Onmogelijke maten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Onmogelijke maten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 17:26

Oke, niet geheel onmogelijk, maar wel als je een budget hebt dat niet zo heel groot is en je per se cognac wilt haha.

Ik ben opzoek naar cognac kleurige laarzen of chaps/jodhpurs. Gister ben ik bij de ruitershop in Harmelen geweest en ik heb alle cognac kleurige chaps gepast. En jawel, niet één pastte :')
Nu doen mijn ouders een beetje huiverig over op maat laten maken. Ze vinden het onzin en veel te duur. (Ik wil dan Lipica's)
Maar met een beetje chaps/jodhpurs kom je ongeveer op dezelfde prijs. Ik hoef niet iets heel erg bijzonders.

Budget ligt rond de 250 euro.
Kuitmaat: 34 ongeveer
Voetmaat: 37
Hoogte: 39/40
Kleur moet Cognac zijn.

Iemand nog aanraders?
Ik heb chaps gepast van Kentaur, Ariat, en nog een ander merk.. Volgens mij Rectiligne.

upendo

Re: Onmogelijke maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:27

Gewoon lekker voor Lipicalaarzen gaan.

Met dat budget moet het wel goedkomen :j

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:30

upendo schreef:
Gewoon lekker voor Lipicalaarzen gaan.

Met dat budget moet het wel goedkomen :j

Niks meer aan toe te voegen! :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 18:35

Het probleem is dat mijn ouders daar nogal moeilijk over doen :=

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:00

Nouja, als je nou 250 euro aan schoenen + chaps uitgeeft of op maat gemaakte laarzen (of chaps, die maakt lipica ook) dan zit daar toch niet zoveel verschil in toch? :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 20:01

Jaa dat vond ik ook :') Maar volgens mijn ouders is dat toch weer anders.. Tja, soms snap ik ze ook niet hoor :P

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:06

Ach jaa, ouders :Y)

Wat geven zij als argumenten dan? Je bent 16 dus het lijkt me dat je voeten wel een behoorlijk eind zijn uitgegroeid, dus het zal zeker niet iets ''voor zomaar'' zijn.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 20:09

Ze denken dat het heel erg duur is en het is onzin, want je kan gewoon laarzen in de winkel kopen. Verder zeggen ze alleen 'Nee' als ik het voorstel :')
Groeien doe ik allang niet meer, misschien nog in de breedte maar dat zal ook wel meevallen haha.
Op dit moment heb ik overigens Mondoni chaps.. Maar dit zijn zachtleren en ik heb liever laarzen of stevige chaps.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:12

Ik heb mn laarzen op mn 17e gekocht, pas ze nog steeds en ze zien er nog super uit.. En ik ben nou niet de meest zuinige persoon op aarde... Zeker wat schoenen en laarzen betreft niet.. Mn chaps waren na 2 jaar op.. Zegt genoeg toch? :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:37

Ik neem aan dat je ouders voor de laarzen gaan betalen? Je kan ze mee nemen naar een Lipica ruitersportzaak en informeren hoeveel de laarzen op maat gemaakt kosten. Op de website van de dealer staan vaak ook prijzen, deze kun je dan aan je ouders laten zien zodat ze weten dat het qua bedrag echt wel mee valt om je laarzen op maat te laten maken bij Lipica.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:40

ik heb hetzelfde probleem, normale voetmaat voor mijn leeftijd, maar de kuitmaat bestaat niet voor die voetmaat _O- ik ben nog even zoet met mij rubberen laarzen momenteel :)
veel succes verder :)

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:42

Ik zou ook voor Lipica gaan als je zulke moeilijke maten hebt. Maar het probleem is volgens mij niet dat je niet waar je moet zijn, maar dat je ouders het niet willen? Wellicht omdat je al passende chaps hebt ;)