Paard gestart in duitsland geldt dit voor hier ook?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Philadelphia

Paard gestart in duitsland geldt dit voor hier ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 17:10

Hallo,
ik wil graag met mijn bijrijpaard gaan starten. Nu heb ik 2,5 jaar geleden Z gereden bij de pony;s en dit paard heft 5 jaar geleden ook Z gelopen maar in duitsland. De eigenaar gaat nu voor mij een nederlands paspoort aanvragen. Nu vroeg ik me af omdat ik zat met de regels dat ik m-2 moest starten.
geld het ook als het paard in duitsland heeft gestart? leek mij niet namelijk.
Anders ga ik alsnog Dispensatie aanvragen maar dat is misschien onnodig. want het paard kan m-2 nog lang niet aan.

kan iemand mij helpen?

Anoniem

Re: Paard gestart in duitsland geldt dit voor hier ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:29

Als ze de standen in Duitsland hebben, kijken ze volgens mij wel naar de vergelijkbare klasse hier in NL, en wordt het paard daarop ingeschaald.

Doordat het echter al zo lang geleden is dat het paard dat heeft gelopen, maak je een grote kans op dispensatie, na 36 maanden niet op wedstrijden te zijn gestart, vervallen de inschalingstabellen volgens mij.

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 09:33

haike schreef:
Als ze de standen in Duitsland hebben, kijken ze volgens mij wel naar de vergelijkbare klasse hier in NL, en wordt het paard daarop ingeschaald.

Doordat het echter al zo lang geleden is dat het paard dat heeft gelopen, maak je een grote kans op dispensatie, na 36 maanden niet op wedstrijden te zijn gestart, vervallen de inschalingstabellen volgens mij.

ok Super bedankt voor je antwoord!

Ashley5760

Re: Paard gestart in duitsland geldt dit voor hier ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:40

Inderdaa wat gezegd word alleen bestaat er geen z in duitsland ;).
Duitse M = nld Z
Duitse S = nld nationaal geloof ik

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 11:52

colette_007 schreef:
Inderdaa wat gezegd word alleen bestaat er geen z in duitsland ;).
Duitse M = nld Z
Duitse S = nld nationaal geloof ik

oh ok wat grappig;-) de eigenaar zei dat maar denk dat het dan Z voor nederlands was;-)