App voor ruitertochten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjira

App voor ruitertochten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 20:59

Hoii,

Weet iemand een handige app voor de iPhone waar je ruitertochten mee kan uitstippelen?

Andere leuke, handige (ruiter/paarden) apps zijn ook welkom!! :D

Sandrina

Re: App voor ruitertochten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:26

http://www.endomondo.com/workouts/user/2246818

Dit is me door een doorgewinterde route rijder aan geraden. Heb zelf geen smartphone, dus kan er niets mee. Het schijnt ook nog eens gratis te zijn. Doe er je voordeel mee! en Succes!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:34

EveryTrail !
Vooraf uitstippelen weet ik (nog) niet hoe dat moet met deze app, ik zet 'm altijd aan als ik vertrek.
Alle paadjes staan netjes op de kaart en onderweg kun je foto's en fimpjes maken.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 15:18

Everytrail ziet er goed uit! Ik zie een paar ritten hier in de buurt (woon in Arnhem en ritten rondom Ede, Otterlo ed.)

Bij Endomondo wordt ik niet echt wijzer. Ik zie hier geen routes staan. Wel handig voor fietsers en hardlopers om de tijd, afstand en route bij te houden.

Nog meer mensen leuke apps?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:09

Sjira schreef:
Everytrail ziet er goed uit! Ik zie een paar ritten hier in de buurt (woon in Arnhem en ritten rondom Ede, Otterlo ed.)

Bij Endomondo wordt ik niet echt wijzer. Ik zie hier geen routes staan. Wel handig voor fietsers en hardlopers om de tijd, afstand en route bij te houden.

Nog meer mensen leuke apps?

Endomondo zegt mij ook niets; heb meteen gezegd dat ik er niets aan had, omdat ik een middeleeuwse telefoon heb. Die kunnen dat soort spul niet aan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:11

Endomondo is niet voor het uitstippelen van routes. Je gebruikt die app om te zien hoe hard je loopt, hoe hoog enz. Hij slaat de route wel voor je op, maar je moet hem dus eerst zelf lopen, want hij doet dat via de gps.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:13

capopjekop schreef:
Endomondo is niet voor het uitstippelen van routes. Je gebruikt die app om te zien hoe hard je loopt, hoe hoog enz. Hij slaat de route wel voor je op, maar je moet hem dus eerst zelf lopen, want hij doet dat via de gps.

Nou zie je. daar heb ik dus echt b............... verstand van.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 10:00

Hihi. Maakt niet uit, voor hetzelfde geld was het DE ideale app toch!

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:50

hoi
weet iemand toevallig een app waarmee je ziet hoeveel km het is? wat je met je paard rijdt??
ik heb hier dus ook absoluut geen verstand van, maar ik zou weleens willen weten hoeveel km ik met me paardje maak.
groetjes bianca

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 14:42

Nou die app dus :) Met beide apps kan je het aantal km's meten.

Sune01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:38

Je kunt ook runkeeper downloaden als app, deze doe ik weleens aan als ik een bosrit maak. Hij geeft op een kaartje aan welke route je gereden hebt, het aantal km's en je gemiddelde snelheid.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:41

bianca23 schreef:
hoi
weet iemand toevallig een app waarmee je ziet hoeveel km het is? wat je met je paard rijdt??
ik heb hier dus ook absoluut geen verstand van, maar ik zou weleens willen weten hoeveel km ik met me paardje maak.
groetjes bianca

geen app maar wel leuk www.afstandmeten.nl

cannysweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:52

Heel leuk.. maar ik denk dat ik mijn aandacht bij mijn paardje hou en niet met me telefoon ga klieren.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:54

Rijden jullie buiten of SMS'en jullie als jullie buiten rijden?? _O-

Sune01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:12

SienenIvo schreef:

Smsen zowiezo niet. Maar die app'jes kunnen wel heel handig zijn! :)*

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:56

Sune01 schreef:
SienenIvo schreef:

Smsen zowiezo niet. Maar die app'jes kunnen wel heel handig zijn! :)*

Dat kan wel!

Maar als je dan aan het paardrijden bent wil ik liever toch niets met elektriciteit om me heen..

Ben ik de enige puber/tiener zonder GSM?

Ik heb er wel 1 maar die heeft nog nooit aangestaan..
Of ja hij is van mijn zus..

erica87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:14

Kijk eens op geolives world. Is wel een betaalde app, maar wel handig

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:41

ik heb endomondo vind het een fijne app, ik zet hem aan voor ik wegga en als ik weer op stal kom dan zet ik hem uit dus geen gekloot onder het rijden. dan weet ik hoeveel km ik gereden heb en de top snelheid hahaha. op internet kun je dan ook je route zien en delen met vrienden, ben geen computer genie maar dit lukt zelfs mij!!! oja het is gratis!!

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:34

Ik heb ook endomondo ge-upload en ga het morgen uitproberen...

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:04

Sune01 schreef:
Je kunt ook runkeeper downloaden als app, deze doe ik weleens aan als ik een bosrit maak. Hij geeft op een kaartje aan welke route je gereden hebt, het aantal km's en je gemiddelde snelheid.

Ja, die gebruik ik ook! Alleen jammer dat ' paardrijden' nog niet als activiteit bestaat. Maar prima app. Je kan trouwens ook met deze app vantevoren routes maken en eventueel naderhand je route wijzigen (als gps bijvoorbeeld een uit is gegaan). In principe zet je hem aan en pas weer uit als je terugkomt. Je kan hem ook op pauze zetten als je langere tijd rust (goed voor de statistieken, haha).

Voor de Iphone is er trouwens een gratis app die My Horse heet, is een spelletje waarbij je je paard moet verzorgen en wedstrijden rijden. Best grappig!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:17

Runstastic is een erg handige en mooie app voor buitenritten en andere sporten!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:20

Bij Endomondo heb ik sterk twijfels of verbrandde calorieën wel klopt... Daling en stijging klopt ook niet maar dat schijnt ook moeilijk meetbaar te zijn. Ik heb nu runstatic pro en daar kun je zelf pad (bos) strand etc aangeven.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:47

De Kcal kloppen inderdaad slechts ongeveer bij Endomondo, je moet echt goed de activiteit aangeven. Ik heb zelf een hartslagband er bij en die combinatie geeft wel netjes de juiste kcal aan. Scheelt meestal een 20KCal per uur.

Overigens, hoogte is geen probleem qua meting, dat zit gewoon in de GPS chip van je mobieltje. Als je een Android telefoon hebt (Samsung, HTC etc) dan kan je je hoogteverschillen ook al gelijk inzien, op een iPhone heb je de Pro app nodig of moet je na het lopen/fietsen/etc even inloggen op Endomondo.com

Overigens heeft de site The Equinest ook al eens een lijst gemaakt met allemaal paardgerelateerde apps, die vind je hier: http://www.theequinest.com/list-iphone/

Een app waar jullie wellicht iets aan hebben is "MapMyRide", te vinden op mapmyride.com. In deze app kan je een route van tevoren maken, uploaden naar je telefoon en dan vervolgens te paard rijden. Let wel dat deze app volgens mij geen rekening houdt met of je ergens überhaupt met een paard mag komen, dus je moet zelf even goed opletten bij het plannen.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:45

Ik heb net runtastic uit de appstore geplukt. Ben nu al erg enthousiast, morgen even testen op een buitenritje :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:57

bianca23 schreef:
hoi
groetjes bianca

Afstandmeten.nl is dan wel geen app, maar ik gebruik het zelf altijd en vind het een handig programma :)