Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

zdqf schreef:Ik heb twee kleine ruitertjes die wekelijks een lesje bij me nemen voor in contact te komen met paarden , ik probeer zo veel mogelijk verschillende dingen met ze te doen zodat paardrijden voor hun leuk blijft, helaas zijn ze nog wat te klein om aan een longe te draven ...
ik probeer ze altijd in het begin bij te brengen dat ze voor te vertrekken benen moeten geven en dat ze aan beide teugeltjes moeten trekken voor halt te houden en dat ze aan 1 teugeltje tegelijk moeten trekken wanneer ze willen afdraaien,
Daarna zet ik wat kegels waar ze moeten rond slalommen, als dit goed lukt moeten ze het zadel vast houden en zet ik het paard in draf ( ik loop zelf naast het paard en dit zijn korte stukjes)
ik laat ze ronddraaien op het paarrd, ik laat ze op de kont van het paard zitten, dat ze hun tenen moeten aanraken, de oren en de staart moeten aanraken ... zoveel mogelijk
Maar na een tijdje weet ik geen oefeningen meer, ik ben vanmiddag een strandbal gaan kopen en een skippybal zodat ze kunnen 'voetballen' ze moeten trachten de bal tussen twee kegels te krijgen door middel van het paard tegen de bal te laten lopen ( mijn paard kent dit )
Maar nu is mijn vraag, heeft iemand nog leuke ideetjes? ik wil dat de kinderen paardrijden fijn vinden en dat ze dit ook volhouden zodat ze later zeer goede ruiters worden, dus het moet boeiend zijn ...
Helaas is deze week 1 van de ruitertjes eraf gevalle dus ben ik nu wel vééél voorzichtiger met wat ik doe, het zijn tenslotte maar kleine kinderen van 6, je ziet ze dus amper zitten op het paard, dus gelieve hier ook rekening mee te houden...
Alvast bedankt