inderdaad plank ertussen of paard moet van box veranderen

Zo denk ik dr ook over.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:19

De stal moet inderdaad een veilig plekje zijn voor je paard!!
Ik zou inderdaad overleggen of een (beperkte) scheiding aangebracht kan worden of een andere stalling regelen.
Probeer het te bespreken. Mogelijk dat je buurpaard zich namelijk niet zo gedraagt als zijn eigenaar in de buurt is.
Succes!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:21

Laat je paard verplaatsen, al is het maar twee stallen verder. Soms klikt het gewoon niet.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:24

Veel staleigenaren hebben geen zin om te gaan frutselen met planken etc. Dan kan verplaatsen een optie zijn. Je hebt kans dat het met een ander paard ernaast wel goed gaat, iedereen blij.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:23

TS je zegt van stal wisselen is geen optie, maar het lijkt mij de enige optie.
Deze situatie is voor jouw paard veel te stressvol. Ook als je een plankje of iets maakt waardoor het andere paard jouw paard niet meer kan bijten. Jouw paard vangt de negatieve signalen nog steeds op, zelfs door een dichte stalmuur. Hij zal zich niet veilig voelen in zijn eigen stal.
Waarom zou het een probleem zijn om met een ander paard van stal te ruilen?
Als dit onbespreekbaar is zou ik op zoek gaan naar een andere pensionstal, hoewel ik snap dat dat een grote stap is. Maar deze situatie kun je niet accepteren voor je paard.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:10

Ik zal even reageren ben de moeder van Leslie

Het paard gaat volgende week gelukkig verhuizen ,naar een andere pensionstal
Dan krijgt ze een ander paard naast haar en nu maar hopen dat deze wat vriendelijker is

Onze dame gilt wel ,maar doet werkelijk niks terug ,ze kan niet eens rustig met haar hoofdje naar buiten kijken of ze word lastig gevallen en word er geprobeerd haar hooi uit der mond te trekken
Nog 1 week en dan zijn we ervanaf hopelijk

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:15

Wat fijn dat ze een nieuw plekje krijgt!! Succes!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:16

Juist een plank of buis of 2 buizen over de lengte, zijn heel makkelijk geplaatst door de pensionhouder, eveneens makkelijk te verwijderen.

Pensionklanten hechten zich nogal vaak aan "hun" stalletje, dus maar zo kans dat ze niet wil verplaatsen met haar paard!

Edit: Lees nu de update. ;)

Wat fijn voor je paard dat jullie hebben gekozen voor een andere stal. :j

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:45

Chaos schreef:
Juist een plank of buis of 2 buizen over de lengte, zijn heel makkelijk geplaatst door de pensionhouder, eveneens makkelijk te verwijderen.

Pensionklanten hechten zich nogal vaak aan "hun" stalletje, dus maar zo kans dat ze niet wil verplaatsen met haar paard!

Edit: Lees nu de update. ;)

Wat fijn voor je paard dat jullie hebben gekozen voor een andere stal. :j

Niet ons paard gaat verhuizen wij blijven staan stal bevalt ons prima
Het andere paard gaat naar een andere stal