Ik wil graag ergens in de komende weken een rit op de Veluwe maken (te paard natuurlijk), maar ik heb werkelijk geen idee waar ik moet zijn. Kan je de hele Veluwe in 1 rit pakken (een rit van 2,5 uur ongeveer)? En als dit niet kan, wat zijn de de must-see plekken? Waar kan je het fijnste rijden?
Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen:)
Sim
Geplaatst: 02-04-12 22:13
De hele Veluwe kun je niet in 2,5 uur doen. Die is inmens groot! Misschien kun je een dagtocht van de Veluwetrail doen. Die zijn ook erg leuk en met diverse kleuren op de paaltjes aangegeven.
Speulderbos/Sprielderbos Putten als je daar zou gaan rijden kun je ook naar Boshuis 3 je paard kan in een weide en je kunt zelf een broodje of iets dergelijks gaan eten, een echte aanrader!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 03-04-12 11:28
Bij Ede de hei op en dan richting Otterlo is heel mooi, bos bij Putten is mooi. Eigenlijk kun je overal op de Veluwe fijn buitenrijden. Misschien een beetje handig voor jezelf om te bedenken is van welke kant je aan komt rijden, en wat praktisch is qua afstand, kan me voorstellen dat je geen uren wilt rijden met de trailer. Als je vanuit Almere komt neem ik aan dat je vanaf Zeewolde Gelderland inrijdt, dan is de kant van Harderwijk/Ermelo/Putten pakken het meest praktisch om te doen. Misschien starten bij het KNHS centrum? Vanaf daar kun je ook mooie routes rijden.
Silence
Ik rij zelf altijd in de omgeving Laag-Soeren. Geweldige omgeving die je zeker niet in 2.5 uur gezien hebt.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 03-04-12 12:28
Is alleen vanuit Almere een aardig ritje, flink stuk verder als bijv. Ermelo. Plus dat je dan een vergunning moet kopen. Is leuk als je er voor je vakantie een weekje of langer gaat rijden maar als je van plan bent om maar 1 dag te gaan rijden een beetje zonde geld. Voor die 10 euro kun je ook lekker een terrasje pakken bij het Roode Kooper of Boshuis Drie
Maar ben het wel met je eens hoor, wij gaan er in juni weer naar de camping en heb nu al zin om daar weer heerlijk rond te rijden!
eekhoornerik
Geplaatst: 03-04-12 12:32
Veluwe is heel groot! Wat wil je zien? Bos of juist heidevlaktes of zandverstuivingen?
Ik rijd zelf in de regio van Beekbergen en daar is prachtig bos waar je uren en uren kan dwalen (mooie brede ruiterpaden, heuvelachtig terrein).
Wil je grote zandverstuivingen dan kan je naar het Kootwijkerzand.
Wil je een immense heidevlakte dan kan je naar de Loenermark of Assel/Hoog Soeren.
Hoi waarom 2,5 uur?? De veluwe is zo mooi zo groot en je kan echt overal rijden. Waarom pak je niet gewwon een hele dag neem wat te eten en drinken mee. Hou een rustpauze op een plek met gras voor je paard een lange touw en geniet ervan. Van bos tot hei en zandvlaktes te veeeel om in 2,5 uur te rijden. Hahha ja 2,5 weken dat kan wel hahhaa Nogmaals Gentiet van de omgeving.