Derby soft jumper lak zwart wit...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Derby soft jumper lak zwart wit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 19:58

Ben van plan de laars Derby soft jumper in lak zwart-wit aan te schaffen. deze is echt wel aan de prijs, Staan in de (papieren) de Divoza-catalogus afgebeeld op bladzijde 65 (het zwart-wit gedoe).
Wie heeft deze/ervaring er mee.
Of ervaring met de kwaliteit van de Derby soft line?

kim_hester

Re: Derby soft jumper lak zwart wit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:57

derby soft jumper -> doen!
Zijn echt fijne laarzen!
Voetmaat kon bij mij zelfs een maatje kleiner, met mn toch wel brede voetjes ;)

zelf vind ik die zwart - witte in lak superrrrrr! Vooral met swarovski natuurlijk ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:01

ik vindt derby een beetje flut kwaliteit. heb zelf ook een soft jumper, maar vind mijn de niro's fijner

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:08

Als je de prijs hoog vindt ga dan eens bij Lipica kijken. Dan heb je voor een stuk minder geld een op maat gemaakte laars die je zelf kunt samenstellen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 14:25

kim_hester: ik heb echter wel gehoord dat de soft jumper-lijn van Derby de neiging heeft om nogal in/af te zakken, zeker met lak-laarzen vraag ik me daarbij af of de lak dan niet scheurt of barst? Ook kan ik niet zien wat er aan de binnenzijde van deze laars zit: als dit hetzelfde is als de buitenkant (met steentjes en lak dus), neem ik aan dat je zowel steentjes als lak binnen de kortste keren eraf/kapot gereden hebt?
Uiteraard: deze laarzen zijn bedoeld voor speciale gelegenheden, niet om gewoon geregeld te rijden/lessen/trainen.
Maar als je eens spetterend voor de dag wil komen.
Daar is de prijs ook wel naar.

Sommigen zullen ze wel heel nepperig of zelfs spuuglelijk vinden, maar ik heb ook een zwartbont paard en alles al jaren in uitsluitend zwart/wit/zilver/bling-combinaties voor hem, zoals o.a. een wit hoofdstel (ook niet om geregeld mee de trainen en lessen natuurlijk) en een zwarte blingbling mexicaan, dat werk...(ja, doe maar eens gek, hahaha) vandaar dat mij dit gigantisch mooie aanwinst lijkt.
Maar gezien de prijs ik wel dacht: eens even via Bokt meer info zien in te winnen.

nicky_rilana: hoe zo flut-kwaliteit, je hebt blijkbaar zelf Derby soft jumpers gehad, wat ging daarmee mis dan?

Het gaat overigens inderdaad om exact dezelfde uitvoering als die, waarmee Divoza met foto's op het Bokt Forum adverteert!

Meer ervaringen/info welkom!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:30

Ik heb de gewone soft jumper en ben er echt grandioos blij mee.
hele fijne laars. echter ben ik het eens met klein vosje, kijk dan eens bij lipica's
Ik heb ook lipica's aangehad en die zaten wel 10x lekkerder dan mijn derby's nieuw.
alleen voor mij was het verschil te groot dus de derby's gekozen en ben er heel blij mee! Alleen pas ik ze nu niet meer omdat ik heel veel afgevallen ben :')
(heb ze voor 100 euro nieuw gekocht, waren 550 en op maat gemaakt maar die vrouw is ze nooit op komen halen dus ik had zein de opruiming voor 100 euro)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 14:36

-Jessie: wat bedoel je met: voor mij was het verschil te groot? De prijs van Lipica's ligt toch VEEL lager dan bij Derby's? Of bedoel je de kwaliteit?
Ook zoek ik natuurlijk informatie/ervaringen van mensen die al eens LAK laarzen hebben gehad, aangezien ik daar zelf geen enkele ervaring mee heb.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:46

Ik heb mijn derby soft jumper laarzen nu 3 jaar en het zijn echt super laarzen! Zien er nog precies hetzelfde uit als toen ik ze kocht. Kwaliteit is super fijn en ze zijn soepel, je hoeft ze niet lang in te rijden!! Ze zijn wel iets ingezakt, maar niet heel veel en inzakken lijkt me logisch bij leren laarzen. Ik ben er dus super blij mee!!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:47

Wat kosten ze bij Divoza?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:49

Ik heb ook al een paar soft jumpers die 3 jaar oud zijn. Gaan nog prima mee.
Voor de mooi vorige week al een nieuw paar gaan halen. Zitten geweldig. Gewoon aandoen en rijden :D
Ze zakken inderdaad wel in, maar dat heb ik liever dan van die laarzen die niets mee geven. :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:52

Vind Derby ook erg fijn, heb ik altijd veel verkocht.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 14:55

Bij Divoza kosten ze 514.95, de luxe uitvoering met veters, in lak, met steentjes (ik lijk echt wel gek!)

Inzakken bij leren laarzen is natuurlijk redelijk normaal, heb ik overigens ook 10 x liever dan van die stugge houten klazen die niks meegeven, maar ik maak mij in dit geval zorgen over het LAK-aspect er aan.

Mijn bedoeling is deze ongeveer eens per 1-2 maanden een half uur tot uur te paard te dragen, overigens.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:57

Als je je maten zeker weet dan kosten ze bij mij 450.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 15:06

Mijn "gewone" maten zijn: voetmaat 40,5 tot 41 kuit heel smal dikste deel 36 cm, geen idee wat dat in Derby-maten zou zijn, de maat-tabellen wilde ik pas gaan bestuderen als ik besloten had ze aan te schaffen, die zijn nogal ingewikkeld. Weet dus ook niet eens OF ze er in mijn maat wel zijn.

