Epplejeck of Divoza?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Epplejeck of Divoza?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 21:12

Ik ga morgen even wat leuke dingen scoren, maar kan óf naar Zwolle Epplejeck óf naar Heteren Divoza.
(Woon er tussen in).

Welke winkel heeft een groter assortiment en de meeste keuze (o.a. qua rijlaarzen)?

Brand maar los :Y)

Marie111

Re: Epplejeck of Divoza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:15

Hmm, zou ik denk ik toch voor Divoza gaan.
Kun je trouwens niet naar de Epplejeck in Zwolle en dan door naar Divoza Staphorst?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 21:22

Staphorst is net te ver voor me (zeker een uur rijden, woon in de regio van Apeldoorn).

De divoza in Heteren ben ik al eens geweest, had verwacht dat ze wel een groter assortiment zouden hebben (vergelijkbaar met de Ruitershop in Harmelen of Horseworld in N'gein) maar vond dat tegenvallen. Is EJ nog minder uitgebreid?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:25

Ik zou dan naar Divoza gaan. :j , die heeft net wat meer merken in het assortiment.

Galopje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:30

Divoza heeft groter assortiment en het is me ook al een aantal keren opgevallen dat bepaalde dingen bij Divoza goedkoper zijn dan bij EJ (zoals bepaalde modellen rijlaarzen).

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 21:35

Ok bedankt voor de feedback! Zie dat ze as woensdag ook extra koopavond hebben met 25% korting.
Als ik morgen mooie laarzen zie kan ik vragen aan mijn vriend die woensdagavond te kopen (hij werkt er bijna naast).

Dan ga ik mij het ritje naar Zwolle besparen, was wel benieuwd naar EJ maar als Divoza meer keuze heeft dan is mijn keuze ook snel gemaakt :-)

KimAFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:57

Ik zou naar divoza gaan. Ben een aantal keer bij de EJ geweest en elke keer weer moesten ze bestellen ed..

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:45

De epplejeck in zwolle vind ik wel vrij tegenvallen kwa assortiment. De divoza in heteren ken ik niet echt maar de divoza in staphorst en leek hebben een groot aanbod

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:46

raad je divoza aan ivm het uitgebreide assortiment en veel op voorraad

Anouk_Tanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:58

Divoza vanwege het ruime assortiment inderdaad.
Heteren Divoza heeft ook ruim assortiment schoeisel en harnachement. (weet niet of ik het helemaal goed heb geschreven)
Koop alles bij Divoza Heteren :=

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:00

Ik zou ook naar divoza gaan :j

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:01

Divoza :D
Heb mijn laarzen daar vandaan :)

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:22

Divoza!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:26

EJ kwaliteit vind ik vaak aanzienlijk 'minder' dan de Divoza kwaliteit eigen merk! :) bovendien is Divoza goedkoper in dat opzicht! :j

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:31

Mocht je ooit nog eens in zwolle komen, of er in de buurt, zou ik tóch even langs gaan.
Ik ben zelf nog nooit verder geweest dan de Divoza in Leek en de EJ in Drachten, maar als je bij beide even langs gaat, weet je ook wat jou het beste past.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:58

Ik wou laarzen aanlaten meten bij EJ en toen zeiden ze dat het niet kon omdat ik een raar been had.. Omdat mijn kuit meer als 2cm dikker was als het stuk onder mijn knie dus moest ik maar naar de fabriek van petrie zelf 8)7 Bij ooteman zeiden ze dat het gewoon kon.. Vertelde ze me dat er binnenkort een man van petrie zelf daar zou komen en dat ik ze dan zou kunnen laten aanmeten. Dus wij toen in een noodvaart daarheen echter hadden we op dat moment geen geld dus dachten wij dan meten we het op en dan kunnen we het over een week ofzo laten bestellen maar dat mocht niet.. Waren we daar helemaal voor niks heen geweest terwijl we dat van te voren ook al aangaven.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 16:43

Nou ben net terug van Divoza, maar heb niets gekocht. Assortiment viel voor de 2e keer tegen.
Laarzen had ze al snel gezien bij me: die ga jij niet passen, te dunne en korte benen (Ben 1.63 en weeg 50 kg ben ik nou zo apart gevormd :=?).

Daarna maar even naar Vrielink gegaan (Apeldoorn), die heeft me wat verder op weg geholpen. Helaas kom ik met mijn dunne kuiten uit op óf een op maat gemaakte Cavallo/Petrie óf op een simpele QHP laars.

