Ponymeter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xDebora

Ponymeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 20:24

Halloo!

Ik zit met een vraagje... Ik wil waarschijnlijk wedstrijden rijden, maar mij pony moet gemeten worden. Hij is vorig jaar in oktober gemeten, toen hij 6 jaar was. Mij leek het dan logisch om hem op zijn 7e weer te laten meten (na 01-05-'12). Maar ik zag op KNHS dat dit tussen 1 januari && 1 april moet gebeuren. Wat moet ik dan nu doen? Mijn pony zo snel mogelijk laten meten, of mijn pony pas op zijn 7e laten meten. Maar stel, dat ik heb voor zijn 7e niet ga meten en toch een start pas ga aanvragen, mag dit?

Alvast bedankt!

xx_star_xx

Re: Ponymeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:54

Elk jaar tussen 1 januari en 1 april moeten ze gemeten worden totdat ze 8 zijn. (dus als ze dat jaar 8 worden voor de laatste keer).
Als jou pony vorige keer in oktober is gemeten, moet je eigenlijk tussen 1 januari en 1 april weer meten, anders als ze je paspoort controleren, wordt je gediskwalificeert.
Wat ik zou doen is zo snel mogelijk laten meten als je je startpas aan gaat vragen, als je geen wedstrijden gaat starten hoef je je pony niet persé te meten volgens mij.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 01:09

Voor dat je zelf de eerste keer gaat starten, moet je pony gemeten zijn.

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 02:20

Mijn paard is gemeten op 1.50m twee jaar geleden(KNHS), maar iedereen zei dat die veel hoger moest zijn. Heb hem laten meten door stal eigenaar, die kwam uit op 1.55m. Hij wordt nu 10 jaar, was met 5 jaar pas 1.44m zou die idd nog zo lang door kunnen groeien?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:18

De 'verjaardag' van je paard maakt niet uit, dus nu laten meten voor je een startplek aanvraagt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:00

Hij moet gemeten zijn in dit jaar, voor je een startpas aan kunt vragen.
Dat dat in dit geval niet voor 1 april is gebeurd, is niet erg, omdat je op dit moment geen startpas hebt.
Maar als je na het meten een startpas hebt aangevraagd, moet je volgend jaar voor 1 april weer laten meten.
Dat is het jaar waarin je pony 8 wordt. Ik geloof dat dat het laatste jaar is (ook al is de pony voor 1 april nog niet jarig geweest, op papier is elk paard een jaar ouder op 1 januari).

Mandy241

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:48

Ja 8 jaar is het laatste jaar, zou ff met de knhs overleggen

NFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:11

je mag gewoon niet starten tot je hem gemeten hebt! dus niets aan de hand!
Gewoon meten, startpas aanvragen, en dan starten!

Dus je mag gewoon niet starten tot hij wel weer officieel gemeten is!
Komt goed!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:18

ik zou ook heel graag wedstrijden rijden maar mijn pony is nu 10 dus hoef ik hem dan niet meer te meten voordat ik de startpas aanvraag??

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:19

normann_love schreef:
ik zou ook heel graag wedstrijden rijden maar mijn pony is nu 10 dus hoef ik hem dan niet meer te meten voordat ik de startpas aanvraag??

Ligt eraan.
Is de pony voor/op zijn 7e voor het laatst gemeten: Dan moet er opnieuw gemeten worden.
Is de pony op/na zij n 8e voor het laatst gemeten: Dan hoeft er niet meer opnieuw gemeten te worden.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:42

Ekeif96 schreef:
normann_love schreef:

Ligt eraan.
Is de pony voor/op zijn 7e voor het laatst gemeten: Dan moet er opnieuw gemeten worden.
Is de pony op/na zij n 8e voor het laatst gemeten: Dan hoeft er niet meer opnieuw gemeten te worden.

oke, dankjee, dan zal ik dan toch nog een keertje moeten meten :D

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 17:40

Bij mij is alles opgelost :D
Hij is gemeten (na 1 april) en de start pas is ondertussen aangevraagd.

Allemaal bedankt!