Lottie 84: zo, dat scheelt nogal wat, dan, met Divoza.
Heb jij een winkel/webshop dan?

Het gaat om deze:

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:03

terpentijn schreef:
Lottie 84: zo, dat scheelt nogal wat, dan, met Divoza.
Heb jij een winkel/webshop dan?

:j Zie onderschrift :D

Donnaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:08

Als je vanavond, of met pasen die laars koopt heb je 25% korting! ;) Scheelt nogal op dat bedrag!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:27

hmmm ik heb ze met een lakkap met brooksrandje. Heb geen last dat t lak eraf gaat, net zoals mijn lakneusje, paardlief is er een paar keer op gaan staan, rij er mee door de bosjes :P en ff babydoekje erover en weer als nieuw! :D

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:28

_Jessie schreef:
Ik heb de gewone soft jumper en ben er echt grandioos blij mee.
hele fijne laars. echter ben ik het eens met klein vosje, kijk dan eens bij lipica's
Ik heb ook lipica's aangehad en die zaten wel 10x lekkerder dan mijn derby's nieuw.
alleen voor mij was het verschil te groot dus de derby's gekozen en ben er heel blij mee! Alleen pas ik ze nu niet meer omdat ik heel veel afgevallen ben :')
(heb ze voor 100 euro nieuw gekocht, waren 550 en op maat gemaakt maar die vrouw is ze nooit op komen halen dus ik had zein de opruiming voor 100 euro)

wat voor maten heb je dan?

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:28

ik heb trouwens mijn andere paar te koop staan, maat 41 - 39 - 49
Voor de liefhebber! ;) Mogen weg vanaf 80 euri

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:32

terpentijn schreef:
-Jessie: wat bedoel je met: voor mij was het verschil te groot? De prijs van Lipica's ligt toch VEEL lager dan bij Derby's? Of bedoel je de kwaliteit?
Ook zoek ik natuurlijk informatie/ervaringen van mensen die al eens LAK laarzen hebben gehad, aangezien ik daar zelf geen enkele ervaring mee heb.

ik bedoelde te groot omdat ik mijn derby's toen voor 100 euro heb kunnen kopen ;) en die lipca's waren 230 dus scheelde 130 euro.
Dat bedoel ik met een te groot verschil. Maar normaal gezien is derby inderdaad veel duurder

kim_hester moet ik even na kijken. 39 - ? - 50 geloof ik. Kuit weet ik niet uit mijn hoofd. TE groot :') meer weet ik niet

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 17:01

Ik begrijp die maten niet: hoezo 3 maatgegevens? Voetmaat... kuitmaat... okee, maar dan? Hoogte?
Waar vind ik begrijpelijke Derby-maattabellen, bij Divoza zijn ze zo te zien alleen in 5L (whatever maat dat dan mag zijn weet ik ook niet) te bestellen, andere keuzes op het keuzemenu krijg ik daar voor deze specifieke laarzen niet gevonden.

Lottie84: heb je site bekeken, maar daar vind ik deze laarzen niet, ook zie ik dat je van een bepaald type laars steeds maar 1 bepaalde maat hebt, klopt dit, of ben ik gewoon een kluns, of bestel je ze ook speciaal in een bepaalde maat op bestelling van de klant?

Want dan zou ik ze wel bij jou willen bestellen, namelijk, als ik mijn maat in "Derby"termen weet op te zoeken, ergens.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:03

ja voet - kuit - hoogte :j

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:11

derbys zijn super fijn, maar mag ook zeker niet klagen over mijn lipica's
Heb nu cognac lipica's die ik graag wil ruilen tegen bruine laarzen van derby/lipica/de niro

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:18

_Jessie schreef:
terpentijn schreef:

ik bedoelde te groot omdat ik mijn derby's toen voor 100 euro heb kunnen kopen ;) en die lipca's waren 230 dus scheelde 130 euro.
Dat bedoel ik met een te groot verschil. Maar normaal gezien is derby inderdaad veel duurder

kim_hester moet ik even na kijken. 39 - ? - 50 geloof ik. Kuit weet ik niet uit mijn hoofd. TE groot :') meer weet ik niet

wil je ze kwijt dan? maten staan in je laarzen ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:34

terpentijn schreef:
Ik begrijp die maten niet: hoezo 3 maatgegevens? Voetmaat... kuitmaat... okee, maar dan? Hoogte?
Waar vind ik begrijpelijke Derby-maattabellen, bij Divoza zijn ze zo te zien alleen in 5L (whatever maat dat dan mag zijn weet ik ook niet) te bestellen, andere keuzes op het keuzemenu krijg ik daar voor deze specifieke laarzen niet gevonden.

Lottie84: heb je site bekeken, maar daar vind ik deze laarzen niet, ook zie ik dat je van een bepaald type laars steeds maar 1 bepaalde maat hebt, klopt dit, of ben ik gewoon een kluns, of bestel je ze ook speciaal in een bepaalde maat op bestelling van de klant?

Want dan zou ik ze wel bij jou willen bestellen, namelijk, als ik mijn maat in "Derby"termen weet op te zoeken, ergens.

Ik heb veel op voorraad wat nog niet online staat. Ik kan alles bestellen, dus als een klant maatwerk zoekt, dan word dat speciaal voor de klant besteld.