Wat is jullie mening??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gap

Wat is jullie mening??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 23:06

Het vervangen van je trailerbanden.............doen jullie dit allemaal na 6 jaar?? Ook als de trailer bv weinig tot niet gebruikt word ??
Wat is jullie mening hierover............. ben er echt erg benieuwd naar, aangezien we in de praktijk dus meemaken dat mensen er echt wel mee
wachten..........wat zijn jullie beweegredenen om het vervangen wel of juist niet te doen??
;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:13

Juist als je de trailer niet of weinig gebruikt zou ik de banden vervangen. De banden krijgen te lang te veel druk op 1 plek van de band van het staan. Dat is niet goed.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:55

Nee, mijn trailer wordt iedere 2 jaar tuv gekeurd. Heb de trailer nu 6 jaar, en is deze week weer opnieuw door de TUV gekomen, met een compliment op de goede banden.. En de trailer wordt toch regelmatig gebruikt... en de banden zijn even oud als de trailer...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:57

_Sim_ schreef:
Juist als je de trailer niet of weinig gebruikt zou ik de banden vervangen. De banden krijgen te lang te veel druk op 1 plek van de band van het staan. Dat is niet goed.

kwestie van af en toe wat verplaatsen... duwtje en klaar ;) en bij gebruik de druk even controleren.

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 00:01

Knert schreef:
_Sim_ schreef:

kwestie van af en toe wat verplaatsen... duwtje en klaar ;) en bij gebruik de druk even controleren.

Ik mag hopen dat je bij weinig gebruik toch wat meer onderhoud aan de banden pleegt. Ze drogen door weersomstandigheden erg uit, en gaan barsten. Je wilt niet weten wat voor klapbanden dat oplevert...

cissy

Re: Wat is jullie mening??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:57

en hoe wil je dan onderhoud aan de banden plegen... :? ik zie geen andere manier dan de trailer gebruiken en dan eens in de zoveel tijd nieuwe eronder leggen, maar ik heb dan ook geen verstand van banden.

kleinvosjeJarig

Re: Wat is jullie mening??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:58

Een simpele is al door de banden af te dekken als ze in de brandende zon staan.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 22:23

De banden vormen een belangrijk onderdeel van jullie paardentrailer en verdienen daarom extra aandacht.Vandaar dat ik even met deze topic de aandacht erop vestigt :D Bij de autoband ben je gewend om te kijken naar het profiel. Bij de trailerband ligt dit heel anders. Je krijgt het advies van BOVAG en van ons bedrijf :D om de banden na 6 jaar te vervangen. Dit advies is terecht, maar waarom eigenlijk?

Een klapband ontstaat in de meeste gevallen door ouderdom van de trailerband, onjuiste bandenspanning of overbelading. Een klapband veranderd in een paar seconden je hele leven en als je het slecht treft komt je paard er niet heelhuids vanaf. Uw paardentrailer kan door de enorme klap gaan slingeren met alle gevolgen van dien je loopt zelf een onnodig risico door de gevaarlijke situatie die kan ontstaan op de openbare weg. Een klapband is echter makkelijk te voorkomen: vervang uw banden in het zesde levensjaar en houdt uw banden op de juiste spanning.

Banden gaan gemiddeld 6 jaar mee. Waarom nu maar 6 jaar???? Door bv het lange stilstaan en de daarbij optredende belasting op één punt verouderen de banden sneller dan personenwagenbanden en kunnen ze poreus worden. Optisch is er dan vaak niets aan de banden te zien; ze hebben voldoende profiel en vertonen vaak geen uiterlijke gebreken. Zoals de bekende droogtescheurtjes ;) Maar onderhuids kan door vochtinwerking en druk het rubber loslaten van het stalen karkas. Het advies aan u is om daarom uw banden in het zesde levensjaar te vervangen.
Ook de juiste bandenspanning kan de kans op een klapband verkleinen. Een te lage bandenspanning brengt een grote vervorming en verhitting van de band met zich mee, wat tevens tot een klapband kan leiden.

