Ariat leren chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaaaa

Ariat leren chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 15:42

Hoi allemaal,

Ik heb pas leren chaps van Ariat gekocht. Ik ben er alleen niet helemaal zeker over of ze goed zitten,
aangezien de rits niet optimaal dicht gaat, en het een beetje 'prikt' in m'n knieholte.
Verder kreukt het een beetje, maar mij werd verteld dat het normaal was en dat de chaps nog zouden inkrimpen.

Nou is mijn vraag dus: heeft iemand ervaring met deze chaps? Ik zou het namelijk zonde vinden als ik iets heb gekocht wat uiteindelijk toch niet goed blijkt te zitten.

Dit zijn de chaps:
Afbeelding

Alvast bedankt! :)

Suusie22

Re: Ariat leren chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:04

IK HEB ZE!!

Erg fijn, en ze gaan inderdaad nog naar je been staan.
bij het passen moeten ze goed om je been zitten, dus niet te groot, omdat ze ook nog iets uitlopen.

ik heb de mijne nu 1,5 jaar, af en toe schoonmaken en ze zien er weer als nieuw uit. ook door de suede binnenkant heb je goed contact met het zadel. heerlijke chaps!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:06

Ik heb ze ook :j Vind ze heerlijk :j Zakken inderdaad in de knieholte nog wat in! Belangrijkste is dat ze om je been goed 'strak' zitten want daar 'lubberen' ze nog wta uit..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:06

Je moet ze wel kunnen sluiten, als dat niet gaat dan is je kuit gewoon te krap. Het kan zijn dat ze in eerste instantie iets te hoog zijn, ze zakken ongeveer een cm of anderhalf. Daar zit veel variatie in..

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:37

Ik heb ze ook, had precies dezelfde twijfels. Heb ze alleen maar aan als ik rijd, lopen is minder comfortabel maar het wil wel. Ik kreeg eerst de rits ook niet dicht, moest geheel mijn been strekken, vinger erachter, echt heel erg :') Ook zaten ze bij mij in de knieholte en tegen mn knieschijf, maar na 2 weken was dat volledig weg, zijn superfijne chaps!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:39

Ze moeten goed strak zitten, want je loopt ze nog flink uit.

Ik vind ze trouwens waardeloos. Heb al heel snel de drukkers moeten laten vervangen, omdat die kapot gingen. Ook had ik al snel scheurtjes in het leer en nu ook van één chap de rits kapot.

Joscaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 22:44

Bedankt voor jullie reacties! Heb er echt heel veel aan :j
Ze zitten nu inderdaad best krap, ik moet echt oppassen dat m'n vel niet tussen de rits komt, haha.

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:05

Die drukkers zijn echt vreselijk ja, ik heb daar net een ander bovenstukje, met een dubbel lipje. Moet je het onderste lipje tegen de bovenste aandoen en dan heel veel krachtzetten voordat hij klikt, echt een hele nare plek, als je ze goed aandrukt dan blijven ze wel zitten maar heb ook wel eens gehad dat ze zo losschieten, haha :')