Sinds 30 december 2011 heb ik een paard, Magic. Ik wil hem gewoon zo veel mogelijk buiten hebben en op dit moment staat hij overdag een paar uurtjes buiten in een zandpaddock, met zijn 'kudde'. Nu kan de kudde naar buiten, maar het landje waar ze op moeten wil ik mijn paard niet op hebben (lees: meer stenen, glas en ijzer dan gras). Nu hebben ze een oplossing gevonden, Magic mag naar een schoon land en komt daar samen te staan met 2 hengstjes van 1,5 jaar en later waarschijnlijk nog een ruin. Hij mag gaan opvoeden
. Ze mogen daar morgen al op, maar ik had eigenlijk verwacht dat ze eerst lekker overdag gingen en dan 's avonds weer naar binnen. Nu blijkt dat het de bedoeling is dat ze meteen dag en nacht op het land blijven. Ik voel me daar toch niet helemaal prettig bij moet ik eerlijk zeggen. Mijn paard zit niet heel dicht in zijn vacht, is niet geschoren en staat alweer 3 weken zonder deken op stal, maar heb niet het idee dat hij het erg warm heeft. Een regendeken of iets zie ik ook niet zitten, denk namelijk dat die met 1 dag aan gort is met die 2 kleine opdondertjes.Het gras is al wel redelijk kaalgevreten, de shetlanders staan er alweer een paar weekjes op en hebben flink hun best gedaan met grasmaaien. Het is dus niet zo dat ik veel problemen zie in het opeens 24/7 gras hebben. Ze worden gewoon goed bijgevoerd.
Volgens mij is er niet echt een probleem, maar ik ben gewoon bang dat de overgang te groot is. En misschien maak ik me ook wel veel zorgen, maar het is allemaal nogal nieuw voor me
Wat vinden jullie? Gewoon lekker doen of nog niet?