Wat is jullie mening hierover............. ben er echt erg benieuwd naar, aangezien we in de praktijk dus meemaken dat mensen er echt wel mee
wachten..........wat zijn jullie beweegredenen om het vervangen wel of juist niet te doen??
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Knert schreef:_Sim_ schreef:Juist als je de trailer niet of weinig gebruikt zou ik de banden vervangen. De banden krijgen te lang te veel druk op 1 plek van de band van het staan. Dat is niet goed.
kwestie van af en toe wat verplaatsen... duwtje en klaaren bij gebruik de druk even controleren.
ik zie geen andere manier dan de trailer gebruiken en dan eens in de zoveel tijd nieuwe eronder leggen, maar ik heb dan ook geen verstand van banden.
Bij de autoband ben je gewend om te kijken naar het profiel. Bij de trailerband ligt dit heel anders. Je krijgt het advies van BOVAG en van ons bedrijf
om de banden na 6 jaar te vervangen. Dit advies is terecht, maar waarom eigenlijk?
Maar onderhuids kan door vochtinwerking en druk het rubber loslaten van het stalen karkas. Het advies aan u is om daarom uw banden in het zesde levensjaar te vervangen.
olga schreef:Mijn trailer wordt ook om het jaar gekeurd en mijn vriend let goed op de banden. De banden zijn iets waar ik absoluut niet op bezuinig, niet bij mezelf, maar al helemaal niet bij mijn paarden.
Ik ga het programma op RTL4 met de pasen opnemen, leuk.
ook al raad ik het je jaarlijks aan
.
. En het was echt wel duidelijk zichtbaar! olga schreef:Ik moet er ook wel bij zeggen dat mijn trailer van een vrij recent bouwjaar is. Kitnaden heb ik geen last van bij mijn Ifor.
Maar ik heb inderdaad wel eens een trailer gekocht waarvan de kitnaden niet goed waren en de bodem dus ook niet meer. Dat was ongeveer ter hoogte van waar het paard staat met de achterbenen. De mensen van wie de trailer was hadden dat nooit gezien en waren er het weekend ervoor nog mee op wedstrijd geweest. En het was echt wel duidelijk zichtbaar!
olga schreef:Dat zal inderdaad wel leuk en speciaal zijn om terug te zien. Had je er zelf al iets van gezien? Het ziet er ook echt goed uit. Ik vond dat ding/bed wat uit die aanhanger kwam van het crematorium nogal amateuristisch.
maar jezelf terug zien...........volgens mij ben je dan altijd mega kritisch
ik in ieder geval wel op mezelf, manlief had me mooi voor het blok gezet en ik kon het woord doen
,zijn motto............altijd leuk een vrouw aan het woord in aanhangwagen land pfffffffffff en zelf ging hij lekker achter de receptie
hahahahaha
olga schreef:Denk dat het heel raar is om jezelf terug te zien. Kan me goed voorstellen dat je dan kritisch bent.
De percentages van trailers waar wat mis mee is loog er ook niet om zeg!
, ik maak me er echt oprecht zorgen over, er staat wel een paard in waar je 90 km mee sjeesd, en als er een pony instaat dan hebben de ouders ook nog eens kinderen in de auto zitten, myyyyyy dan wil je toch zeker te weten voor veilig gaan??
cissy schreef:en hoe wil je dan onderhoud aan de banden plegen...ik zie geen andere manier dan de trailer gebruiken en dan eens in de zoveel tijd nieuwe eronder leggen, maar ik heb dan ook geen verstand van banden.