Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Margot_z schreef:Ik ben gevraagd om een sportfries te gaan rijden en deze uit te gaan brengen in de dressuur, met de bedoeling een zo hoog mogelijke klasse te bereiken. Voor mij zou dit een enorme uitdaging zijn!
Nu is er echter een maar.... ik ben zelf in het bezit van een 15 jarige friese ruin, waar ik het M1 mee bereikt heb. Echter zit een hoger niveau er niet echt meer in. Ik ben zelf vrij ambitieus en merk dan ook dat het rijden mij nu tegen gaat staan. Mijn paard verdient eigenlijk een berijder die hem voor de kar zet of er lekker mee naar buiten gaat.
Ik heb niet de tijd om beider paarden 4/5 keer in de week te gaan rijden en zal dus een keuze moeten maken. Via deze weg de vraag wat jullie zouden doen... ik kom er namelijk moeilijk uit!
1) vaste berijder voor mijn paard zoeken en dit nieuwe paard gaan verzorgen
2) een nieuwe eigenaar voor mijn paard zoeken en dit nieuwe paard gaan verzorgen
3) mijn paard trouw blijven
Kanttekening bij het verhaal is dat ik zelf 30 ben en binnen nu en 2 jaar wel een kindje zou willen. Ik weet dan niet of ik de tijd en het geld zou hebben om mijn paard volledige aandacht en verzorging zou kunnen bieden. Het paard dat ik eventueel uit kan brengen kost mij niets behalve les en startgeld... en het zou voor 3/4 dagen in de week zijn.
Ik hoop dat iemand mij kan bijstaan in een eventuele keuze, alvast bedankt.