Dit stukje informatie is niet bedoeld om jullie bang te maken, of om extra klanten binnen te halen.............al zijn jullie ALLEMAAL natuurlijk van harte welkom :D
Onze opzet is jullie bewust maken van het feit, wat de gevolgen kunnen zijn van weinig onderhoud, ik heb al vaker aangegeven 2012 is het jaar dat wij ons extra inzetten om iedereen met een paardentrailer bewust te maken van het belang van goed onderhoud van je paardentrailer, we hebben die rijdende kar ten slotte omdat er een geliefd dier van ons in staat, en dan wil je gewoon géén risico lopen, toch?? ;)
p.s. A.s/ zondag 1e paasdag 8 april zijn we met ons bedrijf te zien in een paardenspecial van RTL 4 in het programma Lifestyle Xperience om 14.20u , een kijkje binnen ons bedrijf zeg maar :o

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:08

Mijn trailer wordt ook om het jaar gekeurd en mijn vriend let goed op de banden. De banden zijn iets waar ik absoluut niet op bezuinig, niet bij mezelf, maar al helemaal niet bij mijn paarden.
Ik ga het programma op RTL4 met de pasen opnemen, leuk :) .

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 19:48

olga schreef:
Mijn trailer wordt ook om het jaar gekeurd en mijn vriend let goed op de banden. De banden zijn iets waar ik absoluut niet op bezuinig, niet bij mezelf, maar al helemaal niet bij mijn paarden.
Ik ga het programma op RTL4 met de pasen opnemen, leuk :) .

Super dat je alles goed in de gaten houd +:)+ toch raad ik je ieder jaar een onderhoudsbeurt aan, wij maken bv altijd de remmerij open, remmen worden gereinigd en de staat vd voeringen word beoordeelt, het zal nl de eerste trailer niet zijn waarbij de voeringen losschieten, hierdoor kan het wiel blokkeren met alle gevolgen :oo
daarnaast worden al je kitnaden gecontroleerd, ook op plekken waar een "leek" niet kijkt, als je je beurt pas na 2 jaar zou hebben dan heeft vocht al echt zn gang kunnen gaan, en ik denk niet dat je dat wilt ;)
Wij hebben bewust de bovag beurt héél goedkoop gemaakt, dit is juist om mensen over de drempel te halen het gewoon ieder jaar te doen, wij rekenen 100 euro incl btw, en dan te bedenken dat ze er ruim 3.5 uur mee bezig zijn, rendabel....nee....maarrrrr het helpt wel, mensen worden zich steeds bewuster van de noodzaak en veiligheid die een jaarlijkse beurt bevorderd, en daar gaat het ons om ;)
Ik wil je trouwens wel een compliment geven.............ik vind het al super dat je het in ieder geval bijhoud :D ook al raad ik het je jaarlijks aan :j

Leuk dat je het op gaat nemen, ben toch wel benieuwd wat jullie ervan vinden :o

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:48

Ik moet er ook wel bij zeggen dat mijn trailer van een vrij recent bouwjaar is. Kitnaden heb ik geen last van bij mijn Ifor ;) .
Maar ik heb inderdaad wel eens een trailer gekocht waarvan de kitnaden niet goed waren en de bodem dus ook niet meer. Dat was ongeveer ter hoogte van waar het paard staat met de achterbenen. De mensen van wie de trailer was hadden dat nooit gezien en waren er het weekend ervoor nog mee op wedstrijd geweest |( . En het was echt wel duidelijk zichtbaar!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 09:51

olga schreef:
Ik moet er ook wel bij zeggen dat mijn trailer van een vrij recent bouwjaar is. Kitnaden heb ik geen last van bij mijn Ifor ;) .
Maar ik heb inderdaad wel eens een trailer gekocht waarvan de kitnaden niet goed waren en de bodem dus ook niet meer. Dat was ongeveer ter hoogte van waar het paard staat met de achterbenen. De mensen van wie de trailer was hadden dat nooit gezien en waren er het weekend ervoor nog mee op wedstrijd geweest |( . En het was echt wel duidelijk zichtbaar!

