ineens agressief naar andere paarden in de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silvy

ineens agressief naar andere paarden in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 16:53

Het wordt weer mooier weer en de paarden mogen om alvast te wennen weer 2 uurtjes per dag de wei op. Heerlijk, alleen nu heeft mijn paard ineens besloten om andere paarden aan te vallen.
Het is twee dagen goed gegaan en gisteren heeft ze een paard dusdanig gebeten dat
de vellen erbij hangen. We hebben de bewuste aanval niet gezien dus tegen de tijd dat
we ze binnen gingen zetten was het "gevecht" alweer voorbij.
Mijn paard heeft helemaal niets maar haar slachtoffer heeft zeker 15 beten.
Ze heeft nog een paard aangevallen en die had 2 beten op haar rug.
Deze twee paarden zijn beide nog erg jong (3 en 4 jaar) en gedragen zich onderdanig naar haar toe.

Wie heeft er een idee waarom mijn paard ineens agressief wordt?
We zetten haar nu alleen op een stukje maar ik vind dat zo sneu.
Als ze zo blijft bijten wil niemand zijn paard er meer bij zetten (heel begrijpelijk natuurlijk,
dat zou ik zelf ook niet willen)

Ik hoop dat iemand de gouden tip voor me heeft,

Groetjes Silvy

Britt_S

Re: ineens agressief naar andere paarden in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:13

misschien zijn ze de rangorde aan het bepalen? dat zou best kunnen aangezien ze weer op de wei mogen. maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn! misschien heb je hier iets aan?

tamary

Re: ineens agressief naar andere paarden in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:12

3 - 4 is meestal ook de leeftijd dat er strenger gecorrigeerd gaat worden ivm in speels gedrag verstopt rangorde testen. Ik zie dat hier nu ook met 4 jarige en 16 jarige, tolerantie voor het geklooi en spel opdringen gaat flink omlaag.