Probleem is echter dat ik klein van stuk ben, maar naar verhouding wel vrij grote voeten en lange benen heb. Met chaps, die op lichaamslengte gaan (die ik gepast heb althans) en niet op de lengte van je kuit, heb ik dus het probleem dat ze te kort zijn omdat mijn benen langer zijn dan gemiddeld voor mijn lengte. Ik kom dan al gauw een cm of 5 te kort.
Nu had ik op de site van Divoza deze laarzen gezien van Mondoni (http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... ars.html#6), alleen nu hebben ze mijn maat niet... Mijn schoenmaat is 40/41 en mijn kuitomtrek 35 cm. De lengte (van hak tot knieholte) is 45 cm.
Heel fijn, want blijkbaar moet je met maat 40/41 een kuithoogte van 49/50 hebben. En dan staat er een 44... is de kuitomtrek 42, dat gaat hem dus ook niet worden. 45/36 staat er wel bij, maar dan zou je weer schoenmaat 35/36 moeten hebben.
Wat raden jullie me aan? Zijn er andere merken die wel mijn maat hebben? Of toch maar chaps dan - maar zijn die te vinden in mijn maat?
Mijn budget is echter niet zo hoog; ik heb geen eigen paard (of bijrijdpaard), rij dus niet vaak en ik vind 100 euro voor een stel laarzen best te doen maar veel meer zie ik niet zitten. Dus daarom ben ik op zoek naar andere laarzen die niet zo peperduur zijn, maar wel mijn maat hebben. Als die bestaan.
Dus... moet ik de hoop maar opgeven?
Of heeft iemand de gouden tip? 

) zijn ze in verhouding met mijn lengte relatief lang (maar misschien zijn mijn bovenbenen gewoon langer
) en ik ben natuurlijk een paar cm kleiner.

Bij Divoza liggen volgens mij ook regelmatig andere merken laarzen in de aanbieding, wie weet dat daar wat tussen zit?
maar ik zit in DH op school, dus ik denk dat ik gewoon een keertje vanuit daar erheen ga (als ik toch gratis reis doordeweeks is dat het makkelijkst). En dan zien we het wel
)
binnenkort maar even langsgaan dan!