Scheelt natuurlijk wel weer geld dat ik niets heb kunnen vinden :D, maar leuk is het niet.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:45

Ik vind eigenmerk van divoza afschuwelijk, heb veder geen ervaring met eigen merl epplejack maar ben laatst wel in zwolle geweest vond ze daar vriendelijker dan bij de divoza

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:48

laetitia schreef:
Nou ben net terug van Divoza, maar heb niets gekocht. Assortiment viel voor de 2e keer tegen.
Laarzen had ze al snel gezien bij me: die ga jij niet passen, te dunne en korte benen (Ben 1.63 en weeg 50 kg ben ik nou zo apart gevormd :=?).

Daarna maar even naar Vrielink gegaan (Apeldoorn), die heeft me wat verder op weg geholpen. Helaas kom ik met mijn dunne kuiten uit op óf een op maat gemaakte Cavallo/Petrie óf op een simpele QHP laars.

Scheelt natuurlijk wel weer geld dat ik niets heb kunnen vinden :D, maar leuk is het niet.

Ik had dit dus ook bij divoza, dat ze zeiden dat het op maat moest toen ben ik zelf maar gaan
passen, en kwam ik uit op de cavello junior met mijn 1.63 en 50 kilo en kuitmaat was helemaal happy. volgens mij zijn ze te lui om te zoeken als je zegt er niet al te veel geld aan uit te willen geven

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:54

Nou dat vind ik raar. Ik ben 1.68m en 50kilo, lange dunne onderbenen en heb mijn laarzen bij Emmers laten aanmeten een paar weken geleden Ik voldoe nog aan de 'normale' maat dus maatwerk was niet nodig. Raar dat ze dit bij jou dan wel willen...omdat ze dan meer geld krijgen misschien?
Petrie las ik bij jou...die zaten mij ook niet. Ik heb daardoor voor de niro gekozen en hierin heb ik kuitmaat S...er bestond zelfs nog XS en die is heeeeel smal.
Laatst bijgewerkt door _DP_ op 03-04-12 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirri1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:55

Ik heb in de aanbieding
Leren laarzen
Voetmaat 36
Hoogte 47
Kuit 34

Deze zijn voor mij net te smal.
Passen kan in Apeldoorn

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 17:04

Bij Divoza heb ik eerst de Mondoni geprobeerd, maar dat paste ik dus echt niet. En toen was het al snel "ja we hebben nog wel petries in de aanbieding maar die moet je dan ook maar net in jouw maat vinden".

Ik wil best tot 250 euro gaan maar meer ga ik niet uitgeven voor een stel laarzen, rijd geen wedstrijden dus dat vind ik onzin.

Bij Vrielink ben ik al iets beter geholpen, maar daar was het of die goedkope QHP (lelijk) of meteen een Cavallo van 330,- (op maat gemaakt).

@Mirri: bedankt voor je aanbod, ik heb alleen maat 39 (voetmaat).

Vind het wel bizar dat je met een slank figuur geen kant en klare leren laarzen kan vinden.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:14

laetitia schreef:
Bij Divoza heb ik eerst de Mondoni geprobeerd, maar dat paste ik dus echt niet. En toen was het al snel "ja we hebben nog wel petries in de aanbieding maar die moet je dan ook maar net in jouw maat vinden".

Ik wil best tot 250 euro gaan maar meer ga ik niet uitgeven voor een stel laarzen, rijd geen wedstrijden dus dat vind ik onzin.

Bij Vrielink ben ik al iets beter geholpen, maar daar was het of die goedkope QHP (lelijk) of meteen een Cavallo van 330,- (op maat gemaakt).

@Mirri: bedankt voor je aanbod, ik heb alleen maat 39 (voetmaat).

Vind het wel bizar dat je met een slank figuur geen kant en klare leren laarzen kan vinden.

Zoals ik al zei: De Niro! <3 Ik had geen maatwerk nodig, lekker hoog en goed smal, kon zelfs nog 1 kuitmaat smaller (maar daar paste ik net niet in). Maar inderdaad deze zaten boven de €400 :o...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 17:59

Dat is veel geld :wow: !

Ik heb mijn maten opgemeten: hoogte schacht 39 cm, kuitomvang op dikste gedeelte: 33 cm.
Denk dat ik óf op maat gemaakte laarzen moet bestellen of naar juniormaten moet kijken.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:17

ik ga altijd naar divoza in staphorst, wordt ik altijd netjes geholpen. vond ik zelf beter als enschede.
de springschoenen haal ik wel altijd bij ej. zijn van goede kwaliteit en erg goed betaalbaar