Dat zijn inderdaad senarios die we hier ook tegen komen, te vaak.........vandaar onze actieprijzen ;)
Je moet er toch niet aan denken dat zo'n paard er doorheen zakt, wij krijgen ze zelfs met enorme zwammen binnen, zie onze website onder het kopje nieuws ;)

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:23

Ik heb het programma net gezien, wat een aanfluiting zeg :P !
Maar jullie hebben een mooi bedrijf en leuke reclame zo!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:26

olga schreef:
Ik heb het programma net gezien, wat een aanfluiting zeg :P !
Maar jullie hebben een mooi bedrijf en leuke reclame zo!

Whahahahaha nou dankjewel, toch vond ik dat paardencrematorium wel interessant ;) en ja je eigen bedrijf terug zien,
al is het maar 2 min is toch ook altijd leuk :D

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:30

Dat zal inderdaad wel leuk en speciaal zijn om terug te zien. Had je er zelf al iets van gezien? Het ziet er ook echt goed uit. Ik vond dat ding/bed wat uit die aanhanger kwam van het crematorium nogal amateuristisch.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 21:11

olga schreef:
Dat zal inderdaad wel leuk en speciaal zijn om terug te zien. Had je er zelf al iets van gezien? Het ziet er ook echt goed uit. Ik vond dat ding/bed wat uit die aanhanger kwam van het crematorium nogal amateuristisch.

Ja we hebben het filmpje eerst gehad vd week en na goedkeuring zenden ze het uit ;) maar jezelf terug zien...........volgens mij ben je dan altijd mega kritisch :oo ik in ieder geval wel op mezelf, manlief had me mooi voor het blok gezet en ik kon het woord doen |o ,zijn motto............altijd leuk een vrouw aan het woord in aanhangwagen land pfffffffffff en zelf ging hij lekker achter de receptie -:(- hahahahaha

Dat ding was inderdaad niet heel stevig he om te zien, maar ik heb uberhaupt nooit nagedacht over een paardencrematorium, vandaar dat ik het wel interresant vond :j
het zag er niet zo stabiel uit moet ik zeggen, ben ook heel benieuwd hoe ze het paard erop krijgen,slepend oid :?

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:33

Denk dat het heel raar is om jezelf terug te zien. Kan me goed voorstellen dat je dan kritisch bent.
De percentages van trailers waar wat mis mee is loog er ook niet om zeg!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 22:44

olga schreef:
Denk dat het heel raar is om jezelf terug te zien. Kan me goed voorstellen dat je dan kritisch bent.
De percentages van trailers waar wat mis mee is loog er ook niet om zeg!

Klopt dat is schrikbarend, en het zijn niet zomaar percentages, als wijzelf er onderzoek naar zouden doen komen we zeker te weten hoger uit, vandaar al dat gepromoot van de onderhoudsbeurten ;), ik maak me er echt oprecht zorgen over, er staat wel een paard in waar je 90 km mee sjeesd, en als er een pony instaat dan hebben de ouders ook nog eens kinderen in de auto zitten, myyyyyy dan wil je toch zeker te weten voor veilig gaan??
En vandaar dit topic, de banden zijn de grootste boosdoender, velen denken ze zien er nog goed uit dus laat maar gaan, maar wat een leek niet ziet is wat een prof wel ziet, en die risico's zijn enorm :o

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:31

cissy schreef:
en hoe wil je dan onderhoud aan de banden plegen... :? ik zie geen andere manier dan de trailer gebruiken en dan eens in de zoveel tijd nieuwe eronder leggen, maar ik heb dan ook geen verstand van banden.

ohoh... jullie namen het serieus? neem aan dat iedereen toch controleert of laat controleren?
Net als bij auto?